LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] SNSReaal is te laat

Bespreek hier de ontwikkelingen in de woekerpolis-affaire
Demysas

SNSReaal is te laat

Ongelezen bericht door Demysas »

Hoeveel compensatie ontvang ik?

De hoogte van de compensatie staat pas vast op de einddatum van uw beleggings¬verzekering. Uiterlijk in het derde kwartaal van 2010 ontvangt u bericht over de verwachte hoogte van uw compensatie. Daarna ontvangt u jaarlijks een opgave van de verwachte compensatie op einddatum op basis van de gegevens van dat moment.

Bovenstaand staat op hun site. Kwartaal 4 is ingegaan en heb nog nix gezien of mogen ontvangen. Zijn er al die voorstellen hebben gehad?

RJK

jdam

Re: SNSReaal is te laat

Ongelezen bericht door jdam »

Heb dezelfde brief van 2009 daarin wordt aangegeven door reaal dat ik uiterlijk in het derde kwartaal van 2010 zal worden geinformeerd over de consequenties van de compensatieregeling in mijn individuele situatie. Verder geven ze aan dat de berekening van deze compensatie ingewikkeld is en tijd kost ( dat was juli 2009). Nu vandaag telefonisch contact gehad met reaal met de vraag waar de stukken blijven, wordt doodleuk aangegeven dat zij nog geen definitieve regeling hebben met verliespolis ( waar ik lid van ben) en dat verliespolis eerst maar eens moet komen met een regeling hoe alles nu moet gaan omdat ze dat nog niet hebben gedaan. Kan nog wel even duren wordt aangeven.
Heb van delta loyd allang de compensatie binnen.
reaal ( sns) klopt helemaal niets van.

gr.

heras

Ongelezen bericht door heras »

Dat het nog niet bekent is, wat de compensatie is, al een grote fout van Reaal, maar nog een grotere fout van hen, vind ik, dat ze mijn op
01-09-2010 aflopende lijfrentepolis nog steeds niet hebben afgehandeld.
Een maand na afloop heb ik nog geen geld en duidelijkheid.
Wel hebben ze mij in de derde week van sept. een brief gestuurd met een bedrag erop. Dit bedrag was veel te laag. Ook was het niet gespecificeerd.
Op die brief stond herinering, terwijl ik nooit bericht van hen heb gehad.
Ik heb wel van hun een gespecificeerde brief verlangt met alle gegevens erop.
Ze hadden bij mij de laatste jaren ook nog de onkosten voor een overlijdingsverzekering in rekening gebracht. Terwijl ze mij in 2006 bevestigd hebben dat die toen premievrij was. Ik heb via de tussenpersoon ook geeist dat ze het zo snel mogelijk moesten afhandelen, maar vanwege de werkdruk bij Reaal, kon het nog wel even duren. Heb wel verlangt dat ze vanaf 1.09.2010 rente moeten gaan betalen, want als ik te laat met betalen bij hun, dan moet ik dat ook.

Demysas

Ongelezen bericht door Demysas »

Wat betekent de compensatieregeling voor mij?
Zwitserleven maakt uiterlijk in het vierde kwartaal van 2010 bekend wat de verwachte gevolgen van de compensatieregeling in uw situatie zijn, indien u een lopende beleggingsverzekering heeft. U hoeft daarvoor niets te doen.

Door de boel op de website aan te passen en het met een kwartaal uit te stellen ben je in ene weer op tijd. Uiteindelijk weer briljant gevonden,

RJK

topper01

Ongelezen bericht door topper01 »

Ook ik heb in 2009 en 2010 een brief ontvangen van reaal over de vertraging bij het berekenen van de compensatieregeling.
In 2011,2012, heb ik herhaalde malen via mail gevraagd om opheldering en telkens kreeg ik te horen dat het niet eenvoudig is om een berekening te maken.
Nu begin Januari 2013 maar weer eens geinformeerd over de status, en tot nu toe is er radiostilte bij reaal, nog niet eens een ontvangstbevestiging, totaal niets, tjsa, wat doe je als klein duimpje tegen zo`n reus?
Als SNSReaal niet in staat is om in 5 jaar een berekening te maken, vraagt men zich af waar ze uberhaupt toe in staat zijn.
Ik kan natuurlijk mijn lopende rekeningen en verzekeringen opzeggen, maar dat zal weinig zoden aan de dijk zetten, maar als iedere gedupeerde dit nu eens zou doen?
Even afwachten dan maar.

