LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] belazerd door CZ

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
mutske2
Berichten: 11
Lid geworden op: 19 jan 2009 13:35

belazerd door CZ

Ongelezen bericht door mutske2 »

Graag jullie advies. Ik ben een brief aan het schrijven aan CZ. Ik was per 1-1-08 via een collectief verzekerd met een aanvullende verzekering. De aanbieding bij deze collectieve verzekering was op beiden verzekeringen 10% korting. Per 1 april heb ik (vanwege verhuizing) een andere werkgever. CZ heeft zelf het collectief zelf opgezegd en me onder dezelfde soort verzekering (10% duurder natuurlijk) verder verzekerd. Ook de "naam" van de aanvullende verzekering was hetzelfde.

Gaandeweg kwam ik er achter dat de 100% vergoeding van mijn zoon zijn orthodontist ineens 80% was geworden. Na diverse telefoontjes en mailtjes werd me medegedeeld dat ik dus een nieuwe verzekering was aangegaan, inclusief nieuwe voorwaarden (lees minder hoge vergoedingen!)
Omdat ik ook fysiotherapie heb vanwege migraine en dit volgens de nederlandse wetgeving geen chronische ziekte is (was het maar waar!!!) moet ik dus goed in de gaten houden of ik niet over het bedrag dat voor mijn behandelingen staat als vergoeding heen ga. Ik ben aldus bij "mijn CZ" aangemeld, een on line verbinding waar je alle gemaakte kosten en openstaande tegoeden kunt nagaan. Omdat ik toch al wat minder vertrouw op dergelijke organisaties en ik absoluut geen geld heb mijn behandelingen zelf te bekostigen heb ik telefonisch en via mail contact met CZ gehad. Ik wilde zeker zijn dat mijn vergoedingen voor fysiotherapie klopten en op de site kon ik niet zien tot hoever de fysiotherapeut zijn declaraties had ingediend. Op 5 november heb ik een mail ontvangen van een medewerker van CZ dat ik nog ruim €450,- kon besteden aan fysiotherapie en dat de declaraties tot september waren bijgewerkt. (deze heb ik gelukkig nog) Ik heb de rest van het jaar de wekelijkse therapie laten voortzetten.(dus nog max. 12 behandelingen ad €27,=)

Kreeg ik vorige week een brief van CZ dat vanaf november mijn fysiotherapie niet vergoed was dat ze 175€ van mijn rekening gaan vorderen!!!! :evil:
Dus ondanks al mijn moeite ben ik steeds verkeerd voorgelicht door CZ en nu wordt ik door hun stommiteiten op kosten gejaagd. Ik ben een brief aan het schrijven nu, zoals ik zei. Wat kan ik van CZ eisen? Waar ligt de fout, had ik voor CZ moeten uitzoeken wat mijn vergoeding daadwerkelijk was? Ik vrees dat ik naar mijn centjes kan fluiten namelijk....

graag jullie reactie!

marieke2407

Re: belazerd door CZ

Ongelezen bericht door marieke2407 »

hoi

je zou ook even cz kunnen bellen en vragen wannneer de behandeldatums waren.
bij mijn vorige fysio!!! die had er even 8 geclaimd,omdat ik naar een ander was overgestapt( die is nu ook geschorst maar dat ter zijde)maar dan eerst eens kijken of je fysio niet teveel heeft geclaimd en heeft hij geen manueel gedaan wandt dat is duurder..
bijna dubbel geloof ik...dus zoek dat even uit..

groetjes marieke ik weet dit omdat ik zelf elke week fysio heb..
mvg marieke 2407

mutske2
Berichten: 11
Lid geworden op: 19 jan 2009 13:35

Re: belazerd door CZ

Ongelezen bericht door mutske2 »

hoi Marieke,

ik heb vorige week een overzicht van CZ gehad, vanaf begin november was mijn tegoed op. Terwijl ik op 5 november een mail kreeg van CZ dat de behandelingen tot ("en met" ga ik dan van uit) september betaald waren aan de fysiotherapeut.
Dus daar zitten zowiezo max 4 behandelingen tussen (ad € 27) voor de maand oktober.
ik vermoed dat, ondanks dat het al gecomuniceerd was door CZ dat mijn vergoedingen anders waren, het intern bij CZ niet goed is vewerkt. Oftewel voor de ortodonthie van mijn zoon is het wel "goed" gegaan maar bij mijn vergoedingen hebben ze het zelf intern fout gedaan en mij, schriftelijk, foutief geïnformeerd. Maar ja wie gaat op de blaren zitten voor die fout van CZ, ik of zij?

