LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wie of wat gaat failliet ???

Bespreek hier de ontwikkelingen in de woekerpolis-affaire
GroenePolitiek

Wie of wat gaat failliet ???

Ongelezen bericht door GroenePolitiek »

Het is niet nodig dat woekerpolisboeven failliet gaan:
Als bezwaar tegen volledige compensatie wordt wel gesteld, dat dit een failliesement kan betekenen voor grote organisaties als Delta Lloyd en anderen. Maar dat is helemaal niet nodig.
.
Beursgenoteerde bedrijven kunnen aandelen uitgeven. Deze aandelen kunnen gebruikt worden als betaalmiddel aan de gedupeerden. Men heeft dan geen garantie, dat men alles terugkrijgt. Wel een redelijke kans.
.
Voor de aandeelhouders bij woekerpolisboeven zou dat even slikken zijn. Meer aandelen met het zelfde bedrijf betekent 'verwatering', hun aandelen worden minder waard. Maar ze hebben wel jarenlang geprofiteerd van de georganiseerde misdaad van de bedrijven, waarvan zij aandeelhouder en medeverantwoordelijke zijn.
.
Gaat Nederland failliet ???
Neen, ik heb het niet over een financieel failliesement. Ik heb het over het totaal verdwijnen van onderling vertrouwen, een toenemende haat en verachting voor de elite en de politiek, een land dat volkomen onbestuurbaar dreigt te worden omdat de politiek, het OM en de AFM weigeren hardhandig orde op zaken te stellen.
.
Sinds de woekerpolis-affaire is het vertrouwen sterk afgenomen.
.
Verliespolis.nl,
eigen huis en andere organisaties hebben ons vertrouwen beschaamd. In het maandblad van Eigen Huis werd een maand of wat geleden de gesloten overeenkomsten verdedigd. Maar in mijn geval: Volgens de uitwerking van hun overeenkomst kan Delta Lloyd nog 24 jaar doorgaan met het stelen van mijn geld, en gaan ze na 30 jaar kijken of ik een schrijnend geval ben en enkele euro's terug kan krijgen. Ik heb niet de indruk, dat mijn zaak met Delta Lloyd uniek is. Eerder het tegendeel. Volgens een recente uitzending van Radar stellen de overeenkomsten niets voor.
.
Steeds opnieuw wordt ons vertrouwen beschaamd, steeds opnieuw worden we bedrogen en bestolen. De politiek blijkt gemene zaak te maken met de boeven.
.
De politiek en Vereniging Eigen Huis hebben feitelijk kwade zaak gemaakt met de woekerpolisboeven. Ik vind dat schokkend. Aan het eind van dit jaar wordt mijn lidmaatschap van Eigen Huis dan ook niet verlengd.
.
In de afgelopen vijftien jaar is Nederland afgegleden van een "high trust society" naar een "low trust society". De verwevenheid tussen de politiek en het grote bedrijfsleven is daar een belangrijke oorzaak van. Kamerleden zijn hun kamerlidmaatschap gaan zien als een 'tour-of-duty', als 'enkele tropenjaren', die beloond worden met leuke en zeer lucratieve baantjes en posities (commissariaten) bij het bedrijfsleven. Dan nemen ex-politici wat leuke commissariaatjes aan bij woekerpolisboeven, en het enige wat men hoeft te doen is hardnekkig de verkeerde kant op kijken. Maar om die posities te krijgen, moet men de 'vrienden' in het bedrijfsleven wel te vriend houden. Dus oefent men tijdens de politieke carriere ook alvast in het kijken naar de verkeerde kant. Heeft men aangetoond dat men dat goed kan, dan is the-sky-the-limit. Toch ???

Vroeger waren kamerleden volksvertegenwoordigers. Tegenwoordige zijn kamerleden in de eerste plaats zichzelf-vertegenwoordigers, in de tweede plaats partij-vertegenwoordigers en in de derde plaats achterban-vertegenwoordigers. Als men dat wil, mag men op vrijdagmiddag tijdens de borrel nog wel een half uurtje besteden aan 'volksvertegenwoordiging', maar men moet het niet te dol maken. Toch ???
.
Ook bij de hoorzitting begin maart 2011 blijkt de politiek niet echt geinteresseerd!
.
Wie of wat gaat failliet ???
Als de woekerpolisboeven failliet gaan, is dat hooguit vervelend. En zoals boven beschreven: het is niet nodig. Men kan gedupeerden schadevergoeding geven in de vorm van aandelen.
.
Maar wat gebeurt er als de samenleving moreel failliet gaat?
.
Wat is de waarde van een biljet van 50 euro? Als toilletpapier is het ongeschikt. Je kunt er ook de kachel niet mee aansteken, als je nog een kachel hebt. Een biljet van 50 euro is gewoon een stukje milieu-vervuiling. Tenzij je het gebruikt als betaalmiddel. Maar daarvoor is wel vertrouwen nodig. En juist dat is volkomen kapot aan het gaan.
.
Schade-herstel
Om een begin te maken met het herstel van het vertrouwen, dienen de politiek, de AFM en het OM orde op zaken te stellen. Liefst met harde hand. Geen 'ouw-jongens-krentenbrood' mentaliteit meer. Gewoon de ergste boeven achter de tralies zetten, liefst met zijn zessen op een cel. Kunnen ze elkaar de cel uit ruften.
.
En de woekerpolisboeven en hun dievenmaatjes, de financieel adviseurs?
Schoonschip maken, schuld bekennen en schade vergoeden.
Er is geen andere mogelijkheid.

M. van Rossum

Re: Wie of wat gaat failliet ???

Ongelezen bericht door M. van Rossum »

Ik wil 100% schadevergoeding, hoe pak ik dat aan?
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 66&t=93884

crommentuyn

Ongelezen bericht door crommentuyn »

'groenepolitiek' lijkt wel op groenezus in Kundus
Denkt u dat Aegon aandeelhouders met u, woekerpolishouder value willen sharen??? Okee maar dat gaat dan van uw pensioen af. U denkt dat verhoopte koers het gat over enkele jaren wel zal dichten? Dan heeft u nog niet helemaal begrepen waar de problematiek ligt. Ook bij hoge koerswaarden wordt er veel te veel en meer ingehouden. Die 2,5% weet u wel...
Maar toch, in essentie heeft u gelijk de verzekeringsschade moet worden vergoed om het vertrouwen te herstellen.
Ik ben bang dat er niets anders opzit dan dat JanKees de Jager het NL tekort laat oplopen... Betalen we dat weer met zijn allen.

felixbeijer

Ongelezen bericht door felixbeijer »

Hier blijf ik even buiten, als dat kan.
Misschien is er een iets beschaafdere en fatsoenlijke oplossing?

Gesloten