arvandongen

Ongelezen bericht door arvandongen »

topper01 schreef:Als SNSReaal niet in staat is om in 5 jaar een berekening te maken, vraagt men zich af waar ze uberhaupt toe in staat zijn.
@topper01
Het kan nog gekker. Zwitserleven (ook onderdeel van SNSReaal), heeft in december 2012 een grote groep kleine pensioenpolissen afgekocht. Waaronder woekerpolissen met een hoofdletter. Men blijkt wel in staat de afkoopwaarde te berekenen. Echter, men berekent de compensatie niet. Ook hier waren compensatieberekeningen jaren geleden beloofd en uitgesteld en uitgesteld.

In de afsluitende brief na uitbetaling, stelt Zwitserleven doodleuk dat er geen rechten meer ontleend kunnen worden aan die polis. Als je niet oplet is de compensatie foetsie.

Verder:
Stel je niet teveel voor van de compensatie. Deze regeling is goed voor verzekeraars en slecht voor klanten. De meeste gedupeerden krijgen niets of slechts enkele euro's terug.
Het heeft veel meer zin om je polis na te rekenen, of te laten doorrekenen door een professional. Als daaruit blijkt dat je onterecht geld kwijtgeraakt bent, gewoon een klachtenprocedure starten.

juwita

Ongelezen bericht door juwita »

Wetende dat de compensatieregeling tot schadefooitjes leidt, verbaas ik mij toch nog steeds dat zovelen hier toch nog naar zitten uit te kijken en ondertussen kostbare tijd laten verstrijken waarmee ze gelijkertijd ''echte'' schadeclaims laten verjaren. Jezelf laten piepelen heet zoiets!

Bovendien, na de nationalisatie van SNS Reaal, betekent het dat men als belastingbetaler meebetaalt aan de redding van SNS Reaal maar de eigen woekerpolis schadeclaim laat lopen, door geen KIFID klachtprocedure te starten waar dit vaak wel mogelijk is.

arvandongen

Ongelezen bericht door arvandongen »

En nu is het helemaal te laat voor SNSReaal.

De bank is vanochtend onteigend door de staat. Alle SNS aandelen zijn waardeloos geworden. Spaargelden blijven OK.

http://www.ftm.nl/original/sns-is-nu-van-ons.aspx

tufima

Ongelezen bericht door tufima »

juwita schreef:Wetende dat de compensatieregeling tot schadefooitjes leidt, verbaas ik mij toch nog steeds dat zovelen hier toch nog naar zitten uit te kijken en ondertussen kostbare tijd laten verstrijken waarmee ze gelijkertijd ''echte'' schadeclaims laten verjaren. Jezelf laten piepelen heet zoiets!
Er zijn ook mensen met polissen die door de relatief geringe hoogte van de schade besluiten om geen juridische stappen te ondernemen gezien de relatief hoge kosten hiervan en het "gedoe"/stress dat het met zich meebrengt.

Ook kan je dit niet generiek zeggen aangezien de ene "woeker"polis de andere niet is.

