LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] aanrader ivm met huidige koers die nederland opgaat

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
Chris

aanrader ivm met huidige koers die nederland opgaat

Ongelezen bericht door Chris »

Ik wil graag iedereen aanraden de film sicko te gaan zien, en ik denk dat de meeste onder ons tot de conclusie zullen komen dat nederland de zelfde koers opgaat als amerika.

Mede omdat op dit moment al 300.000 gezinnen de verzekering niet meer kan betalen, daarnaast is bijna meer dan 60 % van de nederlandse bevolking met grote schulden.
Vele halen de tandarts verzekering er al uit het pakket, wij krijgen nu een eigen risico van 160 euro's (zal volend jaar veel hoger zijn).
Lange wachtlijsten bij het ziekenhuis en huisartsen.
Op dit moment zijn er huisarts praktijken die geld verdienen door mensen uit het zieken huis te houden, dus geld besparen.
Tevens gaat de winst die een verzekeraar maakt alsmaar omhoog zonder daar iets voor te doen, behalve dan de burger op nog hogere kosten te jagen.

Als wij (nederlanders) niet eens wat critischer worden op welke partij we gaan kiezen, of meer actie ondernemen dan zie ik het somber in voor de nabije toekomst.
Dit is helaas maar de mening van 1 persoon, en vele onder jullie zullen denken daar heb je weer zo'n mugezifter, maar ook vele zullen het met mij eens zijn.
Ik zelf kan het wel betalen en daar gaat het mij niet om, maar vind wel dat het de verkeerde kant opgaat met nederland, en dat zal bij de politiek eens goed duidelijk worden gemaakt voordat het te laat is voor vele mensen in dit land, en voor dit land.

Henri42

Re: aanrader ivm met huidige koers die nederland opgaat

Ongelezen bericht door Henri42 »

en Chris !!!! wanneer verhuis je naar Turkije ???????? (*_*)

sprokkel

Ongelezen bericht door sprokkel »

Chris, ik ben het volledig met je eens, markt in de zorg hoort niet, en is dus ongewenst.

Walter van V

Ongelezen bericht door Walter van V »

tja dat roep ik al tijden. Overigens de marktwerking buiten de zorg houden betekent niet dat de kosten dus omlaag gaan. Overigens ben ik van mening dat er wel een systeem moet komen om in ieder ervoor te zorgen dat de winstgroeimogelijkheden voor zorgverzekeraars aan banden gelegd worden. Want dat is natuurlijk niet de bedoeling van het systeem! dus zorgverzekeraars die hoge winsten behalen zouden bv gedwongen moeten worden de premies te verlagen. Om maar 1 van de mogelijkheden te noemen. Beter gewoon helemaal opheffen die zorgverzekeraars.

Wim2007

Ongelezen bericht door Wim2007 »

Op dit moment zijn er huisarts praktijken die geld verdienen door mensen uit het zieken huis te houden, dus geld besparen.
Wat wellicht ook een verstandige zet is, is om die huisartsen hun inschrijfvergoeding te ontzeggen. Het is mede daardoor dat de kosten van de gezondheidszorg zijn opgelopen. Laat huisartsen maar weer eens gaan werken voor hun geld in plaats van te incasseren voor het invullen van een paar formulieren (meestal gedaan door hun assistente (m/v)). Eigenlijk zouden huisartsen volledig betaald moeten worden door de farmaceutische industrie. Het overgrote deel doet toch niet veel meer dan fungeren als dealer voor die branche door pillen en poeders voor te schrijven. Ook kan de prijs voor medicijnen flink omlaag door een eind te maken aan overdreven patentbescherming en door een eind te maken aan de feitelijke monopolies van apotheken.
Tevens gaat de winst die een verzekeraar maakt alsmaar omhoog zonder daar iets voor te doen, behalve dan de burger op nog hogere kosten te jagen.
Feit is dat de meeste verzekeraars verlies maken op de basisverzekering. De burger wordt juist op kosten gejaagd door de verplichting die de overheid oplegt om verzekerd te zijn. Anders gezegd: de overheid legt een belasting op die door de verzekeraars wordt geind en ten goede komt aan de medische stand en de farmaceutische industrie. En een 'opt out'? Die is er niet (in tegenstelling tot de situatie in de VS).
Mede omdat op dit moment al 300.000 gezinnen de verzekering niet meer kan betalen, daarnaast is bijna meer dan 60 % van de nederlandse bevolking met grote schulden.
En hoe zou die groep aan schulden komen? Consumptief gedrag? Verder betekent het hebben van schulden niet dat men de premie (eigenlijk belasting) niet meer kan betalen.

