LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wat vinden wij van Verliespolis en Woekerpolisclaim?

Bespreek hier de ontwikkelingen in de woekerpolis-affaire
Dirkkarin
Berichten: 22
Lid geworden op: 12 jun 2008 19:16

Wat vinden wij van Verliespolis en Woekerpolisclaim?

Ongelezen bericht door Dirkkarin »

In de topic "Woekerpolis opzeggen allemaal!!" is al gemeld dat het erop lijkt dat Verliespolis en Woekerpolisclaim net zulke boeven zijn als de verzekeraars die ons de woekerpolissen hebben verkocht. Ik heb het helaas niet zien aankomen en heb ook "ja" gestemd toen om mijn mening werd gevraagd door Verliespolis bij een schikking. Ik voel me erg dom wat dat aangaat. Een schrale troost is dat een meerderheid dat blijkbaar heeft gedaan.
Nu kom ik erachter hoe het werkelijk zit en voel ik me bedonderd en ik verwacht meerderen met mij.
Eigenlijk zou ik wel een aantal berichten willen overzetten van de eerder genoemde topic, zodat we het hier kunnen ook kunnen lezen. De reden dat ik deze topic open is omdat ik hoop dat er dan meer reacties komen specifiek over dit onderwerp en ik er graag iets aan wil doen (maar hoe??) dat Verliespolis en Woekerpolisclaim over onze ruggen zoveel geld hebben verdiend en of dit ook echt klopt.

juwita
Berichten: 901
Lid geworden op: 01 aug 2008 13:46

Re: Wat vinden wij van Verliespolis en Woekerpolisclaim?

Ongelezen bericht door juwita »

Dat degene die rondsurfen op dit forum je stelling onderschrijven valt uit diverse eerdere bijdragen van de afgelopen zes maanden vast te stellen. Enkele kanttekeningen, suggesties bij de stelling zijn echter op z'n plaats.

1 Het belangrijkste is dat woekerpolisgedupeerden hun focus blijven richten op de SLAPPE COMPENSATIEDEALS zelf. Dat de beide stichtingen er zelf flink aan verdienen is bekritiseerbaar, maar in claimcultuur anno 2009 blijkbaar onvermijdelijk. Ook de VEB verdiende in 2007 niet minder dan 8 miljoen dollar aan de Ahold schikking in Amerika.

2 Er is nog geenszins aangetoond dat alternatieven voor een compensatieregeling, namelijk rechtzaken gevoerd tegen verzekeraars een beter resultaat opleveren. De tot nu toe bereikte resultaten in de al jaren slepende aandelenlease-affaire tonen aan dat rechters in Nederland bepaaldelijk niet zitten te wachten op massaclaims. Onder invloed rechtspraak en regelgeving uit Europa is o.a. de juridische mogelijkheid om o.g.v. ''misleiding'' dit soort rechtszaken te winnen vermoedelijk sterk ingeperkt. De Nederlandse politiek heeft zitten slapen en heeft deze europese invloed passief over zich heen laten komen.

3 Woekerpolis-gedupeerden zijn -afgezien van een handvol actievelingen- te passief en kunnen daardoor, maatschappelijk bezien, geen vuist maken. Het is duidelijk dat verzekeraars hiervan profiteren. Van de circa 5 miljoen gedupeerden heeft maar 2% zich aangesloten bij de genoemde stichtingen. De rest interesseert hun (niet eens onderkende) sores blijkbaar geen bal.

wevera
Berichten: 671
Lid geworden op: 06 apr 2008 20:11

Re: Wat vinden wij van Verliespolis en Woekerpolisclaim?

Ongelezen bericht door wevera »

De manier waarop de stichtingen woekerpolisclaim en verliespolis zichzelf hebben verrijkt in ruil voor een slappe compensatieregeling is schandalig.

Maar er is wettelijk geen enkele regel overtreden, wel fatsoensregels.