Het is te makkelijk om te zeggen dat mensen zich zomaar laten piepelen...

muntendammer

Ongelezen bericht door muntendammer »

weg
Laatst gewijzigd door muntendammer op 09 feb 2013 12:20, 1 keer totaal gewijzigd.

tufima

muntendammer schreef:heb ook een schandalig lage compensatie voorstel van reaal gekregen. ben vanaf 2009 bezig om de dieven voor het gerecht te krijgen . denk er nu aan om mijn gestolen geld zelf bij de bank op tehalen.WANT STELEN MAG IN NEDERLAND.
Kunt u wellicht iets specifieker zijn?

muntendammer

ook weg
Laatst gewijzigd door muntendammer op 09 feb 2013 12:21, 1 keer totaal gewijzigd.

tufima

muntendammer schreef:ok; gelijk toen ik hoorde dat ik woekerpolis had [begin 2009] verhaal gaan halen bij adviseur [***************] na 4 keer netjes gevraagd te hebben hoe het zat [zonder resultaat]. ben ik naar politie geweest om aangifte tegen hem en tegen reaal tedoen.Toen dat niet mogelijk was ,terug gegaan naar ****** en daar buiten mijn boekje gegaan [gooien met bloempotten ed] resultaat 2 jaar voorwaardelijk voor poging tot. Toen naar juridish advies buro geweest en via het om geprobeert om ze aan te klagen wegens diefstal,[kon ook niet] wel veel kosten. Omdat de compensatie voorstel strafrechtelijk gezien kan worden als een schuldbekentenis weer geprobeert om aangifte te doen [kan niet] enz enz . Nu heb ik vragen gesteld aan minister van jusitie en hoop dat er eindelijk eens recht gesproken gaat worden in Nederland. Het kan gewoon niet zo zijn dat wanneer je jarenlang structueel bent bestolen hier geen straf opvolgt
Het lijkt erop dat je niet de goede weg heb bewandeld. Het bedreigen van de adviseur gaat in mijn ogen al helemaal te ver. Veel adviseurs zijn ook gewoon in het verhaal van de verzekeringsmaatschappijen getrapt (al hebben ze dan wel wat boter op hun hoofd). De verzekeringsmaatschappijen moet je aanpakken. Dat kan op vele manieren zoals hier op het forum door de kenners beschreven (o.a. de KIFID route).

muntendammer

ook weg
Laatst gewijzigd door muntendammer op 09 feb 2013 12:22, 1 keer totaal gewijzigd.

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Het gaat mij erom dat srafbare feiten zoals het bestelen van klanten [
Waar is er een uitspraak geweest dat een bank/verzekeraar een "strafbaar feit" heeft gepleegd ?

muntendammer

weg
Laatst gewijzigd door muntendammer op 09 feb 2013 12:23, 1 keer totaal gewijzigd.

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

in mijn ogen is STELEN een strafbaarfeit
Dat is niet alleen in jouw ogen, dat staat zelfs in de wet, probleem is alleen dat in jouw ogen "te hoge kosten" rekenen stelen is en dat klopt niet.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Sterker nog, als je eventjes had doorgevraagd had je precies geweten hoe hoog de kosten waren, en had je voor jezelf uit kunnen vogelen dat de jaarlijkse rente wel zo hoog zou moeten zijn dat het
a) niet kan
b) dat je je af gaat vragen waarom sns dit aanbod doet, immers, die rente kunnen ze dan beter zelf pakken.

En ja, ik heb indertijd informatie opgevraagd inzake een of ander spaarplan of iets dergelijks, en om bovengenoemde redenen ben ik er niet aan begonnen. Heb ik ook tegen die adviseur gezegd.

Dus hoezo is het stelen als je er met een beetje doorvragen achter kunt komen dat die kosten veel te hoog zijn.

hakra

Ongelezen bericht door hakra »

Het gaat mij erom dat srafbare feiten zoals het bestelen van klanten [te veel kosten in rekening brengen] niet mag .

Waar staat dat "teveel kosten in rekening brengen" niet zou mogen? Van wie niet? En wat is "teveel".
Er is in NL geen enkele wet die het verbiedt om (te) hoge kosten te rekenen.

Voorstel: Eerst eens rustig een paar dagen de diverse fora gaan lezen. Dan eens gaan nadenken. En misschien dan nog eens iets op een forum schrijven.

muntendammer

denk dat het hier allen maar gaat over wie het beter weet , ok ik weet niets ,MAAR ZE KOMEN ER WEL ACHTER.

Gesloten