LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] VERENIGEN WIJ ONS? ASR WAERDYE GEDUPEERDEN HIER MELDEN

Bespreek hier de ontwikkelingen in de woekerpolis-affaire
Eef1967
Berichten: 65
Lid geworden op: 19 jan 2011 19:02

VERENIGEN WIJ ONS? ASR WAERDYE GEDUPEERDEN HIER MELDEN

Ongelezen bericht door Eef1967 »

Het zou Radar echt sieren als zij een grote groep gedupeerden bij elkaar krijgen (guiness book of records!) IK DOE MEE en wij bij de verzekeraar met onmiddelijke ingang de annulering van het product met ingebouwde fout, gebaseerd op dwaling en misleiding terug kunnen draaien.
Inleg terug, wettelijke rente erbij en klaar ermee.

verzekeraars weten dondersgoed dat het voor een individu niet loont naar de rechter te stappen terwijl je dit zou moeten doen want het is zo klaar als een klontje dat deze producten niet deugen.

Nu blijft het modderen, proberen, oversluiten naar een ander dubieus product waarbij je al veel verlies neemt. Want het zou me niks verbazen als ze niet de inleg maar de zogenaamde huidige waarde in dat nieuwe product willen stoppen en dat is een fractie van je inleg. Daar trap ik dus niet in!
Aanpakken die handel en wel nu met HEEL VEEL MENSEN.
Dit is diefstal op het hoogste niveau het wordt tijd dat we terugslaan :wink:

M. van Rossum
Berichten: 1220
Lid geworden op: 05 dec 2009 15:30

Re: VERENIGEN WIJ ONS? ASR WAERDYE GEDUPEERDEN HIER MELDEN

Ongelezen bericht door M. van Rossum »

@Eef1967,

Helemaal eens met oproep aan TrosRadar.
Maar ondertussen:

Lees:
Kamerleden zoeken naar vertrouwen van de burger http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 66&t=93850
Het Verbond van Verzekeraars komt niet met de oplossing: http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 66&t=93844
Kan KiFiD een alternatief bieden, als (honderd)duizenden daar hun recht proberen te halen? De bestuursvertegenwoordiger van KiFiD spiegelde voor dat met behulp van richtinggevende zaken & uitspraken zoals die van 14 oktober 2010 (Crommentuyn versus Reaal) voor de grote aantallen een vorm van 'snelrecht' zou kunnen plaatsvinden, waardoor wachtrijen kunnen worden voorkomen. De niet gestelde en dus ook onbeantwoorde vraag was waarom de ombudsman zich dan niet aan die jurisprudentie houdt en alleen maar bezig lijkt klagers te ontmoedigen hun recht te halen.
En dan de KiFiD route:
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 66&t=92844

ksschot
Berichten: 10
Lid geworden op: 21 dec 2010 22:02

Re: VERENIGEN WIJ ONS? ASR WAERDYE GEDUPEERDEN HIER MELDEN

Ongelezen bericht door ksschot »

Als Waerdije gedupeerde ben ik het helemaal eens met het gezegde "diefstal op hoog niveau." Ook denk ik dat een gezamelijke optreden tegen de ASR met een heleboel heisa er om heen ons goed zou doen. De woekerpolis lente. 1,1 miljoen mensen marcheren naar het hoofdkantoor van de ASR. Met de leus: ONS GELD TERUG.
Tenslotte zijn de feiten duidelijk en is iedereen met zo'n polis om de tuin geleid .
Politieke spelletjes en juridische spitsvondigheden zijn hier eigenlijk niet meer van toepassing. En wat staat er voor een straf op het verduisteren van zo'n 10 miljard of meer? Waarom worden hier de daders beschermd?.
K.S.