Blijkbaar gaat men er vanuit dat als er geen wettelijk verbod is dat dan van alles is toegestaan. Dit vraagt om wet en regelgeving, mar dan is er weer sprake van verregaande overheidsmemoeiing en bureaucratie.
Ik denk dat het toch belangrijk is om de volksvertegenwoordiging er van in kennis te stellen dat dit niet te tolereren hufterig gedrag is, net als het asociale gedrag van lastige jongeren. tokkies enz.
Dus mailen maar naar de [email protected] , [email protected] (CDA, en voorzitter) [email protected] (VVD vicevoorzitter). m.vostweedekamer.nl (PVDA)

Een voordeel van de schikkingen is wel dat deze geen juridische basis is hebben en er blijft dus de mogelijkheid om een verder procedure te beginnen via de geschillencommissie van het KIFID of een andere juridische procedure, als het individuele voorstel je niet bevalt. Dit geldt ook als je voor de schikking hebt gestemd.

Met vriendelijke groet, Arie Wever

Dirkkarin
Berichten: 22
Lid geworden op: 12 jun 2008 19:16

Re: Wat vinden wij van Verliespolis en Woekerpolisclaim?

Ongelezen bericht door Dirkkarin »

Waar het dus uiteindelijk op neerkomt is dat wat Verliespolis en Woekerpolisclaim hebben gedaan wel mag maar erg onfatsoenlijk is. Maar dat we nog wel steeds naar de rechter kunnen gaan. We zijn dus weer terug bij af.
Ik hoop dat Trosradar, als ze terug zijn van vakantie, er alsnog aandacht aan gaat besteden.
Ik ga in elk geval mailen naar de e-mailadressen die Arie Wever heeft genoemd. Dank voor de tip.

juwita
Berichten: 901
Lid geworden op: 01 aug 2008 13:46

Re: Wat vinden wij van Verliespolis en Woekerpolisclaim?

Ongelezen bericht door juwita »

Beste Arie,
ik vrees dat het proberen van steunvinden bij de Tweede Kamer alleen maar op teleurstellingen bij woekerpolisbezitters zal opleveren. In politiek Den Haag heerst al jaren de waan van de dag. Politici zijn er alleen maar in geinteresseerd om hun hoofd of naam in de krant of op de televisie te krijgen. Bovendien hebben alle politieke partijen het in de jaren negentig (toen de woekerpolissen massaal door verzekeraars in de markt werden gezet) laten afweten. Alleen wellicht uit opportunitische motieven (oppositie versus de coalitiepartijen) zal men enige lippendienst bewijzen aan de circa 4 miljoen woekerpolis-gedupeerden. Echt sterk maken voor substantiele oplossingen die tot een echt aanvaardbare schadevergoeding leidt, is er niet bij.
Cynisch wellicht, maar ook realistisch.

johaneizinga
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 jul 2009 11:45

Re: Wat vinden wij van Verliespolis en Woekerpolisclaim?

Ongelezen bericht door johaneizinga »

Dirkkarin

In de topic "Woekerpolis opzeggen allemaal!!" is al gemeld dat het erop lijkt dat Verliespolis en Woekerpolisclaim net zulke boeven zijn als de verzekeraars die ons de woekerpolissen hebben verkocht. Ik heb het helaas niet zien aankomen en heb ook "ja" gestemd toen om mijn mening werd gevraagd door Verliespolis bij een schikking. Ik voel me erg dom wat dat aangaat. Een schrale troost is dat een meerderheid dat blijkbaar heeft gedaan.
Nu kom ik erachter hoe het werkelijk zit en voel ik me bedonderd en ik verwacht meerderen met mij.
Eigenlijk zou ik wel een aantal berichten willen overzetten van de eerder genoemde topic, zodat we het hier kunnen ook kunnen lezen. De reden dat ik deze topic open is omdat ik hoop dat er dan meer reacties komen specifiek over dit onderwerp en ik er graag iets aan wil doen (maar hoe??) dat Verliespolis en Woekerpolisclaim over onze ruggen zoveel geld hebben verdiend en of dit ook echt klopt.

