LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] reactie verzekeraar op stuitingsbrief
-
reactie verzekeraar op stuitingsbrief
Op aanraden van stichting Verliespolis heb ik de stuitingsbrief gedownload en verstuurd aan mijn verzekeraar. Vorige week de reactie van mijn verzekeraar ontvangen. Deze wijst aansprakelijkheid van de hand en vindt de ondervindingen van de AFM te generiek. Zij hebben begrip voor mijn "onrust" en willen mij graag ter wille zijn met aanvullende informatie. Reeds eerder heb ik een kostenoverzicht ontvangen waar ik niets van begrijp. Ik weet niet of ik nu moet reageren op hun reactie waarin zij aansprakelijkheid afwijzen. Mijn verzekeraar is overigens AXA en ik heb een zogenaamde "Pensioenvuller" afgesloten. Wie geeft mij raad?
Re: reactie verzekeraar op stuitingsbrief
Is heb ook een soort gelijk antwoord gehad.
Ik ben bang dat het met een sisser gaat aflopen als het niet groter aangepakt word.
Op lange termijn raakt het in de vergetelheid.
Als niet een aantal prominente figuren gechartert worden om de boel op de rails te krijgen vrees ik het ergste.
Die bewust wording is ook bij de politiek nog ver te zoeken heb ik het idee!
Dan kan er gewoon verder gegraait worden
Ik ben bang dat het met een sisser gaat aflopen als het niet groter aangepakt word.
Op lange termijn raakt het in de vergetelheid.
Als niet een aantal prominente figuren gechartert worden om de boel op de rails te krijgen vrees ik het ergste.
Die bewust wording is ook bij de politiek nog ver te zoeken heb ik het idee!
Dan kan er gewoon verder gegraait worden
Sjapo,
Prominente figuren -denk aan Duisenberg of Nationaal Ombudsman Oosting- hebben ook in de aandelenlease affaire weinig geholpen, integendeel. En prominente figuren zullen ook in de woekerpoliszaak niet de doorslag geven. Rechtszaken zullen er gevoerd moeten worden, en niets anders.
Prominente figuren -denk aan Duisenberg of Nationaal Ombudsman Oosting- hebben ook in de aandelenlease affaire weinig geholpen, integendeel. En prominente figuren zullen ook in de woekerpoliszaak niet de doorslag geven. Rechtszaken zullen er gevoerd moeten worden, en niets anders.
Ik heb van Reaal ook zo'n soortgelijke brief gehad.
Volgens de lijst van woekerpolissen die op internet te vinden is, is de polis die ik bij Reaal heb een woekerpolis.
Reaal geeft als antwoord dat ik mij baseer op een ongepubliceerd rapport van AFM en dat zij alleen de aanbevelingen van commissie De Ruiter opvolgen.
Zij zeggen dat ik op basis daarvan geen vorderingen op hen heb en dat ze mijn stuitingsbrief daarom dan ook niet accepteren.
Wat staat mij te doen in zo'n geval?
Iemand daar ervaring mee?
Volgens de lijst van woekerpolissen die op internet te vinden is, is de polis die ik bij Reaal heb een woekerpolis.
Reaal geeft als antwoord dat ik mij baseer op een ongepubliceerd rapport van AFM en dat zij alleen de aanbevelingen van commissie De Ruiter opvolgen.
Zij zeggen dat ik op basis daarvan geen vorderingen op hen heb en dat ze mijn stuitingsbrief daarom dan ook niet accepteren.
Wat staat mij te doen in zo'n geval?
Iemand daar ervaring mee?
Als het gaat om de functie van een stuitingsbrief dan is je doel bereikt. Die is om de verzekeraar te laten weten dat een eventuele juridische claim, als resultaat van een toekomstige rechtsuitspraak over de kostenverrekening van een beleggingsverzekering, de komende 5 jaar, niet verjaart.
SNS-Reaal geeft duidelijk aan dat ze de stuitingsbrief hebben ontvangen en daar gaat het om. Dit antwoord dus goed bewaren. Maar over 5 jaar moet er weer een stuitingsbrief worden opgestuurd.
Dat ze aangeven dat je geen vorderingen op hen hebt en de stuitingsbrief niet accepteren is logisch. Als ze dat wel zouden doen dan zouden ze al toegeven dat ze fout zitten, dat ze de polisvoorwaarden moeten veranderen en tot betaling van teveel betaalde kosten zouden moeten overgaan. Zonder een uitspraak van een rechter doen ze dat niet.
Succes en met vriendelijke groet, Arie Wever
SNS-Reaal geeft duidelijk aan dat ze de stuitingsbrief hebben ontvangen en daar gaat het om. Dit antwoord dus goed bewaren. Maar over 5 jaar moet er weer een stuitingsbrief worden opgestuurd.
Dat ze aangeven dat je geen vorderingen op hen hebt en de stuitingsbrief niet accepteren is logisch. Als ze dat wel zouden doen dan zouden ze al toegeven dat ze fout zitten, dat ze de polisvoorwaarden moeten veranderen en tot betaling van teveel betaalde kosten zouden moeten overgaan. Zonder een uitspraak van een rechter doen ze dat niet.
Succes en met vriendelijke groet, Arie Wever