Consume
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 feb 2011 12:40

Re: VERENIGEN WIJ ONS? ASR WAERDYE GEDUPEERDEN HIER MELDEN

Ongelezen bericht door Consume »

Ik meld mij graag aan. Maar een gezamelijke aanpak lijkt mij inderdaad de meest vruchtbare manier om nog iets van (mijn koopsompolis) onze inleg terug te zien.Het duurt nu al bijna een jaar voor er duidelijkheid komt van de kant van ASR.Brieven en nog eens brieven rollen mijn bus in.En de nieuwste handreiking heb ik weinig zin in.Mij een goedkoper kostenvrij over te sluiten produkt bieden en daarmee claims te ontlopen...NO WAY.
Schadeloos stelling 100 % dat is de eis. We zijn belazerd.
André de Jong :mrgreen:

Strijb61
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 mar 2011 19:20

Re: VERENIGEN WIJ ONS? ASR WAERDYE GEDUPEERDEN HIER MELDEN

Ongelezen bericht door Strijb61 »

Goed idee, ik doe mee...

habibi10
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 feb 2011 12:23

Re: VERENIGEN WIJ ONS? ASR WAERDYE GEDUPEERDEN HIER MELDEN

Ongelezen bericht door habibi10 »

Helemaal mee eens. Ook wij doen mee !

M. van Rossum
Berichten: 1220
Lid geworden op: 05 dec 2009 15:30

Re: VERENIGEN WIJ ONS? ASR WAERDYE GEDUPEERDEN HIER MELDEN

Ongelezen bericht door M. van Rossum »

100% schadevergoeding, hoe pakken we dat aan?
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 66&t=93884

gnd
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 jan 2011 13:07

Re: VERENIGEN WIJ ONS? ASR WAERDYE GEDUPEERDEN HIER MELDEN

Ongelezen bericht door gnd »

Goed idee,

Mijn Waerdye loopt binnen 2 jaar af. Volgens de ontwoeker check op independer heeft het geen zin om de polis te stoppen.
Ik moet hem de 15 jaar laten lopen, anders krijg ik ook de belastingdienst nog op m'n nek.

De 12% kosten die jaarlijks van m'n inleg worden afgehaald, worden pas sinds 2009 vermeld. Op dit moment heb ik een rendement van -40%.
Dat steekt wel schril af tegen het voorbeeld rendement....
Daarnaast is ASR een andere methode van berekenen gestart, waardoor er ineens 3203 eenheden verdwenen zijn.

Cheers,

GND

M. van Rossum
Berichten: 1220
Lid geworden op: 05 dec 2009 15:30

Re: VERENIGEN WIJ ONS? ASR WAERDYE GEDUPEERDEN HIER MELDEN

Ongelezen bericht door M. van Rossum »

gnd schreef: Ik moet hem de 15 jaar laten lopen, anders krijg ik ook de belastingdienst nog op m'n nek.
Oversluiten kan altijd (mits wederom lijfrenteclausule). Zie ook: http://www.fiscalert.nl/2010/10/lijfren ... sparen.php

Neemt niet weg dat ook in dat geval schadevergoeding gevorderd zou moeten worden indien daar aanleiding toe is.

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: VERENIGEN WIJ ONS? ASR WAERDYE GEDUPEERDEN HIER MELDEN

Ongelezen bericht door Shine »

............* trekt ook een lootje en sluit in de ASR Waerdye gedupeerde rij aan *..........

buckleup
Berichten: 173
Lid geworden op: 16 sep 2008 18:33

Re: VERENIGEN WIJ ONS? ASR WAERDYE GEDUPEERDEN HIER MELDEN

Ongelezen bericht door buckleup »

Hebben jullie echt je geld gestoken in een product dat "Waerdye" heet?
Nooit gedacht "Wow, dat is zo'n idioot stomme naam, daar begin ik niet aan"?

Sorry, beetje off-topic, maar ik vroeg het me zomaar af....

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: VERENIGEN WIJ ONS? ASR WAERDYE GEDUPEERDEN HIER MELDEN

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Eef1967 schreef:Het zou Radar echt sieren als zij een grote groep gedupeerden bij elkaar krijgen (guiness book of records!) IK DOE MEE en wij bij de verzekeraar met onmiddelijke ingang de annulering van het product met ingebouwde fout, gebaseerd op dwaling en misleiding terug kunnen draaien.
Inleg terug, wettelijke rente erbij en klaar ermee.

verzekeraars weten dondersgoed dat het voor een individu niet loont naar de rechter te stappen terwijl je dit zou moeten doen want het is zo klaar als een klontje dat deze producten niet deugen.

