Bij Nationale Nederlanden (NN) werden de relevante polissen werden vaak opgemaakt NADAT de hypotheekakte reeds gepasseerd was. Het maakte daarbij niet uit dat er soms meer dan een maand de tijd was voordat de hypotheekakte zou passeren bij de notaris. De woekervoorwaarden werden gelijk met de polis meegestuurd (niet eerder en soms helemaal niet).
Dus alhoewel de klant formeel de polissen mocht weigeren, was dat in de praktijk onmogelijk. De woekerpolissen waren verpand aan de reeds lopende hypotheek. Bovendien waren de bedriegelijke polissen moeilijk te doorgronden. De klant had geen tijd voor kritische analyse en vraagstelling i.v.m. de aankomende verhuizing.
In een ander topic lees ik dezelfde ervaring bij Generali:
Misschien hebben meer mensen ervaring hiermee?joepie joepie schreef:Wat is het probleem van mijn polis (en dus van Generali):
...
- De polis met “alle” (o.a. andere / verborgen) kosten inclusief overlijdensrisico verzekering heb ik pas na ondertekening van de overeenkomst gekregen
- Door de combinatie met de hypotheek (en bijbehorende boete in geval ik de koop van de onderliggende woning zou willen annuleren) heb ik effectief ook geen wettelijke bedenktijd gehad
...