Ik ben zelf lid van zowel verliespolis als st woekerpolis. Dit vanwege de lage en eenmalig kosten en de omvang van mijn problemen (meerdere polissen bij meedere verzekeraars en opmaat hypotheek).

Ook ik heb de berichten van RTL nieuws gezien. Wat mij hierbij opviel is dat dit een solo actie was van RTL. Andere media berichten hier niet over, bijvoorbeeld het meer gerenormeerde NOS journaal. Als je bij google kijkt zie je alleen kranten die letterlijk het rtl bericht hebben overgenomen. In het rtl bericht gaven ze aan dat het eigen rekenwerk was van rtl. Bepaalde verzekeraars, zo lees ik nu, hebben al aangegeven dat de bedragen niet kloppen. Ook verliespolis gaf aan dat de bedragen niet kloppen.

Deze discussie sluit aan bij de discussie over topbestuurders en salarissen. Dit is een item waar veel irritatie bij kijkers over heerst, aangezien de gemiddelde man het immers niet breed heeft. Een item waar gemakkelijk mee valt te scoren. Realiseer je dat RTL zeer veel geld verdient met de reclameblokken rondom het nieuws, vooral naarmate het aantal kijkers hoger is, omdat dan juist wel of juist niet bepaalde adverteerders instappen in die blokken.
Dat geeft eigenlijk al aan dat het nieuws niet zo objectief is, aangezien nieuws met meer 'sfeer' meer geld oplevert. Ik heb toen ook meteen op de site van rtl gekeken waar een zeer negatief bericht stond, keek ik later terug toen was dit bericht opeens aangepast en had dit een veel mindere harde toon. Vind ik vreemd.

Verzekeraars hebben de afgelopen jaren veel gekloot en bende gemaakt, die **** moet nu worden opgelost. De vraag is dan of het redelijk is dat de consument het opruimen van die **** moeten betalen. Als de stichtingen dit moeten betalen, moeten in feite de aangesloten leden dit betalen. In plaats van 25 euro betalen zou ik dan 250 euro moeten betalen?? om regelingen tot stand te brengen. Het enige redelijke is dan dat verzekeraars dit naast de regelingen ook maar betalen, dus de kosten voor al die onderhandelingen.

Ik las verder van verliespolis dat als zij geen kostenvergoedingen hadden aangenomen, dat zij dan nu al failliet waren.
En dan zijn/waren er helemaal geen regelingen, en moeten consumenten weer zelf naar de rechter. En juist, dan doen zij weer met de goedkope, niet in verzekeringsrecht thuiszijnde advocaten, die verkeerde jurispredentie kweken, om hiermee vervolgens alle gedupeerden mee tot last te zijn (bekend uit eerdere affaires).

Heb wel een goed gevoel bij de regelingen. Ze verplichten tot niets, maar je hebt dat wel als ondergrens. Je kan altijd je adviseur of verzekeraar nog zelf aanpakken als het voor jou wel de moeite loont om dat te doen, in mijn geval weet ik dat nog niet, ik wacht gewoon het aanbod van de verzekeraars af. Ik heb het afgelopen jaar 4 keer gestemd. Dus heb 200 euro teruggehaald. Ik was 55 euro totaal aan registraties kwijt. In feite hebben de stichtingen mij dus niets gekost. En heb ik nog een klein door de verzekeraar betaald winstje gemaakt.

Nu vooral benieuwd hoe het met aegon en opmaat gaat aflopen. Deze jongens moeten ook maar eens over de brug.

Wel wil ik een opmerking maken over het niet kunnen inloggen op de site van een stichting. In dat geval moet een stichting dit gewoon verhelpen. Vind het niet kunnen dat verliespolis daar niet op reageerd, beetje 'woeker'.

