LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wat nu te doen?

Bespreek hier de ontwikkelingen in de woekerpolis-affaire
Georgie70

Wat nu te doen?

Ongelezen bericht door Georgie70 »

Ik heb een SNS Multifacetplan sinds 1995. Nu zit ik me af te vragen wat hiermee te doen.

Zoals bekend, heeft SNS nog steeds geen compensatie-regeling aan zijn klanten bekend gemaakt, dus ook niet aan mij. Op zich hoef ik niet zo nodig te veranderen van lijfrentepolis. Ik wil best bij hen blijven als ze de kosten gaan vergoeden en minder kosten in rekening gaan brengen in de toekomst. Maar goed, dat weet ik nog niet.

Ik kan de lijfrentepolis laten stoppen en uitkeren, maar weet niet of dat slim is, belastingtechnisch gezien dan. Of kan ik dit direct geheel in een andere (goedkopere) lijfrentepolis stoppen, waardoor de fiscus het weer anders gaat zien ??? Geen idee, kan dat?

Ik zie wel veel sites waarbij ik een financieel deskundige kan vragen, maar dit moet toch ook zonder zo iemand? Dit kost weer geld en er zijn toch ook andere mensen die dit in eenvoudige taal kunnen uitleggen. Ik ben duidelijk niet de enige.

Alvast bedankt voor reacties.

Georgie

wevera

Re: Wat nu te doen?

Ongelezen bericht door wevera »

Hallo Georgie
Je zult toch zelf actie moeten ondernemen. Te beginnen bij de verzekeraar waarvan het multifacetplan afkomstig is, dus SNS-Reaal. Je kunt naar SNS-Reaal een klachtbrief sturen betreffende de lage waarde van de polis en de onduidelijke kostenverrekening. In deze brief vraag je om de huidige waarde, de afkoopwaarde, de afkoopkosten , de belastingtechnische gevolgen en de netto te ontvangen waarde. Een verzekeraar is verplicht om deze gegevens te verstrekken.
Vervolgens kun je in alle vrijheid beslissen wat je gaat doen. Dit kan een keuze zijn voor een ander financieel product van SNS-Reaal of van een andere bank/verzekeraar. Bijv. Brand New Day, zie wwwbrandnewday.nl en of meedoen met de trosradar of kassa-route.
Succes en met vriendelijke groet, Arie Wever

Gesloten