LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Aanvullende verzekering voor meeverzekerde kinderen Menzis

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
yvonz

Aanvullende verzekering voor meeverzekerde kinderen Menzis

Ongelezen bericht door yvonz »

Dag allemaal,
Ik ben verzekerd en heb een AV pakket 3. Mijn zoon van 17 is al jaren meeverzekerd en ik hoef voor hem zoals bekend premie te betalen. Ik ging ervan uit dat meeverzekerde kinderen recht hebben op dezelfde vergoedingen als de ouders bij wie ze op de polis staan.
Afgelopen maand heb ik voor hem een consult bij de podotherapeut en zooltjes gedeclareerd maar kreeg vandaag een brief waarin staat dat hij hier niet voor verzekerd is. Ik heb direct gebeld met Menzis en zij gaven als reden aan dat kinderen tot 18 jaar automatisch zijn meeverzekerd bij de ouders voor de basisverzekering maar als je ze wilt verzekeren voor een AV dan moet dat er bij de aanmelding expliciet bij vermeld. Als je dat dan vermeld hoef je geen premie te betalen voor de AV voor je kind. Ik heb uitgelegd dat ik dat helemaal niet wist en volgens mij ook flauwekul is want je hoeft er geen premie voor te betalen. Ik voel me belazerd want betaal een pittige premie per maand en heb voor mijn zoon nooit iets gedeclareerd. Ik vind deze manier misleiding want ik kan het nergens terug vinden op de website want daar staat gewoon dat kinderen voor basis en AV meeverzekerd zijn als je ze aanmeld. Ik heb de medewerker gevraagd een klachtenformulier op te sturen maar of ik daar iets mee bereik? Heeft iemand hier ervaring mee en is hier iets tegen te doen?

Groet,
yvonz

Mathilde D.

Re: Aanvullende verzekering voor meeverzekerde kinderen Menzis

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

Je moet je recht proberen te halen via de SKGZ in Zeist. Eerst Menzis om een schriftelijke "heroverweging" vragen en dan dit opsturen, samen met de verwoording van je klacht, naar de SKGZ.

Hoewel het i.d.d. zo is, dat de kinderen wel aangemeld moeten worden voor de AV, vind ik dat Menzis in dit geval coulance moet geven en ik verwacht dat de SKGZ ook deze mening heeft.

larvekar

Ongelezen bericht door larvekar »

Ik ben het eens met Mathilde. Bij het aanmelden had je ook de AV voor je zoon moeten doorgeven, ondanks dat hij gratis meeverzekerd zou zijn. Op het polisblad kan je nakijken hoe hij verzekerd is, en als hij alleen de BV heeft dan begrijp ik wel dat Menzis de declaratie afwijst. Het zou Mezis echter wel sieren om de AV alsnog toe te kennen en de declaratie alsnog te vergoeden conform de polisvoorwaarden.

Als de Menzis de AV alsnog niet toekent, zou ik inderdaad de klacht indienen bij de SKGZ.

Succes ermee!

yvonz

Ongelezen bericht door yvonz »

Dag allemaal,
Ik was vorige week bezig het indienen van een klacht en het aanschrijven van de SKG toen ik hoorde dat mijn zoon, die op vakantie was in Tunesie, daar geopereerd moest worden aan een blindedarmontsteking. Hij heeft geen reisverzekering afgesloten omdat we er dus vanuit gingen dat de verzekering bij Menzis voor zorg in buitenland ok was (omdat we dus dachten dat hij met mij meeverzekerd was). We zijn nu waarschijnlijk helemaal in de aap gelogeerd. Menzis dekt vanuit de basisverzekering tot het bedrag dat de zorg in Nederland zou kosten... In het buitenland is de zorg sowieso duurder voor toeristen dus dat zal wel een flinke rekening worden. Ik ga deze zaak ook maar menemen in de klacht en kijk wel wat er gebeurd maar... ik denk dat Menzis voor mij verleden tijd is en ik per januari 2010 overga naar een andere zorgverzekeraar die wat transparanter is naar klanten toe.
Groet,
yvonz

henk51

Ongelezen bericht door henk51 »

We zijn nu waarschijnlijk helemaal in de aap gelogeerd. Menzis dekt vanuit de basisverzekering tot het bedrag dat de zorg in Nederland zou kosten... In het buitenland is de zorg sowieso duurder voor toeristen dus dat zal wel een flinke rekening worden. Ik ga deze zaak ook maar menemen in de klacht en kijk wel wat er gebeurd maar... ik denk dat Menzis voor mij verleden tijd is en ik per januari 2010 overga naar een andere zorgverzekeraar die wat transparanter is naar klanten toe.
Groet,
yvonz

Dit is bij iedere verzekering zo daarom moet je ook een reisverzekering afsluiten om het verschil te kunnen dekken. Dom om geen reisverzekering af te sluiten er zijn nog wel meer dingen waarop je risico loopt. Er is al zoveel in kranten rubrieken,tv reisprogramma's over gewaarschuwd. Bij een andere ziektekosten verzekring had je het zelfde probleem gehad.
Je hebt nu wel een paar euro's denken te besparen om geen reisverzekering te nemen maar waarschijnlijk nu wel honderden euro's kwijt aan ziekte kosten.