Dirkkarin
Berichten: 22
Lid geworden op: 12 jun 2008 19:16

Re: Wat vinden wij van Verliespolis en Woekerpolisclaim?

Ongelezen bericht door Dirkkarin »

Ik ben blij voor je dat je een goed gevoel hebt. Ik, ondanks dat het verplicht tot niets, helemaal niet. Ze hebben de indruk gewekt het maximaal haalbare eruit te halen voor ons. En dat blijkt nu helemaal niet zo te zijn. Ze zijn totaal voorbij gegaan aan het feit dat wij over het algemeen verkeerd zijn geadviseerd door 'foute' adviseurs. Natuurlijk wordt er 'iets' gedaan aan de kosten, maar lang niet voldoende. Ze hadden, als ze bereid waren geweest het tot een rechtszaak te laten komen er veel meer uit kunnen halen. Nu is het zo dat ze zijn betaald door de verzekeringsmaatschappijen en het geld dat ze ervoor hebben gekregen niet hebben doorgesluisd naar ons, maar dat in een potje hebben laten zitten. Dat ze zelf ervan betaald worden, vind ik niet raar. Ze mogen ook nog een normaal salaris hebben. Maar er had wel totale openheid moeten zijn. En dan geen gezeur van dat dat niet kan omdat je je ten opzichte van andere maarschappijen die nog akkoord moeten gaan niet in de kaart moet laten kijken. Daar had toch een oplossing voor kunnen komen.

En ik ben ontzettend blij met RTL4, die het tenminste aanhangig heeft gemaakt. Natuurlijk is RTL4 commercieel en willen ze onderwerpen brengen die scoren, maar ze zouden het niet brengen als ze er niet overtuigd van waren dat het klopt.
Daarvoor gaan ze hun integriteit niet ten grabbel gooien. Ik hoop dat het nog verder wordt uitgezocht als Tros Radar terug is van vakantie. Ik blijf goede hoop houden.

En als Verliespolis zegt dat ze zonder vergoedingen al failliet waren, geloof je ze wel, zonder dat er iets is waaruit dit blijkt? Ik ben ook niet tegen die vergoedingen, ik kan me voorstellen dat ze niet zonder kunnen, ik ben er tegen dat er geen openheid is over alles wat er is afgesproken en betaald. Nu blijkt dat ook zij geen volledige openheid hebben gegeven. Waar we juist de verzekeringsmaatschappijen van betichten. Ik zou haast denken dat je betrokken bent bij een van beide :wink: .
Aan de andere kant is het wel leuk dat er iemand is die het niet met mij/ons eens is, dan hebben we tenminste discussie.
Daarom dank voor je reactie!

juwita
Berichten: 901
Lid geworden op: 01 aug 2008 13:46

Re: Wat vinden wij van Verliespolis en Woekerpolisclaim?

Ongelezen bericht door juwita »

Ze hadden, als ze bereid waren geweest het tot een rechtszaak te laten komen er veel meer uit kunnen halen.
Wellicht.....maar dat zou dan een rechtsstrijd worden die tussen de 10 en 15 jaar zou duren. De wel gevoerde rechtszaak tegen Aegon over het product Koersplan is een aardig voorbeeld dat ALLEEN AL HET GEDING IN EERSTE AANLEG BIJ DE RECHTBANK circa DRIEENHALF JAAR heeft geduurd. Tel daarbij op Hoger beroep bij het Gerechtshof 3 tot 4 jaar en daarna nog cassatie bij de Hoge Raad: twee tot tweeenhalf jaar.