Nu blijft het modderen, proberen, oversluiten naar een ander dubieus product waarbij je al veel verlies neemt. Want het zou me niks verbazen als ze niet de inleg maar de zogenaamde huidige waarde in dat nieuwe product willen stoppen en dat is een fractie van je inleg. Daar trap ik dus niet in!
Aanpakken die handel en wel nu met HEEL VEEL MENSEN.
Dit is diefstal op het hoogste niveau het wordt tijd dat we terugslaan :wink:
Was het maar dwaling en/of misleiding! Dat is niet aan de orde. Wat hier aan de orde is betreft het bedenken van een structuur in de spaarverzekering waarbij de klant wordt voorgehouden met het minimum aan inleg een zo groot mogelijk rendement te behalen. Dit in het kader van spaar / beleggings - polis.
Aanvankelijk leek dit een haalbare vorm van sparen omdat de winstmarge reeds langer dan 15 jaar een groeiende tendens vertoonde niet wetenende dat het bedenken van nieuwe belegginsvormen meer vrij kapitaal op de mark brengt en dit ten koste van het reeds aanwezige kapitaal gaat daar reeds volledig in de behoeften was voorzien. Daarnaast verlaagde de Europese bank de rente tot beneden 2% waardoor het voor het bedrijfsleven uitermate aantrekkelijker was om van de bank te lenen en dit in grotere bedragen. Daarmee liep de toen bestaande beleggings structuur al een deuk op. De ondergang van de eens florerende spaar-verzekeringen was daarmee getekend. Uw inleg moest nu uit alleen de winst renderen. Bij een overschot aan kapitaal op de markt rendeert een fonds niet voldoende om in de nodige behoeften te voorzien of anders gezegd, de winst uit de ondernemingen welke aanspraak op de fondsen hebben gemaakt moet nu verdeeld worden over beduidend meer aandeelhouders waardoor het systeem zichzelf ten gronde heeft gericht en aan de brutering der winsten en eind heeft gemaakt.
Indien er geld op de handelsmarkt beschikbaar is hangt de behoefte aan meer af van de hoeveelheid welke hierin berust en dat is juist waar men geen rekening mee hield. De kosten blijken zelfs ten koste van de inleg te gaan.
Het ingelegde kapitaal rendeerde dus niet door verzadiging der kapitaalmarkt.

Floris2
Berichten: 203
Lid geworden op: 26 mar 2011 14:54

Re: VERENIGEN WIJ ONS? ASR WAERDYE GEDUPEERDEN HIER MELDEN

Ongelezen bericht door Floris2 »

Helaas heb ik ook zo n leuke polis van ASR fortis voorheen stad Rotterdam verzekeringen, type ASR Waerdye-Levensverzekering.
Ik heb deze polis eens door zitten rekenen maar daar wordt je niet vrolijk van.
in 1996 afgesloten voor 30 jaar vast.
In het Fonds ASR Nederlandfonds opgebouwde eenheden 50.781 tegen een koers van 0,50 Euro nu zit er lichte verbetering in was € 0,35
hopen dat de beurs iets gaat stijgen.
om de opgelopen verliezen te compenseren, nog maar niet te spreken op de ingehouden kosten per jaar.
• Premies overlijdensrisicodekking 0,68
• Kosten verzekeringsmaatschappij 186,63 (eerste kosten en doorlopende kosten)
• Kosten bemiddelaar € 162,39 (die niet meer werkzaam is)

graag wil ik me hierbij aansluiten om dit aan te vechten, om de gemaakte inhoudingen terug te vorderen.

