LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] stichting verliespolis

Bespreek hier de ontwikkelingen in de woekerpolis-affaire
dijkd
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 okt 2007 07:04

Re: stichting verliespolis

Ongelezen bericht door dijkd »

In het kader van mijn studie Corporate Compliance aan de VU ga ik een scriptie schrijven over de woekerpolis. Hiervoor ben ik op zoek naar de productinformatie (brochure, folder, offerte, financiële bijsluiter) die is verstrekt aan mensen die een beleggingsverzekering hebben gekocht in de periode 1997 tot 2006. Dit gebruik ik om te inventariseren hoe financiële instellingen om zijn gegaan met hun zorgplicht. Heeft iemand voor mij deze informatie?

sjapo
Berichten: 92
Lid geworden op: 19 apr 2006 00:56

Re: stichting verliespolis

Ongelezen bericht door sjapo »

Dijkd misschien is het een idee om deze informatie eens bij stichting woekerpolis op te vragen?


Kan je gelijk eens toetsen hoe de zaken van onze belangenbehartiger er voor staat uit naam van ons (als jullie het hier mee eens zijn?)

Ben erg benieuwd hoeveel jaar dit gaat duren en of we nog serieuze zaken (claims) kunnen verwachten.


Als ze goeds in de zin hebben zullen ze jou
wel deze informatie verstrekken. Misschien dat ze dan toch bijwijze van uitzondering één (1) individu te woord zullen staan. Doen ze dit niet dan mogen wij ons ook wel gaan afvragen of wij iets mogen verwachten van deze organisaties (ondanks de relatief klein bijdragen die er pp is gedaan)!


Kan je ons op de hoogte houden dijkd ?

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: stichting verliespolis

Ongelezen bericht door Piet »

Komende maandag, 17 december, in Tros Radar op Ned 1 om 20.30 uur aandacht voor de stichting Verliespolis en de Woekerpolis affaire.

Van de site van Radar :
Een jaar geleden werd naar aanleiding van de woekerpolis affaire Stichting Verliespolis opgericht voor de gedupeerde consument. Wat is de stand van zaken? Is een oplossing nabij? In Radar de antwoorden.
Groeten,
Piet

Sjerrif
Berichten: 21
Lid geworden op: 16 jul 2007 10:02

Re: stichting verliespolis

Ongelezen bericht door Sjerrif »

Van de website van Delta Lloyd:

Bij Delta Lloyd geen ultimatum Stichting Verliespolis bekend
Amsterdam - 18-12-2007

Bij Delta Lloyd is door de Stichting Verliespolis geen ultimatum voor onderhandelingen neergelegd, zoals maandag 17 december werd beweerd. Delta Lloyd is al enige tijd met de Stichting Verliespolis in contact over vragen van de Stichting met betrekking tot Delta Lloyd producten. Delta Lloyd heeft alle vragen van de Stichting tot nu toe keurig beantwoord. In totaal zijn er bij Delta Lloyd vragen van de Stichting over 3 (drie) klanten bekend.

Delta Lloyd is de eerste verzekeraar geweest die haar klanten op verzoek inzicht geeft in de gemaakte kosten zoals voorgesteld door de commissie De Ruiter. Alle vragen van klanten worden serieus in behandeling genomen en beantwoord, zowel van individuele klanten als van hun vertegenwoordigers zoals de Stichting Verliespolis.

Sjerrif
Berichten: 21
Lid geworden op: 16 jul 2007 10:02

Re: stichting verliespolis

Ongelezen bericht door Sjerrif »

De stichting Verliespolis vermeldt trots als een pauw in de uitzending van maandag dat zij Delta Lloyd een ultimatum opgelegd hebben, maar een dag later reageert Delta Lloyd op haar website dat zij niet van dat ultimatum op de hoogte zijn.

Wat is dit voor een kolder?

axasjaak
Berichten: 233
Lid geworden op: 20 sep 2007 12:24

Re: stichting verliespolis

Ongelezen bericht door axasjaak »

Onmidellijk na het verstrijken van het ultimatum aan Delta Lloyd had Verliespolis op haar site en aan de pers moeten mededelen dat de KIFID-procedure is opgestart.
Trouwens , deze stap kan door elke consument gezet worden , dus ik zie de zwaarte van deze maatregel niet in.
Delta Lloyd ook niet ....uiteraard.

[email protected]
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 feb 2008 10:17

Re: stichting verliespolis

Ongelezen bericht door [email protected] »

25 Euro is veel meer dan de stinchting Woekerpolis vraagt. Voor 7,45 Euro zoeken ze uit of je een woekerpolis hebt. Als je hun advies opvologt, krijg je zelfs dat geld terug.