De aandelenlease-affaire waarin er al bijna ZEVEN jaar wordt geprocedeerd is een voorbeeld dat schadevergoeding in Nederland voor de poorten van de hel moeten worden weggesleept. Dat rechters het recht zo gaan manipuleren opdat gedupeerden halverwege moedeloos worden en het bijltje er maar bij neergooien. Een individu die een individuele rechtszaak tegen zijn verzekeraar begint is tussen de 10.000 en 100.000 euro kwijt aan advocaatkosten om zijn verzekeraar eindelijk met een veroordelend vonnis op de knieeen te dwingen. Die honderdduizend euro geldt wanneer er tot en met de Hoge Raad moet worden doorgeprocedeerd.

Recht hebben is nog geen recht gedaan krijgen. Zeker niet in Nederland.

Hoe dan ook, ik vermoed dat er tegen enkele verzekeringsmaatschappijen toch tot en met de Hoge Raad geprocedeerd zal gaan worden. Niet door de beide Stichtingen, maar door anderen. Ergens tussen 2020 en 2025 zal het dan wellicht duidelijk worden of deze rechtszaken een beduidend hogere schadevergoeding opleveren voor polisbezitters BIJ DIE VERZEKERAARS.

In de tussentijd zullen er vermoedelijk nog wel enkele schandalen losbarsten, onder andere over de rol van de rechtspraak bij dit soort massaclaims.

Dirkkarin
Berichten: 22
Lid geworden op: 12 jun 2008 19:16

Re: Wat vinden wij van Verliespolis en Woekerpolisclaim?

Ongelezen bericht door Dirkkarin »

Juwita, misschien (of waarschijnlijk) heb je gelijk. Maar dan nog is het storend dat er geen inzicht is over de bedragen die betaald zijn door de verzekeringsmaatschappijen en wat er met het geld gebeurd is. En dat ze (VP en PC) zo vreselijk hun best hebben gedaan ons over te halen akkoord te gaan met de schikking. Dat we geen idee hebben wat nu het vermogen is bij ze.
Wie weet is het allemaal niet slecht bedoeld van VP en WPC, maar doordat ze niet transparant zijn, wekken ze wel op z'n minst die suggestie.
Of het is manipulatie van sommige verzerkeringsmaatschappijen door door RTL4 de ondoorzichtigheid als nieuws te laten brengen, om VP en WPC (en eventueel andere stichtingen zoals hypotheekleed) buitenspel te zetten in de toekomst. Ik ben wel benieuwd hoe RTL4 op het idee is gekomen dit nieuws-item te brengen. Of denk ik nu te ver door???

juwita
Berichten: 901
Lid geworden op: 01 aug 2008 13:46

Re: Wat vinden wij van Verliespolis en Woekerpolisclaim?

Ongelezen bericht door juwita »

Ik denk dat het onzin is -zoals JohanEizinga hiervoor stelt- dat RTL4 de enige is die over de ''kostenvergoedingen'' aan de beide Stichting heeft bericht. Ook kranten schreven hier eerder, maanden terug, al over. Dat het NOS Journaal hier nog niet over berichtte, verbaast mij niet. De berichtgeving van het NOS Journaal over de woekerpolis-affaire is tot nu toe van een bedroevende simpelheid, Dit komt wellicht omdat ze dit soort items laten behandelen door verslaggevers als Eva Wiessing die bewezen heeft niet in staat te zijn over een juridisch geschil (wat de woekerpolisaffaire is, zoals ook de aandelenease-affaire) fatsoenlijk te berichten. De juridische kennis schiet eenvoudig te kort bij dit soort journalisten en zijn te lui zich fatsoenlijk te laten voorlichten.

De ''kostenvergoedingen'' die er door comperende verzekeraars aan de beide stichtingen betaald gaan worden, of reeds betaald zijn, zou best wel eens een totaalbedrag de 10 en 25 miljoen euro kunnen
zijn. Op de keper beschouwd klein bier vergeleken met het probleem dat door de compensaties slechts circa 5 tot 10% van de totale schade ad. circa 30 miljard euro vergoed wordt.

