LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zaterdagavond: wederom woekerpolis avond bij Kassa.

Bespreek hier de ontwikkelingen in de woekerpolis-affaire
Demysas
Berichten: 71
Lid geworden op: 16 aug 2004 09:33

Zaterdagavond: wederom woekerpolis avond bij Kassa.

Ongelezen bericht door Demysas »

http://bitly.nl/1e2b5

en maandag Radar er direct weer overheen. Goede timing net voor de komende aandacht in de politiek.

RJK

hakra
Berichten: 710
Lid geworden op: 07 feb 2011 14:38

Re: Zaterdagavond: wederom woekerpolis avond bij Kassa.

Ongelezen bericht door hakra »

Woekerpolis: Wat gaat uw verzekeraar nu doen?
Uitzending 07-03-2011
De compensatieregeling voor de woekerpolissen is eigenlijk een wassen neus. Radar heeft daarom in december de verzekeraars opgeroepen om met aanvullende maatregelen te komen. Antoinette Hertsenberg bezoekt de vier grootste verzekeraars om te horen wat zij gaan doen om de schade voor de consument zoveel mogelijk te beperken.
Het is nu tijd om de balans op te maken, het dossier te sluiten en met fatsoenlijke nieuwe producten te komen voor de toekomst. Gaat uw verzekeraar u een beter product aanbieden met lagere kosten? Mag u stoppen met uw ORV? Moet u kosten betalen als u wilt overstappen of afkopen? Maandagavond hoort u hoe de verzekeraars zich opstellen en of zij de verantwoordelijkheid nemen voor de ellende waarmee ze u aanvankelijk hebben opgezadeld.

hakra
Berichten: 710
Lid geworden op: 07 feb 2011 14:38

Re: Zaterdagavond: wederom woekerpolis avond bij Kassa.

Ongelezen bericht door hakra »

vandaag per e mail ontvangen!


Geachte heer/mevrouw XXXXXX,

Let op: graag uw reactie vóór 8 maart a.s.!

Op woensdag 9 maart a.s. organiseert de Vaste Comissie Financiën van de Tweede Kamer een rondetafelgesprek over de Woekerpolisaffaire. Hieraan nemen o.a. Consumentenclaim en verschillende verzekeraars deel, waaronder Delta Lloyd.

Delta Lloyd zal dan het resultaat presenteren van een recent onderzoek. Volgens dat onderzoek zou 95% van de klanten van Delta Lloyd tevreden zijn over de compensatieregeling die met de stichtingen Verliespolis en Woekepolisclaim is gesloten.

Wij vinden het belangrijk dat commissie ook op de hoogte is van de mening van de cliënten van Consumentenclaim. U kunt uw mening geven door enkele korte vragen te beantwoorden op ons vragenformulier. De uitslag van dit onderzoek wordt op 9 maart a.s aan de commissie gepresenteerd. U ontvangt de uitslag per email. Laat deze kans om uw stem te laten horen niet voorbijgaan!

Met dank voor uw medewerking,

Met vriendelijke groet,

Mevr. Mr E.R.A. Roos

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: Zaterdagavond: wederom woekerpolis avond bij Kassa.

Ongelezen bericht door felixbeijer »

Ja, Zo'n mail had ik ook.
Maar na vijf lullige vragen was het over.
Ik vermoed dat ik met 3 Aegon polissen kennelijk niet tot doelgroep behoor.

Demysas
Berichten: 71
Lid geworden op: 16 aug 2004 09:33

Re: Zaterdagavond: wederom woekerpolis avond bij Kassa.

Ongelezen bericht door Demysas »

Ik had um ook, wat een werkelijk dom onderzoek.

RJK

crommentuyn
Berichten: 96
Lid geworden op: 13 jan 2011 16:58

Re: Zaterdagavond: wederom woekerpolis avond bij Kassa.

Ongelezen bericht door crommentuyn »

Een heel forum criticasters bijeen. Tot genoegen heren, hartelijk gelachen, dank.
Als u eens een weder enquete opstelde... zouden de uitkomsten er heel anders uitzien
Een poll met 50 000 lezers?
A. Bent u tevreden over uw verzekeraar en diens tussenpersoon?
B. Bent u tevreden over hoe zij HUN probleem voor u willen oplossen?
C. ehhh? u bedenkt nog wat wrevels

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: Zaterdagavond: wederom woekerpolis avond bij Kassa.