Ook moet ik constateren er in 2005 80.157 eenheden waren opgebouwd
en in 2011 waren dat er nog maar 50.781.
waar zijn die 29.376 eenheden? komt overeen met €14.000 wat een boeven.

jammer
Berichten: 766
Lid geworden op: 22 jan 2011 13:21

Re: VERENIGEN WIJ ONS? ASR WAERDYE GEDUPEERDEN HIER MELDEN

Ongelezen bericht door jammer »

Ik geloof dat de premie voor de ORV geen E 0,68 is maar E 68,- per jaar is.

jammer
Berichten: 766
Lid geworden op: 22 jan 2011 13:21

Re: VERENIGEN WIJ ONS? ASR WAERDYE GEDUPEERDEN HIER MELDEN

Ongelezen bericht door jammer »

Hoeveel is de jaar premie Floris2? Zodat we beter kunnen beoordelen waar het fout gaat. Dat het NIET GOED met je polis gaat is inmiddels wel duidelijk. Wat was de prognose toen der tijd (dus bij het afsluiten)?
Zijn er bij jou ook nog (extra)kosten aan verbonden als je per maand betaald?
Bij aegon rekenen ze 5% extra kosten per jaar als je niet in 1x inlegd.
Voorbeeld rekening E 100, x 12 = E 1200 x 5% = E 60,- Ik heb hier aegon inmiddels al schriftelijke vragen overgesteld. Daar kwam ik ook pas achter (dit jaar) loopt dit gekke ding al vanaf 1999, en ik heb er 2 van die ik per maand betaal.....Hiermee (met deze kosten) heb ik dus van beide polissen al een jaar inleg verspeelt.....(polis loopt nu al 12 jaar). Wij horen van je......

M. van Rossum
Berichten: 1220
Lid geworden op: 05 dec 2009 15:30

Re: VERENIGEN WIJ ONS? ASR WAERDYE GEDUPEERDEN HIER MELDEN

Ongelezen bericht door M. van Rossum »

jammer schreef:Ik geloof dat de premie voor de ORV geen E 0,68 is maar E 68,- per jaar is.
Of bedoeld wordt 0,68 per 10.000 per maand. Kijk goed naar de formule in de PV.
ORV wordt berekend met leeftijdgerelateerde staffel over verschil tussen verzekerd kapitaal en actuele poliswaarde.
0,68 is dus de trede in de staffel bij bepaalde leeftijd.

Floris2
Berichten: 203
Lid geworden op: 26 mar 2011 14:54

Re: VERENIGEN WIJ ONS? ASR WAERDYE GEDUPEERDEN HIER MELDEN

Ongelezen bericht door Floris2 »

M. van Rossum schreef:
jammer schreef:Ik geloof dat de premie voor de ORV geen E 0,68 is maar E 68,- per jaar is.
Of bedoeld wordt 0,68 per 10.000 per maand. Kijk goed naar de formule in de PV.
ORV wordt berekend met leeftijdgerelateerde staffel over verschil tussen verzekerd kapitaal en actuele poliswaarde.
0,68 is dus de trede in de staffel bij bepaalde leeftijd.
Vreemd dat deze kosten zo fluctueren 2007 is de ORV € 9.69.
2008 was dit € 27,10, 2009 € 0,68

opsomming polis

maandbedrag 113 euro.
Premies overlijdensrisicodekking 0,68
Kosten verzekeringsmaatschappij 186,63 (eerste kosten en doorlopende kosten)
Kosten bemiddelaar € 162,39 (die niet meer werkzaam is)
totaal inhoudingen polis per jaar € 349,70

Het eindkapitaal beloofd rendement 138.000 in 2026
verzekerd kapitaal? is nu € 90.0000 in 2009 dat is al een verlies van € -48.000
Looptijd polis 30 jaar polis afgesloten in1996.
We zijn nu bijna 15 jaar verder eerste inleg 10.000 gulden. staat gelijk met 36.903 eenheden.
volgens mijn huidige berekening zou ik nu rond de 90.000 eenheden moeten zitten x 0,5093
Hier wordt versneld ingeteerd op het vermogen binnen de polis kannibalisatie.
Mijn huidige waarde van me polis bedraagt nu € 19.0000.
Dan moeten er nog een hoop centjes bij om de rest van de € 71.000 bij elkaar te krijgen in 15 jaar.
Nou ik geloof niet in sprookjes, misschien het sprookje Rupsje nooit genoeg de directeuren van de verzekeringsmaatschappijen.
Ik wil dit juridisch aanvechten, wegens misleiding en oplichting.

