LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Agis
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 27 jul 2010 15:28
Agis
Ik wil alleen maar even spuien hier. En mijn verhaal doen.
Ik heb heel enthousiast mijn rekening van agis betaald zonder betalingskenmerk. Der onder gezet dat het voor de maand juli was en mijn klant nummer er bij gezet.
Ik betaal altijd via acceptgiro. Omdat mijn geld later binnen komt vind ik dat prettiger. Ik betaal elke maand wel 1 euro meer maar so be it.
Nu hebben zij de betaling gebruikt voor de maand augustus in plaats voor de maand juli. Ik heb gebeld maar kreeg echt een muur voor mij. Met nee en dat ik altijd al te laat betaal, terwijl ik wel betaal en ja ietsje te laat. Maar daar kan ik helaas niks aan veranderen. Ik heb nog gevraagd of ik in termijnen kan betalen maar geen mogelijkheid om een compromis te sluiten. Want iedereen moet betalen. En natuurlijk ben ik het daarmee eens. Maar om mensen nou zo af te poeieren. En zich de schulden in helpen is na mijn idee niet nodig. Heb helaas de klant tevredenheids onderzoek niet geaccepteerd voor dat gesprek. Vond heel jammer dat ik dat niet gedaan heb. En dat alles terwijl zij zelf de fout hebben gemaakt om de maand juli voor augustus te gebruiken. Terwijl ik wel heb vermeld dat het voor de maand juli was en niet augustus.
Ben vanaf dag 1 dat ik zelf mijn rekeningen betaal al bij Agis. Heb hun toen destijds ook duidelijk gemaakt hoe mijn situatie in elkaar zat. En dan nu in eens geen begrip en geen menselijkheid. En word je gewoon behandeld als wanbetaler en uitschot.
Ben helemaal klaar met ze. Ben al op zoek naar een nieuwe zorgverzekeraar. Als het nieuwe jaar in gaat ben ik geen lid meer van Agis.
Ik heb heel enthousiast mijn rekening van agis betaald zonder betalingskenmerk. Der onder gezet dat het voor de maand juli was en mijn klant nummer er bij gezet.
Ik betaal altijd via acceptgiro. Omdat mijn geld later binnen komt vind ik dat prettiger. Ik betaal elke maand wel 1 euro meer maar so be it.
Nu hebben zij de betaling gebruikt voor de maand augustus in plaats voor de maand juli. Ik heb gebeld maar kreeg echt een muur voor mij. Met nee en dat ik altijd al te laat betaal, terwijl ik wel betaal en ja ietsje te laat. Maar daar kan ik helaas niks aan veranderen. Ik heb nog gevraagd of ik in termijnen kan betalen maar geen mogelijkheid om een compromis te sluiten. Want iedereen moet betalen. En natuurlijk ben ik het daarmee eens. Maar om mensen nou zo af te poeieren. En zich de schulden in helpen is na mijn idee niet nodig. Heb helaas de klant tevredenheids onderzoek niet geaccepteerd voor dat gesprek. Vond heel jammer dat ik dat niet gedaan heb. En dat alles terwijl zij zelf de fout hebben gemaakt om de maand juli voor augustus te gebruiken. Terwijl ik wel heb vermeld dat het voor de maand juli was en niet augustus.
Ben vanaf dag 1 dat ik zelf mijn rekeningen betaal al bij Agis. Heb hun toen destijds ook duidelijk gemaakt hoe mijn situatie in elkaar zat. En dan nu in eens geen begrip en geen menselijkheid. En word je gewoon behandeld als wanbetaler en uitschot.
Ben helemaal klaar met ze. Ben al op zoek naar een nieuwe zorgverzekeraar. Als het nieuwe jaar in gaat ben ik geen lid meer van Agis.
Re: Agis
Bij andere verzekeraars heb je hetzelfde probleem.
Probleem vind ik een groot woord: ik kan mij niet voorstelen dat je in het verleden niet een keer de switch hebt kunnen maken naar eerder=vooraf betalen. Dan was het nooit een issue geweest.
Probleem vind ik een groot woord: ik kan mij niet voorstelen dat je in het verleden niet een keer de switch hebt kunnen maken naar eerder=vooraf betalen. Dan was het nooit een issue geweest.
Re: Agis
Beste Nona,
Zou je ons door middel van een direct message jouw gegevens kunnen verstrekken? Wij kunnen dan de gegevens bekijken en hierop reageren.