Ongelezen bericht door felixbeijer »

Al dat gedoe met die financiele cijfers kan ik niet goed volgen, zeker niet gelet al die verwarrende begrippen. Dus ga ik naar een gecertificieerd assurantiekantoor om goed advies te krijgen. Daar heb ik ook nog flink voor betaald, voor het hypotheek"advies".

Ik heb van tevoren nog aangegeven: doe mij er nog zo'n Koersplan bij, de eerste 5 jaar kosten en daarna niet meer. Die werden helaas niet meer verkocht en hij zou wel iets anders goeds voor me uitzoeken.

Resultaat is dat nu blijkt dat ik er nog zo'n woekerpolis bij heb gekregen, en dat de winstdeling van mijn Safe-pensioen verdwenen is.

Dan verzeil je in een ellenlange Klachtprocedure, ga je vervolgens naar de Ombudsman Financiele Dienstverlening die ook zijn Kont afveegt met Nederlandse Wetgeving en de procedure, en tevens nog een eindoordeel meent te moeten geven wat inhoudt: ga lekker door met graaien Aegon, het mag van mij!

Dus laat de tussenpersoon nu een keer de belangen behartigen waar deze voor betaald is, en zich nog een keer flink boos maken richting de Aegon!!
En laat de overheid de huidige Ombudsman een trap voor zijn Kont geven!!
En laat de AFM eens een paar van die woekerdirecteuren in het gevang zetten (is eerder gedaan) door een gedegen onderzoek en gedegen feiten te verschaffen tbv het Openbaar Ministerie!!

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: Zaterdagavond: wederom woekerpolis avond bij Kassa.

Ongelezen bericht door felixbeijer »

Wat de tussenpersoon tot heden heeft gedaan, is:

(i) Smileys in zijn berichten. Dat is overigens ook iets dat Aegon doet in de overzichten van mijn Safe-Pensioen.

----- Original Message -----
From: "XXXXXXXX" <[email protected]>
To: "felixbeijer" <[email protected]>
Sent: Friday, June 05, 2009 5:22 PM
Subject: RE: prive polissen

Hallo Felix,

Het begint al een aardig dossier te worden (mijn werk wordt er ook niet minder op :-) Ik ben nog druk doende een en ander te lezen en uit te zoeken. Ik neem zsm contact op zodra eea duidelijk is.

Alvast een prettig weekend gewenst,
XXXXXX Verzekeringsgroep BV

XXXXXXXX
Laatst gewijzigd door felixbeijer op 06 mar 2011 09:07, 1 keer totaal gewijzigd.

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: Zaterdagavond: wederom woekerpolis avond bij Kassa.

Ongelezen bericht door felixbeijer »

(ii) Zich hoegenaamd boos maken richting de Aegon (en vergeten het slechte nieuws tijdig te melden.

Van: XXXXXXX [mailto:[email protected]]
Verzonden: do 18-1-2007 15:15
Aan: Felix Beijer
Onderwerp: Levensverzekering XXXXXX.

Beste Felix,

Het ondertekende verzoek is gisteren met spoed naar XXXXX gefaxt, krijgen we vandaag bericht dat het wijzigen van de reeds ingediende aanvraag volgens de procedure niet mogelijk is (ondanks de telefonische toezegging aan mij). Ik ben hier behoorlijk boos over, heb dit duidelijk laten blijken, maar schiet er niets mee op.

Mijn verzoek aan jou is (ik heb je zojuist op je werk getracht te bereiken, echter zonder succes) of jij vandaag nog heel even op kantoor wil langsrijden om een nieuwe aanvraag te ondertekenen.
Het goede nieuws is dat we de nieuwe aanvraag per 12-02-2007 kunnen laten ingaan en dat er niet meer over de reeds verstreken periode premie verschuldigd is.

Eind februari (zodra de eerste polis geadministreerd en afgegeven is, kunnen we XXXXXXXXXXXXXXX)

Ik hoor graag van je of het vandaag (omstreeks 16.30 – 17.00 uur) gelegen komt.