johanmulder
Berichten: 199
Lid geworden op: 25 feb 2004 16:38

Re: VERENIGEN WIJ ONS? ASR WAERDYE GEDUPEERDEN HIER MELDEN

Ongelezen bericht door johanmulder »

Eef,
Reken niet op hulp van de Tros.Zij bieden via hun site een podium en dat is het.Vergeet niet dat een van de stichtingen die de belangen van consumenten verkwanselt, op het paard is gezet door Tros Radar.Advocaat William Schonewille die een niet erg fraaie rol heeft gespeeld bij de aandelenleaseaffaire kreeg weer volop de kans om klanten in te schrijven met als gevolg een compensatieregeling waar je je als advocaat met kennis van zaken, de ogen voor uit de kop zou moeten schamen.De Tros doet dit inmiddels wel.Tenminste ze berichten nu dat de compensatieregeling niets voorstelt, maar praten niet meer over het feit dat de stichting"verliespolis" er zonder hen niet zo gemakkelijk was gekomen.
De enige oplossing is blijven posten, dan met mensen daadwerkelijk bij elkaar komen en de publiciteit zoeken, een website in de lucht brengen en gedupeerden inschrijven, samen een half miljoen euro in kas brengen om tot aan de hoge raad te kunnen procederen en je hebt een kans.
Ikzelf ben ook op dit forum begonnen, ben de hele geschetste weg gegaan en het proces tegen Aegon in dit geval, loopt nu al meer dan 5 jaar.
Succes,
Johan Mulder.
Laatst gewijzigd door johanmulder op 30 mar 2011 17:35, 1 keer totaal gewijzigd.

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: VERENIGEN WIJ ONS? ASR WAERDYE GEDUPEERDEN HIER MELDEN

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Het is naar alle waarschijnlijkheid zo dat de ORV fors verhoogd is omdat niet de beoogde winst in het fonds behaald wordt. Deze verhoging heeft tot gevolg dat het eindkapitaal wat uit de ORV moet komen bij overlijden vele malen groter blijkt nu de fondsen welke langdurig tot wel 24% (gemiddeld) rendeerde. Nu echter met dank aan de EUROPESE bank de rentevoet is vast gesteld onder de 2% is belening van de fondsen minder interessant en ontstaat er een overboden/verzadigd. Nu de fondsen niet renderen naar verwachting moeten de risicoverzekeringen omhoog met het deel waarin zou worden voorzien vanuit polis. Dit staat ook als zodanig in de polissen aleen heeft niemand er rekening mee gehouden

flabbergasted
Berichten: 185
Lid geworden op: 19 jun 2008 21:06

Re: VERENIGEN WIJ ONS? ASR WAERDYE GEDUPEERDEN HIER MELDEN

Ongelezen bericht door flabbergasted »

ik heb wel oren naar een collectieve aanpak van de waerdye-polissen maar zo te lezen zie ik dat we hier al direct off-topic gaan. En zeker niet vervelend bedoeld, maar laten we de orv discussie voeren waar die ook door andere gebruikers snel kan worden gevonden, dan houden we dit straatje vrij voor wie zich aan wil melden?
En hoe kunnen we zoveel mogelijk van deze polishouders bereiken, want niet veel van hen zijn zich ervan bewust, laat staan dat ze hier regelmatig spieken.

En het mooiste is als we iemand zoals meneer van Rossum bereid kunnen vinden de kar te trekken, zoals hij dat zelf zo verwoordde.

Ik meld me bij deze aan! Was al bezig met mijn nieuwe stuitingsbrief voor de komende periode, maar het een sluit het ander niet uit.

Hopelijk volgen meer aanmelders die hun tanden willen laten zien?!

groetjes van Flabbergasted

Gesloten