LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Baby voeding tegen koemelkallergie niet vergoed!

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
mh73

Re: Baby voeding tegen koemelkallergie niet vergoed!

Ongelezen bericht door mh73 »

bprosman schreef:
als er ineens even een extra kostenpost van 895 euro in de maand
Dan eet hij/zij wel heel veel.
Ja dat vroeg ik me ook al af. Die neocate schijnt 70 euro per pak te kosten. Zit 400 gram in. Doet hij 2,5 dag mee. Dan kom je inderdaad op € 850 per maand. De pepti, daar zit 450 gram in, daar doet hij 5 dagen mee. Het zal hem in die 50 gram zitten denk ik. :lol:

Ervan uitgaande dat je ongeveer hetzelfde nodig hebt om de voeding te bereiden zou je met de neocate dan ongeveer 4,5 dagen moeten doen. Dan zou je in een maand op ca. 477 euro uitkomen. Nog veel geld, maar dit lijkt me een wat realistischer beeld geven.

jwvansanten

Ongelezen bericht door jwvansanten »

Als eerste bedankt voor alle reacties.

We hebben de Pepti eerst bij de Etos gehaald daar was het 25euro, (normale babyvoeding kost rond de 10-12 euro dus wel aardig verschil) maar hiervan kregen we te horen van de Menzis dat dit niet door de zorgverzekeraar vergoed kon worden omdat ze niet konden garanderen dat het juist bewaard zou worden. Dus vandaar dat we dit bij de apotheek haalde.

Onze kleine zit inmiddels aan de neocate en zijn klachten zijn langzaam aan het verdwijnen dus met een beetje geluk slaat het aan. Wij willen onze zoon liever geen experiment maken door meerdere dingen te proberen, en doen gewoon wat een kinderarts ons voor schrijft. En zo als het er nu uit ziet gaat dat goed. Wel zijn we bezig de blinde test te vervroegen en inderdaad zoals boven beschreven z.s.m

Maar goed dit alles haalt niet het probleem weg dat iets wat voorgeschreven word door een dokter met medische oorzaak, niet vergoed kan worden. Letterlijk krijg je bij de apotheek te horen dat als dit voor 1 januari 2015 was het geen probleem zou zijn d.m.v een ander formulier.

Mathilde D.

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

Ik heb op internet een thuistest koemelkallergie zien staan. Deze kost €19,95 en kan helaas niet als vervanging van de officiele test gelden. Maar als blijkt dat je baby NIET allergisch is, dan zou er toch reden zijn om met de dure melkvervangers te stoppen. http://www.testjezelf.nu/allergie-check ... oCuGLw_wcB

PS Het is mogelijk dat bepaalde medicijnen niet vergoed worden in Nederland. In dat geval zijn ze als niet noodzakelijk beoordeeld of als te duur. Dat zijn beslissingen van de politiek. Het ZINL bepaalt wat in de basiszorg valt. Zo zijn een aantal jaren geleden de zelfzorggeneesmiddelen uit het zogenaamde Geneesmiddelen Vergoedings Systeem ( GVS) gehaald en sinds twee jaar ook de maagzuurbeschermers bij niet chyronisch gebruik.

PS ik zag de beschrijving van de dubbelblinde test die geeist wordt. In de artsenverklaring van Menzis staat : "voor koemalkeiwitallergie geldt dat alleen JA mag worden ingevuld op basis van een uitkomst van een dubbelblinde placebogecontroleerde allergie test ( DBPGVP)" Ongelooflijk! Een opname of twee dagen ziekenhuis? En de baby met opzet wèl koemelk toedienen tijdens de test! Ik zou liever zelf doorgaan met de goedkopere Pepti en de test NIET doen. Maar dat ligt misschien gevoelig, omdat de arts iets anders heeft bedacht. https://www.mchaaglanden.nl/files/3/9/5 ... 282%29.pdf

PS Achmea eist een minder zware allergietest in de artsenverklaring. Zie 3b. https://www.achmea.nl/zorgaanbieders/do ... 2-2014.pdf . Daardoor kan deze ook sneller en eerder worden uitgevoerd.

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Ik zou liever zelf doorgaan met de goedkopere Pepti en de test NIET doen.
Ja als het kind het goed doet op Pepti of Neocate zou ik hem/haar ook niet gaan pesten. Overigens grote kans dat ze er overheen groeien later. Mijn dochter (nu 21) heeft er alleen nog last van als er ergens gekookte melk in zit (bijvoorbeeld zelfgemaakte Béchamel saus) verder eet ze al jaren gewoon alles.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Oktober 2014 dus elke borstvoeding advies is te laat helaas.....

Maar ik ben voor de borst omdat je naast voeding ook anti stoffen kreeg dus minder zieke baby zult hebben tenzij de moeder zelf zwak en ziek is.

Ik weet dat enkele verzekeraars uit coulance wel eens een andere regeling maken dus vraag eens...
als ze zelf inkopen zoals voor de Budget polissen enkele het online apotheek doen zit je op normale winkel/drogist prijzen en omdat je normale voeding bespaarde kun je het vaak op die manier erg voordelig thuis bezorgd krijgen.

Dus rechtstreekse inkoop van verzekeraar naar baby... en een vergoeding voor de porto en normale voeding en je kreeg dan grote dozen met meerdere verpakkingen via Post NL in huis!

Of Menzis dit wil of kan, het is ook voor hun goedkoper dan via Apotheek en inkoop en winkel prijzen van Etos, ook daar zit marge dus voor dit soort gevallen is online leveren van verzekeraar naar Baby de goedkoopste voor hun en U.

Dit valt meestal onder coulance nu is aangetoond dat het een allergie is.
Vraag tevens aan Uw verzekeraar of ze hier willen reageren, stuur een mail met dit topic en vraag om reactie, vermoedelijk willen zij ook best voordeel door mijn advies van rechtstreeks leveren van enkele maanden voorraad dus zowel U als zij zijn dan goedkoper uit!

De zorg kan goedkoper mits ze bereid zijn dit soort dure hoeveelheden zelf rechtstreeks te leveren zoals enkele andere Budget aanbieders ook doen.

swaen

Ongelezen bericht door swaen »

Geitenmelk kan een oplossing zijn !

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Kan wel maar.... ik weet dat het wel een erg vreemde smaak heeft en de gemiddelde baby is iets kieskeuriger dan volwassenen....

Gesloten