Met vriendelijke groet,
XXXXXXX

XXXXXXXXX

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: Zaterdagavond: wederom woekerpolis avond bij Kassa.

Ongelezen bericht door felixbeijer »

En (iii) ons bestoken met onderzoeken naar de kwaliteit van Dienstverlening (sinds ik eerdere geanonimiseerde mails van hen op dit forum plaats).

Op 19/01/11, XXXXXXX BV <[email protected]> schreef:

U kent ons wel. Wij zijn XXXXX BV, uw verzekeringsadviseur. En nu hebben we een vraag. Mogen we een paar minuten van uw tijd?

Het zit zo, wij willen u steeds beter van dienst zijn. En daarom zijn wij benieuwd naar uw mening over onze dienstverlening. Over hoe het gaat, wat u belangrijk vindt. Zodat we daar in de toekomst rekening mee kunnen houden. Uw mening telt. En levert u uiteindelijk veel gemak en voordeel op, namelijk de service die het beste bij u past.

Alles bij elkaar kost het u zo'n 10 minuten van uw tijd. De enquête kunt u online invullen. Uiteraard garanderen we u dat uw gegevens uitsluitend door onszelf worden gebruikt.

Bedankt voor uw tijd!

Met vriendelijke groet,

XXXXXXXX
XXXXXXXXXXXXXXXXXXX BV

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: Zaterdagavond: wederom woekerpolis avond bij Kassa.

Ongelezen bericht door felixbeijer »

En (iv) vreemde mails sturen.

Op 01/03/11, "De heer XXXXX" <[email protected]> schreef:
Antw:Bedankt voor uw mening!

Op 01/03/11, "De heer XXXXX" <[email protected]> schreef:
Antw:Foutief e-mailbericht

U heeft vandaag een email van ons ontvangen. De inhoud van deze mail is een interne systeem-mededeling die niet aan u verzonden had mogen worden. U hoeft op deze mail dan ook verder geen actie te ondernemen en kunt het gewoon verwijderen.

Wij bieden u onze excuses aan voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,
XXXXX
XXXX Verzekeringsgroep BV

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: Zaterdagavond: wederom woekerpolis avond bij Kassa.

Ongelezen bericht door felixbeijer »

Nu had ik al eerder enige mails gestuurd en vragen gesteld.

Your message

To: XXXXXXXXXXX
Cc: Felix Beijer
Subject: Re: spaarpolissen
Sent: Sun, 24 May 2009 21:15:58 +0200

was read on Mon, 25 May 2009 09:12:59 +0200


----- Original Message -----
From: "XXXXXXX" <[email protected]>
Sent: Monday, May 19, 2008 11:43 AM
Subject: Gelezen: spaarpolissen

Your message

To: XXXXXXXXX
Cc:
Subject: Re: spaarpolissen
Sent: Sun, 18 May 2008 07:15:16 +0200

was read on Mon, 19 May 2008 12:43:56 +0200

----- Original Message -----
From: XXXXXX
To: felix beijer
Sent: Tuesday, March 11, 2008 10:59 AM
Subject: RE: spaarpolissen

Hallo Felix,

Ik heb je email ontvangen en gelezen.

Ik zal zelf bij XXXXX het een en ander moeten navragen, dus dit kan even duren.
Ik doe mijn uiterste best om jou binnen 14 dagen te informeren.

Met vriendelijke groet,

XXXXXXXXXX

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: Zaterdagavond: wederom woekerpolis avond bij Kassa.

Ongelezen bericht door felixbeijer »

Nu ga ik er voorlopig nog maar even van uit dat, gelet het feit dat de recente mails van de directie van ons assurantiekantoor afkomstig zijn (de eerdere van een medewerker), en we vriendelijk worden bedankt voor onze mening en aangegeven wordt dat we niets hoeven te doen, de zaak intern is afgehandeld en ons misschien toch nog spontaan een oplossing wordt aangeboden. :D

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: Zaterdagavond: wederom woekerpolis avond bij Kassa.

Ongelezen bericht door felixbeijer »

Ik hoop dat het nu duidelijk genoeg is en er geen misverstand meer kan zijn.

Laat de tussenpersoon nu een keer de belangen behartigen waar deze voor betaald is, en zich nog een keer flink boos maken richting de Aegon!!