Met vriendelijke groet,
Marie-José
Agis Webcare Team
[email protected]
Zou je ons door middel van een direct message jouw gegevens kunnen verstrekken? Wij kunnen dan de gegevens bekijken en hierop reageren.
Met vriendelijke groet,
Marie-José
Agis Webcare Team
[email protected]
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 27 jul 2010 15:28
Re: Agis
Nee heb toen destijds niks aan de situatie kunnen veranderen. En dat gaat nu al helemaal niet meer lukken... Ik zie mijzelf niet als wanbetaler. Als jullie en andere dat wel doen ga je gang. Heb ik geen boodschap aan. En als Agis mij zo wil bestempelen doen zij dat maar. Ik ben duidelijk geweest mensen kunnen lezen niet waar?
En dat dat verder volgends jou vogel niets der toe doet dat mag jij vinden. Maar ik ben van mening dat dat niet zo is. En daar heb ik ook recht toe. Wat jij ook zegt. Zoals ik al zei de situatie is zo en kan der niks aan doen. Ik ben gestructureerd beetje te laat maar dat vind ik best mee vallen. Heb meestal maar 1 herinnering. En die betaal ik dan ook gelijk met 1 eurotje meer. Maar ik ga mij verder hier niet over verdedigen, jij zit niet in mijn situatie. Jij kan makkelijk praten, maar dat veranderd niks aan de zaak, of mijn mening.
En dan Marie-José? Ik ben der geen vertrouwen meer in dat jullie mij echt kunnen helpen. Bedoel jou collega reageerde precies zoals vogel nu doet. En ben er niet echt van overtuigd dat dat echt zou veranderen.
En dat dat verder volgends jou vogel niets der toe doet dat mag jij vinden. Maar ik ben van mening dat dat niet zo is. En daar heb ik ook recht toe. Wat jij ook zegt. Zoals ik al zei de situatie is zo en kan der niks aan doen. Ik ben gestructureerd beetje te laat maar dat vind ik best mee vallen. Heb meestal maar 1 herinnering. En die betaal ik dan ook gelijk met 1 eurotje meer. Maar ik ga mij verder hier niet over verdedigen, jij zit niet in mijn situatie. Jij kan makkelijk praten, maar dat veranderd niks aan de zaak, of mijn mening.
En dan Marie-José? Ik ben der geen vertrouwen meer in dat jullie mij echt kunnen helpen. Bedoel jou collega reageerde precies zoals vogel nu doet. En ben er niet echt van overtuigd dat dat echt zou veranderen.
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 27 jul 2010 15:28
Re: Agis
Oh en dan nog iets vogel, als een andere instantie het ook vreemd vind dat een zorgverzekeraar een betaling, waar bij vermeld word dat het voor de maand juli is gebruikt voor de maand augustus. Een instantie die ook werkt met belatingen. En mijn zus die zelf ook bij een bank werkt het ook vreemd vind? Hebben zij dan echt niets te maken met wat er op de accept giro vermeld word? Zou wel makkelijk zijn. Zouden ze ook niet naar de betalingskenmerk hoeven te kijken, want daar hebben ze dan niets mee te maken toch? Nee, vind echt dat als je een vermelding der bij maakt, dat duidelijk moet zijn. En ik ben niet de enige die die mening heeft. En dat staat los van of ik nou een weekje te laat betaal, omdat mijn geld laat binnen komt.
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 27 jul 2010 15:28
Re: Agis
Ja, heb ik toch maar wel even gedaan idd... het is gewoon heel frustrerend, bedoel doe het allemaal niet expres ofzo. Ik probeer het zo goed mogelijk te doen zoals ik kan. Ben meestal op zo'n manier op tijd dat het goed gaat. Was iets te enthousiast met betalen deze maand. Omdat ik ze niet zo lang meer wilde laten wachten en dan valt het verkeerd. En zit ik in de problemen omdat ik geen cent meer heb om hun die ene maand als nog te betalen. Vandaar dat ik der op had gezet dat t voor juli was. T was allemaal met de goede bedoelingen geweest, maar jah so much for that huh?
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 30 jul 2010 11:39
Re: Agis
Door een misverstand met de verzekering voor de tandarts werd achteraf een aantal behandelingen niet vergoed en hebben we een betalingsovereenkomst gesloten zodat alles naar volle tevredenheid afgehandeld kon worden.