Piet de Vries
Berichten: 10
Lid geworden op: 22 sep 2009 11:25

Re: Wat vinden wij van Verliespolis en Woekerpolisclaim?

Ongelezen bericht door Piet de Vries »

Hallo,

Ik ben ook aangemeld bij Stichting Woekerpolis. Als ik nu via hen procedeer en ik vind het bedrag dat ik verdien te weinig, kan ik dan nog alleen procederen tegen bijvoorbeeld Nationale Nederlanden waar ik een woekerpolis heb of heb ik mijn kans dan verspeeld :?:

Groet,
Piet de Vries

wevera
Berichten: 671
Lid geworden op: 06 apr 2008 20:11

Re: Wat vinden wij van Verliespolis en Woekerpolisclaim?

Ongelezen bericht door wevera »

Hallo Piet
Van de de stichting woekerpolisclaim ben je alleen maar donateur. Procederen via hen gaat dus niet.
De zgn. schikkingsovereenkomsten tussen een aantal verzekeraars en deze stichting zijn niet via een juridische procedure tot stand gekomen, maar via de bemiddelingsprocedure van de ombudsman van het Kifid, dus niet via de geschillencommissie van het kifid.
De stichting woekerpolisclaim en een aantal verzekeraars hebben een handtekening gezet onder dit bemiddelingsvoorstel en daarvoor heeft deze stichting een zeer goede onkostenvergoeding ontvangen,tot nu toe ongeveer 5 miljoen euri.
De bemiddelingsprocedure heeft verder geen juridische basis. Degenen die donateur zijn van de stichting zijn volledig vrij in het wel of niet accepteren van de gevolgen van deze schikking voor hun eigen polis, ook als ze via de stemprocedure van de stichting hebben voorgestemd.
Je kunt dus altijd zelf een procedure beginnen. Dit zal niet meer via de stichting kunnen gaan voor hun is de woekerpolisaffaire met deze schikking opgelost en ze hebben er ook nog goed aan verdiend.
Met vr. groet A. Wever

Piet de Vries
Berichten: 10
Lid geworden op: 22 sep 2009 11:25

Re: Wat vinden wij van Verliespolis en Woekerpolisclaim?

Ongelezen bericht door Piet de Vries »

Hallo Arie,

Bedankt voor je antwoord. Ik ben donateur van stichting woekerpolisclaim dus als ik het goed begrijp kan ik dus geld krijgen van hen en als ik wil met NN procederen?

Piet

wevera
Berichten: 671
Lid geworden op: 06 apr 2008 20:11

Re: Wat vinden wij van Verliespolis en Woekerpolisclaim?

Ongelezen bericht door wevera »

Beste Piet
Je conclusie is helaas helemaal onjuist. Van de stichtingen woekerpolisclaim en verliespolis is helemaal niets meer te verwachten en zeker geen geld als je verder wil procederen.
Het enige is een bedrag van € 50 als je meegedaan hebt met de stemming over de schikking, voor of tegen stemmen maakt niets uit.
Waarschijnlijk heb je dit bedrag al ontvangen.
Met vriendelijke groet, A. Wever

Piet de Vries
Berichten: 10
Lid geworden op: 22 sep 2009 11:25

Re: Wat vinden wij van Verliespolis en Woekerpolisclaim?

Ongelezen bericht door Piet de Vries »

Arie,

Als ik het nu goed begrijp krijg ik geld van Nationale Nederlanden als ik de enquete invul bij Woekerpolisclaim. Ik krijg dat geld dan als mijn polis is afgelopen. Klopt dat?

Piet

wevera
Berichten: 671
Lid geworden op: 06 apr 2008 20:11

Re: Wat vinden wij van Verliespolis en Woekerpolisclaim?