M. van Rossum
Berichten: 1220
Lid geworden op: 05 dec 2009 15:30

Re: Zaterdagavond: wederom woekerpolis avond bij Kassa.

Ongelezen bericht door M. van Rossum »

felixbeijer schreef:Ja, Zo'n mail had ik ook.
Maar na vijf lullige vragen was het over.
Ik vermoed dat ik met 3 Aegon polissen kennelijk niet tot doelgroep behoor.
Klopt, want het ging om polissen Delta Lloyd.

M. van Rossum
Berichten: 1220
Lid geworden op: 05 dec 2009 15:30

Re: Zaterdagavond: wederom woekerpolis avond bij Kassa.

Ongelezen bericht door M. van Rossum »

hakra schreef:Woekerpolis: Wat gaat uw verzekeraar nu doen?
Uitzending 07-03-2011
De compensatieregeling voor de woekerpolissen is eigenlijk een wassen neus. Radar heeft daarom in december de verzekeraars opgeroepen om met aanvullende maatregelen te komen. Antoinette Hertsenberg bezoekt de vier grootste verzekeraars om te horen wat zij gaan doen om de schade voor de consument zoveel mogelijk te beperken.
Het is nu tijd om de balans op te maken, het dossier te sluiten en met fatsoenlijke nieuwe producten te komen voor de toekomst. Gaat uw verzekeraar u een beter product aanbieden met lagere kosten? Mag u stoppen met uw ORV? Moet u kosten betalen als u wilt overstappen of afkopen? Maandagavond hoort u hoe de verzekeraars zich opstellen en of zij de verantwoordelijkheid nemen voor de ellende waarmee ze u aanvankelijk hebben opgezadeld.
Ter vergelijking:
http://kassa.vara.nl/tv/afspeelpagina/f ... s/speel/1/
Vaak geen kosten bij beëindiging woekerpolis
- Delta Lloyd kondigde in januari als eerste aan geen afkoopkosten meer in rekening te brengen als de klant zijn polis wil stopzetten of oversluiten naar een goedkoper product. Ook niet als de klant naar de concurrent wil.
- ASR volgde in februari onder druk van alle publiciteit. Het bedrijf rekent geen kosten meer als klanten willen overstappen naar een nieuw product van ASR of naar de concurrent. Dat laatste leest u niet direct in het persbericht van ASR, maar navraag leerde ons dat ook overstappen naar een goedkoper alternatief van een concurrent kosteloos kan.
- Achmea komt zo snel mogelijk met alternatieve producten zodat de meeste klanten binnen Achmea kosteloos kunnen overstappen. Navraag bij Achmea leert dat als je naar een andere verzekeraar wil, je nog wel afkoopkosten moet betalen. Achmea geeft wel aan dat die kosten wellicht op korte termijn worden verlaagd.
- AEGON meldt ons dat zij op dit moment de lopende contracten van klanten vergelijken met hun best vergelijkbare producten en een vergelijkbaar risicoprofiel in de huidige markt. Wanneer uit de vergelijking blijkt dat klant een significant beter rendementspotentieel heeft wanneer hij nu overstapt, biedt AEGON deze aan de klant aan. Voor een omzetting brengt AEGON in dat geval voor driekwart van de klanten geen extra (administratieve) kosten in rekening. Bij navraag blijkt dat klanten ook geen extra kosten in rekening krijgen gebracht als ze overstappen naar een product van de concurrent. Alleen als de poliskosten over de gehele looptijd zijn uitgesmeerd (geldt voor een kwart van de klanten), zijn er nog kosten verbonden aan de overstap, of dat nu is naar een product binnen of buiten AEGON.
- Nationale Nederlanden heeft aangegeven dat klanten kosteloos hun polis kunnen aanpassen, omzetten of beëindigen. Ook als klanten willen overstappen naar een product van de concurrent worden geen afkoopkosten meer in rekening gebracht.
- SNS Reaal brengt geen afkoopkosten meer in rekening als klanten willen overstappen naar een alternatief product van REAAL. Mochten klanten toch willen overstappen naar een product van een concurrent, dan brengen ze 100 euro in rekening.
Wij vroegen ook Generali en Allianz om een reactie.
Laatst gewijzigd door M. van Rossum op 07 mar 2011 18:31, 1 keer totaal gewijzigd.

hakra
Berichten: 710
Lid geworden op: 07 feb 2011 14:38

Re: Zaterdagavond: wederom woekerpolis avond bij Kassa.

