LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Stemmen over compensatieregeling ABN AMRO Levensverzekering

Bespreek hier de ontwikkelingen in de woekerpolis-affaire
M. van Rossum
Berichten: 1220
Lid geworden op: 05 dec 2009 15:30

Stemmen over compensatieregeling ABN AMRO Levensverzekering

Ongelezen bericht door M. van Rossum »

De Stichting Verliespolis heeft mij uitgenodigd mee te stemmen over de bereikte compensatieregeling.
Meteen vallen mij al twee dingen op:
- de Stichting Woekerpolisclaim (waar ik ook bij ben aangesloten) heeft mij niet uitgenodigd om te stemmen
- in ieder geval is nu de leugen ontmaskerd dat ABN AMRO al onder de Delta Lloyd regeling viel (hetgeen de Bank in al zijn correspondentie beweerde, terwijl die DL regeling expliciet ABN AMRO uitsluit)

Ik heb NEE gestemd.

Zie op http://www.verliespolis.nl/nieuwsbrief/20110201.html voor de uitleg van de regeling.

Waarom heb ik "nee" gestemd:

1) De "rendementsafslag" (=de goedgekeurde kosteninhouding als percentage van de jaarlijkse actuele poliswaarde) is vastgesteld op een belachelijk hoog percentage, in mijn geval 2,45%; de door ABN AMRO bij mij al 12 jaar lang ingehouden kosten liggen beneden de 1%, dus wat schiet ik hier mee op? Voor polissen boven de 100.000 euro is de afslag 1,5%, dat geeft al aan dat de kosten voor grote polissen maximaal 0,5% bedragen.

2) Sinds Kooman (actuaris Erwin Bosman) is bekend dat het verdienmodel van ABN AMRO vooral op de 'accelererende' ORV-premie berust (leeftijdgerelateerde premiestaffel, altijd kassa voor de Bank, zelfs indien polis door hefboom -->> inteereffect helemaal 'leegloopt'). Tegen deze woeker bevat de compensatieregeling slechts een schaamlap. Er wordt meteen gesproken over 'van toepassing op gedupeerden in schrijnende situatie', dus de zieligerds, terwijl het hier bij ABN AMRO om de kern van de woeker voor alle polissen gaat. Oftewel, " Daarvan is sprake indien door specifieke omstandigheden en productkenmerken onevenredige en onaanvaardbare financiële gevolgen ontstaan". Dus in mijn geval: "Mensen met polissen waarbij de premie voor de overlijdensrisicoverzekering toeneemt, naarmate het opgebouwde (beleggings)kapitaal afneemt." Maar waaruit bestaat dan de schadecompensatie? Totaal onduidelijk, alleen de mededeling: "(Dit) onderdeel van de coulanceregeling wordt automatisch door de verzekeraar uitgevoerd. " Hahahahahaha

Gedupeerden zijn dus onverminderd aangewezen op eigen individuele actie via de KiFiD route.

Wel voor 19 februari (tegen) gaan stemmen natuurlijk, anders krijgt u de 50 euro niet terug.
En u staat niet nu, maar pas eind 2011 op zijn vroegst voor de keuze de schikking van ABN AMRO te aanvaarden, ongetwijfeld dan 'tegen finale kwijting'. Dus start uw klachtenprocedure nu!

AlexLieHapPo
Berichten: 21
Lid geworden op: 06 feb 2011 21:30

Re: Stemmen over compensatieregeling ABN AMRO Levensverzekering

Ongelezen bericht door AlexLieHapPo »

Goed werk.

M. van Rossum
Berichten: 1220
Lid geworden op: 05 dec 2009 15:30

Re: Stemmen over compensatieregeling ABN AMRO Levensverzekering

Ongelezen bericht door M. van Rossum »

Tel uit onze winst:
94% PROCENT POLISHOUDERS STEMT VOOR ABN AMRO-AKKOORD

Geachte heer/mevrouw,

Ook ABN AMRO-polishouders die zijn aangesloten bij de Stichting Verliespolis en hun
stem hebben uitgebracht, hebben bijna unaniem gestemd vόόr het akkoord van december
2010. In totaal brachten 2.392 polishouders een stem uit tijdens de peiling van de Stichting
Verliespolis. 94,73% van deze polishouders stemden vóór het onderhandelingsresultaat.
5,06% stemde tegen. 0,21% van deze polishouders bracht een blanco of ongeldige stem uit.
Met de uitkomst van deze peiling is de ABN AMRO-compensatieregeling definitief geworden.

ABN AMRO kan nu een start maken met het informeren van polishouders over de
compensatie- en coulanceregeling. Mensen met een polis die minimaal 5 jaar gelopen
heeft en voor 1 januari 2008 al is afgelopen of beëindigd moeten zich zelf melden bij
hun verzekeraar. De Stichting Verliespolis zal toezicht houden op de uitvoering van de
compensatieregeling.

Met vriendelijke groet,
Stichting Verliespolis
Het Bestuur
Uiteraard betekent dit niet dat gedupeerden hun vordering opgeven.
Al hadden ze er beter aan gedaan massaal 'tegen' te stemmen.

Webbie
Berichten: 76
Lid geworden op: 08 nov 2005 22:34

Re: Stemmen over compensatieregeling ABN AMRO Levensverzekering

Ongelezen bericht door Webbie »

Uiteraard ontvang je pas na de stemming van deze wassen neus oplossing van deze super oplichters je overzicht en jawel hoor er is niets teveel ingehouden
Men vind daar bij de abnamro 120% van je inleg aan kosten maar heel normaal
En dan uiteraard het verlossende antwoord u krijgt 0,0 euro compensatie
Want wij hebben toch echt niets teveel gestolen, hooguit uw hele inleg dus niet zeuren.

M. van Rossum
Berichten: 1220
Lid geworden op: 05 dec 2009 15:30

Re: Stemmen over compensatieregeling ABN AMRO Levensverzekering

Ongelezen bericht door M. van Rossum »

Webbie schreef:Uiteraard ontvang je pas na de stemming van deze wassen neus oplossing van deze super oplichters je overzicht en jawel hoor er is niets teveel ingehouden
Men vind daar bij de abnamro 120% van je inleg aan kosten maar heel normaal
En dan uiteraard het verlossende antwoord u krijgt 0,0 euro compensatie
Want wij hebben toch echt niets teveel gestolen, hooguit uw hele inleg dus niet zeuren.
Dat was de jaaropgave, niet wat nog moet komen: "ABN AMRO kan nu een start maken met het informeren van polishouders over de compensatie- en coulanceregeling." Die zal overigens inderdaad ook niet veel om het lijf hebben. Voor de ware schadevergoeding, zie http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 66&t=93884

Gesloten