Je gaat nu allemaal klachten indienen over zaken welke eigenlijk een beetje je eigen schuld is door niet de voorwaarden e.d. door te lezen. En advies te vragen vooraf.Dit had ook bij een ander verzekering gebeurd heeft dus niet met Menzis te maken.

gr Henk

mar42

Ongelezen bericht door mar42 »

Daar ben ik het niet helemaal mee eens, mijn vriendin waarmee ik op vakantie was in 2006 in turkije, heeft haar verzekering gewoon gebeld vanuit turkije. Toen haar dochter daar naar het ziekenhuis moest voor een oorontsteking. De verzekering heeft dit gewoon vergoed, zonder dat zij dit eerst zelf heeft moeten betalen.

Dus er is wel degelijk een mogelijkheid dat je zorgverzekering dit vergoed in het buitenland. En heb je niet nog eens apart een verzekering nodig met de reisverzekering.

henk51

Mar42, als je goed zou lezen dan wordt er niet gezegd dat de zorgverzekering het niet vergoed enwel uit de basis verzekering,de zorgverzekeraar vergoed tegen Nederlandse tarieven dat kan in 1 land wel voldoende zijn maar bv in Amerika is het slechts een fractie van de echte kosten. Maar een reisverzekering dekt nog veel meer wat denk je van de extra verblijfkosten nieuw vliegticket extra taxi kosten schade aan accommodatie veroorzaken van ongeluk met letselschade noem maar op . Het is al zoveel gezegd ga niet op reis zonder reisverzekering dat is al jaren zo en toch gaan er mensen zonder, en zitten nog jaren in de schulden van de kosten die ze in de vakantie gemaakt hebben

gr Henk

mar42

Ongelezen bericht door mar42 »

Ik sanp dat je een reisverzekering moet afsluiten voor de rest, zou idd dom zijn als je dat niet deed.

Maar er werd nu gesuggereerd dat geen enkel zorgverzekering de kosten vergoed in het buitenland. En daar haakte ik op in door te zeggen dat dit niet waar was, en dat er wel door de zorgverzekering werd vergoed in het buitenland.
Dat amerika en andere landen buiten europa ook niet worden vergoed, dat snapt ik ook wel.
Maar binnen europa dus wel.

En wat ik neer heb gezet over mijn vriendin, de kosten zijn gewoon berekend zoals ze in turkije berekend worden, en niet alleen de nederlandse tarieven zijn betaald, alles is betaald door de verzekering van mijn vriendin.

__oi__

Ongelezen bericht door __oi__ »

Maar er werd nu gesuggereerd dat geen enkel zorgverzekering de kosten vergoed in het buitenland.
Er wordt door helemaal niemand gesuggereerd dat er door verzekeraars niets in het buitenland wordt vergoed. In alle antwoorden wordt aangegeven dat het de 'meer'- kosten zijn die niet vergoed worden..........totdat jij inhaakt.
Jij bent de enige die suggereert dat er door sommige verzekeraars niets in het buitenland wordt vergoed door te zeggen:
Dus er is wel degelijk een mogelijkheid dat je zorgverzekering dit vergoed in het buitenland. En heb je niet nog eens apart een verzekering nodig met de reisverzekering.

kiz

Ongelezen bericht door kiz »

Nog even inhakend op de stelling van mar42:
Dus er is wel degelijk een mogelijkheid dat je zorgverzekering dit vergoed in het buitenland.
In 2006 hoefden wij (in Turkije) ook niets voor te schieten voor een ziekenhuisbehandeling (op vertoon van onze zorgpas). De ziektekostenverzekeraar kwam echter wél 1,5 jaar na dato even informeren of we destijds een reisverzekering hadden, aangezien niet alle kosten werden gedekt uit de verzekering. Bij ontbreken van een reisverzekering (die wij gelukkig wél hadden) had ik dus gewoon een rekening van de ziektekostenverzekeraar gekregen.
Altijd een reisverzekering afsluiten dus, voor die paar tientjes ga je toch geen risico nemen??

henk51

Net voor mijn dochter reisverzekering afgesloten kosten Euro 13.50,waar praten we over. Op reis gaan zonder reisverzekering is net zo dom als vrijen zonder condoom zeg ik altijd maar.

gr Henk

Gesloten