Mathilde D.

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

Wat wellicht ook een verstandige zet is, is om die huisartsen hun inschrijfvergoeding te ontzeggen. Het is mede daardoor dat de kosten van de gezondheidszorg zijn opgelopen. Laat huisartsen maar weer eens gaan werken voor hun geld in plaats van te incasseren voor het invullen van een paar formulieren (meestal gedaan door hun assistente (m/v))
Hier ben ik het hartgrondig mee eens! Zodra de huisartsen voor elk consult een rekening naar de patient moeten sturen, zullen ze wel eens anders piepen en zullen ze hopelijk dienstbaarder worden dan ze nu zijn.

Walter van V

Ongelezen bericht door Walter van V »

Quote:
ik snap niet wat je hiertegen hebt ... dat mensen door de huisarts zelf geholpen kunnen worden en dus niet naar het zeer dure ziekenhuis hoeven lijkt mij een win-win situatie voor iedereen! En uiteraard krijgt de huisarts daar zijn consulten en verrichtingen van betaald. u wilt toch ook betaald worden voor uw werk???
Het is mede daardoor dat de kosten van de gezondheidszorg zijn opgelopen.
echt belachelijke onzin...!!! ga eerst uw huiswerk eens doen voor zaken als feit neer te zetten die simpelweg niet waar zijn...!! ooit van vergrijzing gehoord?? van oplopen van de gemiddelde leeftijd?? van bevolkingsgroei niet alleen door geboortes maar ook door immigratie (vaak niet uit de meest gezonde hoeken van de aardkluit..) Om daar de huisarts de schuld van te geven... simpele gedachtengang hoor! Dit soort zaken zijn in andere discussies hier allang aangetoond..En de betaling van de huisarts is zeker niet de schuildige.. overignes: voor de zoveelste keer: in Nl doen wij het zo slecht niet tov da buren..
Feit is dat de meeste verzekeraars verlies maken op de basisverzekering
maakt niet uit!! maken ze ruimschoots goed met de AV`s...Anders deden ze echt wel de premies omhoog....

Chris

Ongelezen bericht door Chris »

dues heren en dames we zijn nu bijna 6 jaar verder en wat is het resultaat, kosten van de zorg gaan omhoog en eigen bijdrage gaan ook mee omhoog.

maakt niet uit!! maken ze ruimschoots goed met de AV`s...Anders deden ze echt wel de premies omhoog....

Dat is dus nu het geval, en ja je kan straks niet meer naar de eerste hulp zonder door verwijzing van je huis arts, en als je daar toch heen gaat moet je eerst een vast bedrag neertellen voordat ze je helpen.
Het is toch eerste hulp in nood gevallen omdat je huis arts niet te bereiken is of zo.

Heb je een hart aanval ga je naar de eerste hulp en het eerste wat ze vragen heeft u contact op genomen met uw huisarts of heeft u een verwijs brief.
Mensen toch wordt eens wakker

En henri42 wat die opmerking hiermee te maken heeft mag joost weten, maar toont wel aan hoe hoog je intelligentie is, reageer wel wat laat maar beter laat dan nooit.

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Chris schreef: Heb je een hart aanval ga je naar de eerste hulp en het eerste wat ze vragen heeft u contact op genomen met uw huisarts of heeft u een verwijs brief.
onzin en onnodige bangmakerij.

Gesloten