Rudine
Berichten: 39
Lid geworden op: 16 jan 2007 13:04

Re: stichting verliespolis

Ongelezen bericht door Rudine »

Ook wij willen wel lid worden van verliespolis.nl. Is het nu inmiddels wel aan te raden gezien al die negatieve bijdrage hier van toch al weer een tijd geleden. Ik bedoel eigenhuis en veb zijn toch te vertrouwen?

Groet Ruud

masterbor
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 mar 2008 19:22

Re: stichting verliespolis

Ongelezen bericht door masterbor »

IK heb me aangemeld bij de stichting verliespolis en heb hiervoor € 20,- betaald. De stichting vermeld (en dat is ook bij Radar genoemd) dat je de bijdrage terug kan krijgen via je rechtsbijstandsverzekering....nou mooi niet ik heb de bijdrage ingediend en krijg gewoon een brief terug
dat ze bijdrage niet vergoeden. Daarna nog gebeld en er wordt gezegd de stichting verliespolis zegt dat wel maar wij als verzekeraars zijn daar niet in gekend en mijn verzekeraar Achmea vergoedt het ook niet.
Heb je wat aan.. niet dus.

j.m. boos
Berichten: 10
Lid geworden op: 07 apr 2008 19:53

Re: stichting verliespolis

Ongelezen bericht door j.m. boos »

Ik wil even reageren op wat de anderen schrijven over de eigenbijdrage van € 25 euro voor de Stichting Verliespolis.nl

Ook ik heb een bericht gehad van de stichting of ik dus een eigen bijdrage wilde storten.

Tot 3 x toe heb ik geprobeerd om via internetbankieren het bedrag aan de stichting over te maken.

Na overboeking kreeg ik de volgende dag het bedrag weer retour op mijn rekening bijgeboekt onder vermelding van;

NAAM EN BANKREKENING KOMEN NIET OVEREEN!.......?

Tot 3x toe is mij dat overkomen. Iedere keer heb ik gekeken wát ik nu verkeer doe? Tot op heden zou ik het niet weten.

Ondertussen heb ik al menig keer een e-mail naar de stichting gestuurd en steeds krijg ik dezelfde AUTOMATISCHE e-mail terug met een verwijzing naar de link en dat mijn e-mail NIET persoonlijk kan worden beantwoord!

Ik vraag mij inderdaad af of dit wel een bonafide zaak is.

Maar niet alleen de Stichting Verliespolis valt wat te verwijten over onvoldoende antwoord aan mij!,

Maar ook de TROS-RADAR heb ik menigmaal een e-mail gestuurd met de vraag "wát is er in hemelsnaam aan de hand?" dat ik van de stichting géén persoonlijk contact of antwoord krijg.

Ook van TROS-RADAR krijg ik géén antwoord op mijn e-mails.

Als je s'avonds tijdens of na de uitzending wil bellen krijg je te horen dat alle medewerkers in gesprek zijn en dat je het later nog eens moet proberen.

Nou ik zeg u IK BLIJF PROBEREN. uiteindelijk kan je niet meer bellen. Tot de volgende keer. etc etc,

Dus wie o wie, hetzij de TROS of Stichting Verlies gaat nu eindelijk eens reageren.

Dus beste lezers denk er het uwe van....

vervelende
Berichten: 53
Lid geworden op: 21 apr 2007 17:59

Re: stichting verliespolis

Ongelezen bericht door vervelende »

Tja, het is maar net hoe je in je schoenen staat.

Als de hagelslag bij de albert heijn 1,99 is en bij de vomar 1,79, maar die van de vomar is niet te vreten en je weet dat bovendien vooraf al want je hebt er over kunnen lezen, neem je dan toch die van de vomar of ga je voor die van de AH.

Verliespolis is weliswaar 25 euro en woekerpolis claim is 30, maar bij verpolis weet je een ding zeker:

- zitten op zwart zaad, zijn haast bankroet, en:
- laten zich betalen door verzekeraars (hoeveel is jou onderhandelingspositie nog als je betaalt wordt door je tegenpartij die weet dat jij van ze afhankelijk bent omdat je zelf geen geld hebt om te procederen, gevolg: dit kan alleen maar leiden tot slappe schikkingen
- je komt bij een club die het al eerder heeft bewezen uiterst slappe schikkingen te treffen (bijvoorbeeld de Duisenberg regeling in de Dexia zaak, achter bleek dat de mensen die akkoord gingen met de regeling van leaseverlies (zelfde mensen als bij verliespolis) en dexia uiterst zuur waren te weinig gecompenseerd waren.

