Hallo,
Weet iemand hier of er al concrete resultaten zijn behaald door ODIN en soortgelijke stichtingen/bedrijven?
Het is namelijk nogal stil rondom de woekerpolisaffaire.
Vreemd aangezien er toch honderdduizenden mensen zijn misleid.
Nemen van het verlies lijkt me geen goede optie, omdat ze er dan mee wegkomen en op dezelfde voet verder gaan.
Het verkopen van deze producten moet toch goedgekeurd zijn door de leidinggevenden bij de bank/verzekeraar, mag aannemen dat deze mensen eruit geschopt zijn, tenminste zo zou het moeten zijn!
En deze mensen en hun werkgever zouden toch verantwoordelijk gesteld moeten worden door een rechter, met als resultaat de "klanten" te compenseren.
Mocht dit leiden tot de ondergang van een bank/verzekeraar dan moet dat maar, dan komen mensen hopelijk wel in actie.
Of we moeten accepteren dat we af en toe belazerd worden!
Ik accepteer dat niet!
Als een fabrikant van een of ander product honderdduizenden zou hebben misleid dan staat het hele land op zijn kop, maar blijkbaar geldt dat niet voor financiele producten.
Laat dit niet doodbloeden, blijf schrijven/ mailen dat je niet tevreden bent, er moet tenslotte draagvlak gemaakt worden voordat onze volksvertegenwoordigers het ook een keer begrijpen!
Succes!
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Waar blijven de resultaten?
Re: Waar blijven de resultaten?
Het was juist heel érg rumoerig rond de woekerpolisaffaire. Op 14 juni is de Stichting Koersplandewegkwijt geheel in het gelijk gesteld in een procedure tegen Aegon over het product Koersplan. Hebt u dit breed uitgemeten nieuws gemist? En deze rechtszaak zou maar zo een opmaat kunnen zijn voor veel meer succesvolle procedures. Dus ik zou zeggen, hou vooral het nieuws in de gaten.
Re: Waar blijven de resultaten?
En hoeveel "Koersplan" klanten zijn er daardoor dan tot tevredenheid gecompenseerd ?Op 14 juni is de Stichting Koersplandewegkwijt geheel in het gelijk gesteld in een procedure tegen Aegon over het product Koersplan.
Re: Waar blijven de resultaten?
De vraagsteller zegt dat het nogal stil is rond de woekerpolisaffaire. Gezien de hoeveelheid aandacht in de media is dit niet juist. Voor het verloop van de compensatie-regeling en de tevredenheid daarover onder de 30000 leden kunt u terecht op de site van Stichting Koersplandewegkwijt.bprosman schreef:En hoeveel "Koersplan" klanten zijn er daardoor dan tot tevredenheid gecompenseerd ?Op 14 juni is de Stichting Koersplandewegkwijt geheel in het gelijk gesteld in een procedure tegen Aegon over het product Koersplan.
-
- Berichten: 88
- Lid geworden op: 26 mei 2011 15:54
Re: Waar blijven de resultaten?
Zie voor ODIN http://www2.stichting-odin.nl/ontwoekeren.html
Honderden gedupeerden meldden zich al aan, waaronder TrosRadar LOTGENOTEN Swiss Life (SNS Reaal) en Royal Future (Allianz). Hun zaken worden momenteel behandeld in de geschilprocedure van KiFiD, of er worden schikkingen getroffen waarin een veelvoud aan "compensatie" wordt uitgekeerd. Maar het is zaak van lange adem en 'honderden' betekent dus dat 'duizenden' passief op hun handen blijven zitten (om van 10-duizenden en 100-duizenden maar te zwijgen). Maar voor degenen die volhouden: dan heb je straks ook wat.
Honderden gedupeerden meldden zich al aan, waaronder TrosRadar LOTGENOTEN Swiss Life (SNS Reaal) en Royal Future (Allianz). Hun zaken worden momenteel behandeld in de geschilprocedure van KiFiD, of er worden schikkingen getroffen waarin een veelvoud aan "compensatie" wordt uitgekeerd. Maar het is zaak van lange adem en 'honderden' betekent dus dat 'duizenden' passief op hun handen blijven zitten (om van 10-duizenden en 100-duizenden maar te zwijgen). Maar voor degenen die volhouden: dan heb je straks ook wat.
-
- Berichten: 2013
- Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45
Re: Waar blijven de resultaten?
Claimen en procederen?
Meldt u dan vooral aan bij een deskundig claimbureau zoals ODIN en ga het zeker niet zelf proberen.
