LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] advies gevraagd..zilveren kruis fs orthodontist

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
cinta
Berichten: 9
Lid geworden op: 11 apr 2006 18:51

advies gevraagd..zilveren kruis fs orthodontist

Ongelezen bericht door cinta »

Mijn zoon heeft in 2006 een uitneembare beugel gekregen
deze heeft hij 2 jaar gehad totdat zijn tanden weer keurig netjes op elkaar stonden.
Hij wilde hierna geen vaste beugel (puber)
Vier maanden verder bedacht hij ineens dat hij toch wel een vaste beugel wilde, want hij had nog een behoorlijke spleet tussen zijn voortanden.
geen probleem zou je zeggen, we zijn toen naar een andere othodontist gegaan (eentje die hier vlakbij zit)
Nu het probleem.. de vaste beugel geplaatst de rekening van de orthodontist E789 gestuurd naar het zilveren kruis en wat denk je?
Ze vergoeden geen cent, want zegt zilveren kruis, wij vergoeden maar 1 keer aanvangstoeslag. En zeggen ze de orthodontist moet een andere code gebruiken ( geen aanvangstoeslag maar overgangstoeslag.)
De nieuwe orthodontist zegt het is geen overgangstoeslag want hij is een nieuwe patient.
Al met al zit ik nu dus met een rekening van E 789 en blijven zilveren kruis en de ortho halstarrig volhouden dat de fout bij de ander ligtl.
Iemand hier ervaring mee? danwel iemand een oplossing?
of iemand enig idee waar ik mijn klacht kan indienen?
Dan hoor ik het heel graag.

mvg,

cinta

cinta
Berichten: 9
Lid geworden op: 11 apr 2006 18:51

Re: advies gevraagd..zilveren kruis fs orthodontist

Ongelezen bericht door cinta »

bedankt voor de snelle reactie,

Nu vraag ik me toch af, of het zilveren kruis deze declaratie moet betalen.
Ik kan nergens de voorwaarden vinden van het zilveren kruis.

groetjes cinta

Mathilde D.
Berichten: 2158
Lid geworden op: 06 aug 2005 18:41

Re: advies gevraagd..zilveren kruis fs orthodontist

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

cinta....Ik kan nergens de voorwaarden vinden van het zilveren kruis.
Nu, des te meer reden om Zilveren Kruis in ieder geval volgend jaar op te zeggen. ..... Verzekeraars die geen polisvoorwaarden versturen (elk jaar) moeten daarop afgerekend worden.
Cinta, ik leef trouwens met je mee. Ik kan helemaal begrijpen hoe het is gegaan met je kind. En hierbij wordt dus het wisselen van zorgverlener afgestraft in plaats van beloond: want het nieuwe zorgstelsel probeert juist de zorgconsument te laten kiezen. .... Ik denk dat dit zelf kiezen nog steeds theorie is: ik vermoed dat er vaker problemen zullen ontstaan bij wisselen van zorgverlener. Trouwens: de nieuwe ortho zou hiervoor toch ook wel begrip kunnen hebben. Het gaat voor hem misschien weliswaar om een nieuwe patient, maar "aanvangstoeslag" zou net zo goed kunnen inhouden dat dit alleen gedeclareerd kan worden bij patienten waaraan nog helemaal niets is gedaan ooit. En dan had hij kunnen weten dat hij minder kon declareren.

Gesloten