Ongelezen bericht door hakra »

@M. van Rossum
een opmerking terzijde aangaande ORV premie:

citaat uit woekerpolischeck/radar
Bij een hypotheekverzekering maakt de woekerpolischeck daarbij ook een schatting van de overlijdensrisicopremie die op de huidige polis wordt ingehouden. Deze premie wordt door de verzekeraar jaarlijks op het voor kapitaalopbouw beschikbare bedrag in mindering gebracht. Hiervoor werken we met de overlijdensrisicopremies, die zijn afgesproken binnen de compensatieregelingen (sterftetafel 1985 – 1990 met 16% kostenopslag). De exacte wijze van berekening is afgestemd met de deskundigen van verzekeraars.
einde citaat

In de Overeenkomst(en) op Hoofdlijnen wordt vermeld dat "onder bepaalde omstandigheden een gunstiger sterftetabel zal worden toegepast".

Ik stel mij voor dat in een ORpremie al kosten zijn meegenomen. Zie ik hier nu (weer) kosten op kosten teneinde de ORVpremie zo hoog mogelijk op te fokken teneinde onder een (niet bekende maar kennelijk wel vastgestelde) norm te blijven opdat terzake de ORV premie geen compensatie toepasselijk is??

M. van Rossum
Berichten: 1220
Lid geworden op: 05 dec 2009 15:30

Re: Zaterdagavond: wederom woekerpolis avond bij Kassa.

Ongelezen bericht door M. van Rossum »

@hakra,

Die check wordt daarmee dubieus en intransparant, want de leeftijdgerelateerde premiestaffel (met eventueel achterhaalde sterftetafel) is te uiteenlopend om daar standaard antwoorden op te geven.

Hoe dat ook zij: ORV-premie is risicopremie, risicopremies vallen buiten 'kosteninhoudingen'.
Verder zijn excels van stichtingen/compensatieregelingen geheim, dus your guess is as good as mine.

In compensatieregelingen wel ook goed letten op coulance regelingen/schrijnende gevallen: daar zit component in voor inteereffect, eveneens met geheime uitwerking.

Voorlopig moeten we het doen met de ontmaskering van New Flame (zie subfora andere topics) , op basis van cijfers van Verbond zelf. Dubbel dikke pret, omdat Verbond kennelijk alleen een voorbeeld wil afgeven waarin sprake is van te vroege inhouding van (eerste) kosten, als enige voorbeeld van te hoge kosten.

B17
Berichten: 959
Lid geworden op: 23 okt 2006 11:22

Re: Zaterdagavond: wederom woekerpolis avond bij Kassa.

Ongelezen bericht door B17 »

Bankverzekeraars zijn totaal niet te vertrouwen, je had n.b. toch jaren eerder
met een dergelijk produkt kunnen komen i.p.v. die wanprodukten te laten voortbestaan, het zijn toch wel desdundigen bij uitstek.

Leugens dat is het mooiste vak op de verzekeringsschool, klantvriendelijkheid
duvel op, wij praten niet met u, wij beslissen over u

Wij zijn net als de leasebanken, met het laagste niveau van klantgerichtheid,
neem geen enkel produkt meer af van Delta Lloyd, Achmea, Aegon en nooit het groepje streepjespakken maar op.

Het is een schandaal van de grootste orde

En meneer Monster lijkt verdacht veel op de Jager ik bedoel Wabeke, is er een bank die zegt sorry dat wij er zo'n soepzooitje van hebben gemaakt ????

M. van Rossum
Berichten: 1220
Lid geworden op: 05 dec 2009 15:30

Re: Zaterdagavond: wederom woekerpolis avond bij Kassa.

Ongelezen bericht door M. van Rossum »

B17 schreef: Het is een schandaal van de grootste orde
Yep. En er nu zelf wat aan gaan doen! Kijk hier hoe dat moet:
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 66&t=92844

Gesloten