hallo allemaal,
ik heb een vraag m.b.t. een beleggingsverzekering
afgelopen jaar heb ik € 3776.76 ingelegd
daarover word € 798.54 aan overlijdensrisico ingehouden
kosten verzekeringsmaatschappij € 309.27
en kosten bemiddelaar € 830.76
totaal aan inhoudingen € 1938.57
is dit normaal of is dit ook zo,n woekerpolis.
graag wil ik advies
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] vraag beleggingverzekering
Re: vraag beleggingverzekering
Persoonlijk vind ik het nogal aan de hoge kant, de inhoudingen. Vraag me af of je niet beter gewoon kunt sparen op een geblokkeerde rekening, zoals een deposito of iets dergelijks.
Hallo H. Rijnbeek
Gezien de cijfers die je geeft is dit zelfs een verschrikkelijke woekerpolis. Hieraan kun je als polishouder niets verdienen maar wel de verzekeraar en de bemiddelaar. Het is geld weggooien naar andere partijen.
Wat is de naam van dit product, van welke verzekeraar , wanneer is de polis afgesloten en wat is de poliswaarde op dit moment?
Met vriendelijke groet, A.Wever
Gezien de cijfers die je geeft is dit zelfs een verschrikkelijke woekerpolis. Hieraan kun je als polishouder niets verdienen maar wel de verzekeraar en de bemiddelaar. Het is geld weggooien naar andere partijen.
Wat is de naam van dit product, van welke verzekeraar , wanneer is de polis afgesloten en wat is de poliswaarde op dit moment?
Met vriendelijke groet, A.Wever
Waarschijnlijk is het een woekerpolis, aangezien bijna elke beleggingsverzekering een woekerpolis is. Maar dat is zo niet op voorhand te zeggen, daarvoor geef je te weinig informatie.
Om dat na te gaan moet je ook aangeven hoeveel de waarde van de polis op dat moment was, aangezien de meeste kosten niet afhangen van de premie maar van de waarde van het belegde vermogen. Ook is het voor een oordeel over de overlijdensrisicopremie van belang hoe hoog het verzekerd kapitaal is en oud je bent / jullie zijn.
Om dat na te gaan moet je ook aangeven hoeveel de waarde van de polis op dat moment was, aangezien de meeste kosten niet afhangen van de premie maar van de waarde van het belegde vermogen. Ook is het voor een oordeel over de overlijdensrisicopremie van belang hoe hoog het verzekerd kapitaal is en oud je bent / jullie zijn.
-
Op Ik wil 100% schadevergoeding, hoe pak ik dat aan? http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 66&t=93884 kunt u zelf nagaan of u een woekerpolis heeft en wat u daaraan kunt doen.