Ik zit zelf al een tijdje bij Anderzorg en heb eigenlijk nooit geen problemen gehad, tot dit jaar. Vorig jaar zaten mijn man en ik op 1 polis maar omdat hij onder de WSNP ging vallen hebben we ieder onze eigen polis genomen. Vanaf december 2012 kreeg ieder dus zijn eigen polis, hij betaalde E 126,- en ik gewoon E 252,- (gezinspolis). Vanaf maart dit jaar valt mijn man onder de WSNP dus alle schulden van daar voor, vallen dus onder het WSNP. Mijn man kreeg de deurwaarder ivm openstaande premie, waarvan 2 maanden nog mee konden met de WSNP en 1 maand moest hij zelf regelen. Hij heeft de papieren aan zijn bewind gegeven en deze heeft gereageerd naar de deurwaarder toe, geen reactie. Vervolgens komt er iedere maand een deurwaarder en loopt de schuld op. Iedere maand kijken we op de afschriften en ja hoor gewoon betaald AZ E 127,-. Midden september kijk ik nog eens goed en zie tot mijn grote verbazing dat ik het verzekerdennummer niet heb aangepast, dus mijn man betaald al vanaf december voor mij en ik betaal via mijn FINbox ook keurig al mijn nota's. Nog nooit heeft AZ mij daar op attent gemaakt of de premie terug gestort. Diezelfde dag hebben we AZ gebeld om het uit te leggen, die vertelde ons dat ze op dat verzekerdennummer geen dubbele premie ontvingen en dat terwijl ik de afschriften in mijn hand had. Vervolgens schrijf ik een brief uit mijn naam naar AZ, de deurwaarder en de bewindsvrouwe van mijn man om het uit te leggen, met afschriften en de vraag of ze het konden terug draaien. Dit grapje hebben we nogmaals gedaan uit naam van mijn man. De bewindsvrouwe schrijft ook nog een brief naar AZ met alle gegevens die we haar en hun ook al hadden toe gestuurd. Dus AZ heeft tot 3x toe de bankafschriften ontvangen waarop alle betalingen staan. Na een dikke week krijgen wij van AZ een brief waarin ze schrijven dat ze onze brief hebben ontvangen maar voordat ze verder kunnen willen ze graag de bankafschriften ontvangen, dat wordt voor hun niet 1x Pearl maar 3x. Na ongeveer 2 weken krijgt mijn man bericht dat ze het inderdaad terug draaien en hij ontvangt een overzicht met dat alles tot op heden voldaan is, he he weer een kopzorg minder. Daarin tegen ontvang ik een brief dat ze de premie hebben omgedraaid en dat mijn man alles heeft voldaan en dat ik nu een achterstand heb van 6 maanden...uhh?? Ik heb inmiddels bericht dat ik dus niet meer verzekerd ben en aangemeld ben bij het CVZ. Ik heb inmiddels alles uit de kast gehaald vanaf januari 2011 en ben bezig met saldilijsten aan het maken en bewijzen dat ik betaald heb maar tot mijn grote verbazing betaal ik af en toe iets te veel Eigen Risico en bij het uitsplitsen van die nota's zie ik ook dat er sommige behandel datums gewoon meerdere malen op verschillende nota's staan en dat er declarartienummers zowel bij mij als bij mijn man staan van verschillende behandeldatums. Ik wil graag om naar een andere maatschappij maar dat kan niet want ik sta te boek als wanbetaler.
Echt het is dat ik sterk ben in mijn geest en een sterk hart heb maar in dit geval zou je spontaan naar een psychiater gaan, neuroloog en cardioloog alleen in mijn geval volgt die nota dan ook nog. Mocht je bij AZ verzekerd zijn, houd dan aub een aparte map bij en kijk goed je zorg nota's na.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] AnderZorg zorgt voor andere zorgen.
Re: AnderZorg zorgt voor andere zorgen.
Als je alles zwart op wit kan aantonen is dit ook gewoon fraude.
Ik zou er dus zeker klachten over indienen, zo ongeveer overal waar je maar kan, te beginnen bij nza , en ook minister en tweede kamer informeren, die vinden namelijk ondanks alle berichten die het tegendeel aantonen dat er niets mis is bij verzekeraars, en az in gebreke stellen en manen tot terugbetaling teveel betaalde, en andere ( ook indirecte) schade te vergoeden ( wel specificeren) ook particulieren kunnen een incassoprocedure starten trouwens.
Ik zou er dus zeker klachten over indienen, zo ongeveer overal waar je maar kan, te beginnen bij nza , en ook minister en tweede kamer informeren, die vinden namelijk ondanks alle berichten die het tegendeel aantonen dat er niets mis is bij verzekeraars, en az in gebreke stellen en manen tot terugbetaling teveel betaalde, en andere ( ook indirecte) schade te vergoeden ( wel specificeren) ook particulieren kunnen een incassoprocedure starten trouwens.
-
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 04 feb 2011 09:31
- Contacteer:
Re: AnderZorg zorgt voor andere zorgen.
hallo Nietje75,
Ik begrijp dat er veel onduidelijkheid is over de betalingen. Graag kijk ik voor je na wat de situatie precies is. Als je hier gebruik van wilt maken stuur dan alsjeblieft je persoonsgegevens + verwijzing naar deze site, in een mail naar [email protected].
Met vriendelijke groet,
Jeannette Nijdam
Anderzorg
Ik begrijp dat er veel onduidelijkheid is over de betalingen. Graag kijk ik voor je na wat de situatie precies is. Als je hier gebruik van wilt maken stuur dan alsjeblieft je persoonsgegevens + verwijzing naar deze site, in een mail naar [email protected].
Met vriendelijke groet,
Jeannette Nijdam
Anderzorg