Ongelezen bericht door wevera »

Piet
Ik neem aan dat je vraag betrekking heeft op het resultaat van de schikking tussen NN. en de stichtingen woekerpolisclaim en verliespolis.
Hiervoor hoef je verder helemaal niets te doen.
Ergens in 2009/2010 krijgt elke polishouder met een beleggingspolis bericht van NN. of de betreffende polis wel of niet in aanmerking zou kunnen komen voor kostencompensatie, volgens de in de schikking vermelde voorwaarden. Rond de 2.5% jaarkostenafslag is maximaal toegestaan.
Hoeveel de kostencompensatie is kan pas bepaald worden op de afloopdatum van de polis. Deze is nl. afhankelijk van de eindwaarde. Veel zal het niet zijn. De toegetane jaarkostenafslag van 2.5% betekent dat de verzekeraar een hoog kostenbedrag kan verrekenen, zeker bij een langdurige polis. Vergelijk het met spaarrente van 2,5% maar dan de verkeerde kant op.
Met vriendelijke groet, Arie Wever

Piet de Vries
Berichten: 10
Lid geworden op: 22 sep 2009 11:25

Re: Wat vinden wij van Verliespolis en Woekerpolisclaim?

Ongelezen bericht door Piet de Vries »

Ik heb nu een stuitingsbrief naar Nationale Nederlanden gestuurd, waar mijn polissen lopen. Ook heb ik me nu reeds aangemeld bij WPC. Ik begrijp nu ongeveer hoe alles werkt en vind de compensatie te weinig. Wat zijn de alternatieven?

Groet,

Piet de Vries

wevera
Berichten: 671
Lid geworden op: 06 apr 2008 20:11

Re: Wat vinden wij van Verliespolis en Woekerpolisclaim?

Ongelezen bericht door wevera »

Hallo Piet
Er is nog een mogelijkheid via de stichting consumentenclaim. Deze stichting werkt op basis "no cure no pay"en wil verder gaan als de stichtingen verliespolis/ woekerpolisclaim. ( zie http://www.consumentenclaim.nl )

Verder is er nog de geschillencommissie van het Kifid. Maar dan moet je eerst de bemiddelings-procedure van de Kifid-ombudsman doorlopen en die zal niets opleveren want volgens die procedure zijn de schikkingen tussen verzekeraars en de stichtingen verliespolis/woekerpolisclaim ontstaan.
Wat de geschillencommissie van het Kifid voor woekerpolisbezitters kan betekenen is tot nu toe onbekend. Ik ben daarzelf mee bezig en dat is nog afwachten. De procedure via de Kiid-geschillencommissie levert een bindende uitspraak op. Daarna verder procederen kan niet.

Met vr. groet, A. Wever

wijkjes
Berichten: 6
Lid geworden op: 11 mei 2009 20:12

Re: Wat vinden wij van Verliespolis en Woekerpolisclaim?

Ongelezen bericht door wijkjes »

Waarom hoor je maar niets, loopt al jaren, het amev ABC bedrijfsspaarplan. Volgens mij krijgen wij ons geld echt niet meer. Heb het afgekocht [triest resultaat] stuitings brief gestuurd en nu dus maar afwachten WAAROP??? Dat geld is allang "verdeeld"

Wikie :evil:

Piet de Vries
Berichten: 10
Lid geworden op: 22 sep 2009 11:25

Re: Wat vinden wij van Verliespolis en Woekerpolisclaim?

Ongelezen bericht door Piet de Vries »

Deze week is het antwoord van NN gekomen mbt de stuitingsbrief die ik heb gestuurd. In de brief staat dat NN een overeenkomst met WPC en Verliespolis heeft gesloten en dat ik maar moet wachten tot 2010 en dan kijken ze of ik recht heb op een tegemoetkoming. Echter, dit vind ik te weinig.
Ook heb ik gekeken naar consumentenclaim, maar ben bang dat ze een te groot deel houden.
Wat zou ik nog meer kunnen doen om meer schadevergoeding terug te krijgen van NN?

Groet,
Piet de Vries

Gesloten