- er wordt veel beloofd en weinig tot niets waargemaakt, van onderzoek tot procedure, tot overleg en hulp aan gedupeerden
- je meldt je aan bij een uiterst trage club en een ook niet zo heel tactische. Verliespolis had gelijk al procedures moeten opstarten en tegelijkertijd moeten praten, zij hebben eerst 1,5 jaar gepraat en 'onderzoek gedaan (wat er nog steeds niet is)'. Met deze strategie van de slimme en uiterst dure advocaten van de Stichting verliespolis en de grote en machtige belangenorganisaties wordt bereikt dat deze kwestie nog eens jaren langer gaat slepen ten kost van gedupeerden.
- deze club wordt ondersteund door VEH en VEB, hetgeen het allemaal des te erger maakt!

- dat je je geld kunt terugvragen bij je rechtsbijstandverzekeraar is inderdaad erg, want vaak zijn mensen hier een uur mee bezig om vervolgens te horen dat ze helemaal niets terug krijgen (bedankt verliespolis), dit forum is het bewijs daarvan!
- dat je je inschrijft bij een club die naar verluidt de complexe materie van de woekerpolissen niet goed begrijpt. Ze hebben een verkeerde insteek en vissen op juridisch minder kansrijke plekken.
Nu ben ik geen jurist maar het schijnt zo te zijn.
- dat je je bevindt bij een club die niet zo netjes met je persoonsgegevens omgaat (deze hebben eind 2006 allemaal online gestaan op hun website)

- dat je je aanmeldt bij een club met steeds weer andere namen:

stichting verliespolis
polisopheldering
platformonderzoek beleggingsverzekeringen

- dat je je aanmeldt bij een stichting die al is verlaten (wegens problematiek) door Independer en de Consumentenbond. Deze waren eerst nog initiatoren van de actie, maar hebben dit losgelaten.

- dat je nog wel eens kan verwachten dat je een tweede bijdrage wordt gevraagd. Dit is bij Leaseverlies immers ook het geval geweest. Ik vind dat dit vooraf moet worden verteld.

- dat je een uitermate slechte ondersteuning kan verwachten ten aanzien van de website. Ook op technische en login gerelateerde vragen antwoord men naar verluidt niet.

- dat je je aanmeldt bij een club die niet eerlijk is over zijn deelnemersaantallen


EN ZO KUN JE NOG WEL EVEN DOORGAAN

ook goedemorgen!

Elias
Berichten: 1972
Lid geworden op: 09 mar 2005 00:10

Re: stichting verliespolis

Ongelezen bericht door Elias »

Helemaal mee eens, hou die Lemstra en Schonewille maar goed in de gaten. Hebben inmiddels een slechte reputatie opgebouwd, voor de gedupeerden wel te verstaan.......

Groet
Elias.

Simon_W
Berichten: 31
Lid geworden op: 10 aug 2007 21:41

Re: stichting verliespolis

Ongelezen bericht door Simon_W »

Wat een vreemde reacties hierboven: grote aarzelingen tonen om een luttele 25 euro over te maken en dan weer zeuren dat ze te weinig geld hebben om te procederen. Dit soort initiatieven werkt alleen als mensen massaal lid worden en hun belangen laten behartigen. Je kan het natuurlijk ook ieder individueel doen maar dan kost het je heel wat meer en levert het je waarschijnlijk veel minder op. De stichting verliespolis is de grootste belangen behartiger en de 25 euro om lid te worden is peanuts in vergelijking met de schade die ik ondervindt door mijn woekerpolis dus ik ben lid geworden.

vervelende
Berichten: 53
Lid geworden op: 21 apr 2007 17:59

Re: stichting verliespolis

Ongelezen bericht door vervelende »

Die 25 euro is echt het probleem niet hoor, ik wil ook best 50 euro betalen. Het gaat vooral om de kwaliteit en ik wil vooral niet dat mijn belangenbehartiger met een dubbele pet op werkt.

Dit is bij verliespolis wel het geval men wil wat voor de gedupeerden betekenen maar wil ook graag de eigen zakken vullen door allerlei kostenvergoedingen van verzekeraars e.d. Vind dit echt niet kunnen.

Het is goed dat je lid wordt, maar je bent helaas wel bij de verkeerde belangenbehartiger lid geworden :wink:

Overigens, ik heb me laten informeren op internet en het blijkt dat die advocaten tarieven hebben van rond de 375 per uur en dat is veel meer dan elders in de branche. Nu begrijp ik waarom verliespolis bankroet is, er wordt daar me grote scheppen geld van gedupeerden uit de kluis geschept!!!

Simon_W
Berichten: 31
Lid geworden op: 10 aug 2007 21:41

Re: stichting verliespolis

Ongelezen bericht door Simon_W »

Tja Vervelende, wellicht zit jij hier ook wel met 2 petten op. Ik vind je berichten nogal "gekleurd" ... en je nickname ook ...

Gesloten