Edoch... AGIS wil de automatische rekening laten afhandelen op de 22e van de maand als de meeste rekeningen leeg zijn.
Drie dagen later komt mijn salaris binnen en betaal ik vanaf januari 2010 keurig mijn aflossing.
Nu willen zij het hele bedrag in één keer overgemaakt hebben ( speelt al vanaf februari ) royeren mij uit de aanvullende verzekering en sturen een deurwaarder op me af die klakkeloos de dreigingen van AGIS overnemen.
Al die tijd heb ik voorgesteld de automatische betaling te verschuiven naar de 25e van de maand...... Je kunt beter aan de branding van de Noordzee gaan staan en schreeuwen want dan is er tenminste nog een kans dat je gehoord wordt.
AGIS wil daar geen discussies over hebben .....zo willlen wij het en niet anders.
Het probleem is dat het WEL kan maar dat men gewoon niet WIL komen tot een oplossing.
Oh ja... terwijl ik alles electronisch overmaak, krijg ik elke keer €1,= bovenop de rekening voor acceptgiro.
Arrogant en klant-onvriendelijk zijn ze.... wegwezen bij ze maar het laatste woord is hier nog niet over geschreven
Edoch... AGIS wil de automatische rekening laten afhandelen op de 22e van de maand als de meeste rekeningen leeg zijn.
Drie dagen later komt mijn salaris binnen en betaal ik vanaf januari 2010 keurig mijn aflossing.
Nu willen zij het hele bedrag in één keer overgemaakt hebben ( speelt al vanaf februari ) royeren mij uit de aanvullende verzekering en sturen een deurwaarder op me af die klakkeloos de dreigingen van AGIS overnemen.
Al die tijd heb ik voorgesteld de automatische betaling te verschuiven naar de 25e van de maand...... Je kunt beter aan de branding van de Noordzee gaan staan en schreeuwen want dan is er tenminste nog een kans dat je gehoord wordt.
AGIS wil daar geen discussies over hebben .....zo willlen wij het en niet anders.
Het probleem is dat het WEL kan maar dat men gewoon niet WIL komen tot een oplossing.
Oh ja... terwijl ik alles electronisch overmaak, krijg ik elke keer €1,= bovenop de rekening voor acceptgiro.
Arrogant en klant-onvriendelijk zijn ze.... wegwezen bij ze maar het laatste woord is hier nog niet over geschreven
-
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 10 sep 2010 12:47
Re: Agis
Agis is een verzekeraar waar je echt niet bij wilt zitten.
-
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 17 feb 2011 13:54
Re: Agis
In het vorige zorgstelsel werden facturen van specialisten eerst aan de betreffende verzekerde toegestuurd alvorens ze konden worden gedeclareerd bij de zorgverzekering. Tegenwoordig hebben bepaalde ´zorgaanbieders´, inderdaad zorgaanbieders... want daar zit je niet op te wachten, afspraken met zorgverzekeraars en declareren rechtstreeks. Vervolgens komt de zorgverzekeraar bij de verzekerde om eventueel het eigen risico of , volgens de polis, niet vergoedbare kosten te incasseren.
Nog idioter... uitslag op mijn hand.... vroeg aan de huisarts of ze even willen nakijken of het een schimmel of een allergie was. Nee, dat deden ze niet, wel konden ze een zalfje meegeven.... Ik zei dat ik het wel traditioneel zou proberen, dus vette zalf en inpakken. Mocht het niet lukken dan eventueel een zalfje. Zalfje niet ´afgenomen´, maar krijg van de zorgverzekeraar een rekening van het zalfje! Dus....bellen....uitleggen etc.. Maar nee hoor, zij hebben de informatie van de ´zorgaanbieder´ zo doorgekregen.
Nog idioter... uitslag op mijn hand.... vroeg aan de huisarts of ze even willen nakijken of het een schimmel of een allergie was. Nee, dat deden ze niet, wel konden ze een zalfje meegeven.... Ik zei dat ik het wel traditioneel zou proberen, dus vette zalf en inpakken. Mocht het niet lukken dan eventueel een zalfje. Zalfje niet ´afgenomen´, maar krijg van de zorgverzekeraar een rekening van het zalfje! Dus....bellen....uitleggen etc.. Maar nee hoor, zij hebben de informatie van de ´zorgaanbieder´ zo doorgekregen.