Waarom deze, op het eerste gezicht, merkwaardige reclame voor een concurrent?
Simpel. Onze expertise ligt vooral bij Aandelenlease, maar ook wij hebben belang bij goed procederen bij het Kifid. En daar schort het nogal eens aan.
De schokkende cijfers van de Ombudsman Financiële Dienstverlening:
2012: 6.461 klachten, waarvan 2.854 niet-ontvankelijk, 2.438 ongegrond en slechts 988 met resultaat;
2011: 5.794 klachten, 2.300 niet-ontvankelijk, 1.588 ongegrond, 770 met resultaat;
2010: 6.719 klachten, 3.083 niet-ontvankelijk, 1.708 ongegrond, 1.165 met resultaat;
2009: 7.818 klachten, 2.890 niet-ontvankelijk, 1.159 ongegrond, 1.102 met resultaat;
2008: 6.411 klachten, 2.685 niet-ontvankelijk, 1.014 ongegrond, 972 met resultaat…
En dan hebben we het nog niet eens over de volgende fase, de Geschillencommissie met 205 afwijzingen in 2012 en waar meestal ook geen rechtshulpverlener is ingehuurd: Uitspraak Geschillencomissie 2013-239 d.d. 18 juli 2013
Procederen is een vak.
Meldt u dan vooral aan bij een deskundig claimbureau zoals ODIN en ga het zeker niet zelf proberen.
Waarom deze, op het eerste gezicht, merkwaardige reclame voor een concurrent?
Simpel. Onze expertise ligt vooral bij Aandelenlease, maar ook wij hebben belang bij goed procederen bij het Kifid. En daar schort het nogal eens aan.
De schokkende cijfers van de Ombudsman Financiële Dienstverlening:
2012: 6.461 klachten, waarvan 2.854 niet-ontvankelijk, 2.438 ongegrond en slechts 988 met resultaat;
2011: 5.794 klachten, 2.300 niet-ontvankelijk, 1.588 ongegrond, 770 met resultaat;
2010: 6.719 klachten, 3.083 niet-ontvankelijk, 1.708 ongegrond, 1.165 met resultaat;
2009: 7.818 klachten, 2.890 niet-ontvankelijk, 1.159 ongegrond, 1.102 met resultaat;
2008: 6.411 klachten, 2.685 niet-ontvankelijk, 1.014 ongegrond, 972 met resultaat…
En dan hebben we het nog niet eens over de volgende fase, de Geschillencommissie met 205 afwijzingen in 2012 en waar meestal ook geen rechtshulpverlener is ingehuurd: Uitspraak Geschillencomissie 2013-239 d.d. 18 juli 2013
Procederen is een vak.
Re: Waar blijven de resultaten?
Ga zelf ook niet procederen(kan ik ook niet) maar heb me wel aangesloten bij ODIN.
Bij het Kifid hebben ze mijn klacht ongegrond gevonden.
Met als argument: "ASR geeft uitvoering aan de aanbeveling van mijn voorganger inzake de vergoeding van bovenmatige kosten bij beleggingsverzekeringen".
Waar het mij vooral omgaat is, dat ik nooit voor dit product gekozen zou hebben als ze mij tijdens de verkoop van dit product hadden gewezen op de risico's en inhouding van kosten (o.a. 5% inhouding van de koopsom voordat er uberhaupt belegd wordt), vind ik toch erg belangrijke zaken, achteraf helaas!
Ik lees toch bijna dagelijks de krant, maar toch vind ik dat er relatief weinig aandacht aan besteed wordt, en ben vooral teleurgesteld in de politiek waar blijkbaar niemand zit met ballen!
Hoop dat er bij ODIN wel mensen met ballen zitten!
Bij het Kifid hebben ze mijn klacht ongegrond gevonden.
Met als argument: "ASR geeft uitvoering aan de aanbeveling van mijn voorganger inzake de vergoeding van bovenmatige kosten bij beleggingsverzekeringen".
Waar het mij vooral omgaat is, dat ik nooit voor dit product gekozen zou hebben als ze mij tijdens de verkoop van dit product hadden gewezen op de risico's en inhouding van kosten (o.a. 5% inhouding van de koopsom voordat er uberhaupt belegd wordt), vind ik toch erg belangrijke zaken, achteraf helaas!
Ik lees toch bijna dagelijks de krant, maar toch vind ik dat er relatief weinig aandacht aan besteed wordt, en ben vooral teleurgesteld in de politiek waar blijkbaar niemand zit met ballen!
Hoop dat er bij ODIN wel mensen met ballen zitten!