Overigens ik heb CZ natuurlijk meteen gebeld nav die factuur; ik werd doo rzo'n knulletje wat minachtend te woord gestaan en ik moest maar schriftelijk protest indienen (alsof ik niet weet hoe dat werkt tegen zo'n grote organsatie...duhuh)

mutske2
Berichten: 11
Lid geworden op: 19 jan 2009 13:35

Re: belazerd door CZ

Ongelezen bericht door mutske2 »

tja als je dan een reactie geeft neem dan de moeite even het verhaal goed te lezen... bij CZ weten ze namelijk zelf ook niet wat mijn vergoeding is.... ik hèb mijn behandelingen bijgehouden en op allerlei manieren bij CZ gecontroleerd hoe het met mijn tegoed zat :?

marieke2407

Re: belazerd door CZ

Ongelezen bericht door marieke2407 »

hoi mutszke

bel je fysio of manueel,ligt er aan wat je hebt gehad,die heeft als het goed is de datums waarop je bent behandeld!
zo kan je dan aantonen dat zoveel behandelingen niet hebt gehad!

bij mij was het zo,ik had een fysio die was een beetje eng..laten we het daarop houden,naar mijn schouderoperatie dacht ik,hey dit is het goed e moment om bij hem weg te gaan,dus ik een mail gestuurd ik kom niet meer ha heeft andere geadviseerd ,was ook zo want er loopt een heel onderzoek naar die vent,bleek later!
dus toen kreeg ik ook een brief dat ik bij moest betalen,nou dacht dat kan niet want peter(de fysio van nu al jaren)houd het bij en ik ook....
dus ik peet gebeld,ik zeg hoeveel behandelingen heb je mij gegeven nou zus en zo...oke..
weer oz toen nog..weer bellen,ik zeg welke datums zijn die behandelingen geweest ja 8 feb...toen moest ik heel hard lachen ik zeg dat is leuk,hoezo,ik zeg toen lag in de operatie kamer!!!
nou toen zijn ze het gaan uitzoeken.

ik naar die oude fysio gemaild.
hallo ik geloof dat je een foutje hebt gemaakt met de vergoedingen je hebt er 8 teveel geclaimd...ja zegt ie als jij niet weg was gegaan had het nooit aan het licht gekomen..is dat wat????????????

dus
1 bel je fysio of je hebt je kaartje met je behandelingen?
2 misschien heeft oz datums waarop jij andere dingen te doen had die te bewijzen zijn!
3 je tanden erin zetten...


liefs marieke 2407
en oh ja hoor het is heel makkelijk uit terekenen wat je kwijt bent aan fysio of manueel,als je netjes vraagd aan jou fysio ,wat hij vraagd voor een consult,mijne is ook manueel dan is 1+1=2 toch?of zijn wij dom,kan hoor....maar denk het niet..loop al een hele tijd mee.....

marieke2407

Re: belazerd door CZ

Ongelezen bericht door marieke2407 »

hoi mutske

nog ff welke polis heb je?ben je collectief of gewoon net als ik?
ik zit in de wao?
dan moet ik gewoon de volle pond betalen,ik heb toppakket met uitgebreide tandarts...
voor fysio krijg je dan 1000 euro,daar valt manueel ook onder.
dat was in 2008 en in 2009 is het het zelfde gebleven maar misschien heb je een iets minder polis?

hoor het wel
marieke2407

nanah
Berichten: 42
Lid geworden op: 11 jan 2009 12:49

Re: belazerd door CZ

Ongelezen bericht door nanah »

Het komt vaak voor dat er binnen afspraken van een collectiviteit andere voorwaarden voor je pakket gelden, waaronder bijv. hogere vergoedingen die normaal gesproken niet in die aanvullende verzekering zitten. Dat heeft dan de collectiviteit (bijv, werkgever) afgdwongen bij de afspraken met de zorgverzekeraar.

marieke2407

Re: belazerd door CZ

Ongelezen bericht door marieke2407 »

hoi nanah

ja idd mijn man is verzekerd via collectief en is weer heeeel anders.
maar goed ik had het over oz maar dat is sinds vorig jaar cz geworden....vandaar...

mutzske ,ik zoutoch mijn polis maar eens zoeken en kijken wat je hebt...misschien heb je wel een polis waar in je maar 450 vergoed krijgt voor fysio dan heb je het pakket onder mij...zou kunnen...
ik weet zo ff de prijzen niet uit mijn hoofd..maar ook fysio;s gaan per jaar omhoog...

zou het eens goed uitzoeken en misschien ligt de fout helemaal niet bij cz.....

groetjes marieke2407

Medewerker CZ
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 feb 2009 14:18

Re: belazerd door CZ

Ongelezen bericht door Medewerker CZ »

Mutske2: ik ben een medewerker van CZ en zou u willen vragen mij even te mailen, zodat ik e.e.a. kan toelichten. Hieronder alvast kort:

-CZ wijzigt de verzekering als wij, van werkgever of werknemers bericht ontvangen dat de verzekerde daar niet meer werkzaam is. Dit betekent dat de verzekering die gekoppeld is aan de collectiviteit dan niet meer geldt. Er moet dus een nieuwe verzekering worden afgesloten.
- Zoals ook al door iemand anders werd opgemerkt: u had waarschijnlijk een AV Tandarts Collectief en u hebt nu een AV Tandarts. De vergoedingen verschillen inderdaad. Naar aanleiding van uw bericht gaan we de brief die we hierover sturen verduidelijken.
-Fysiotherapie: CZ heeft aangegeven dat alle nota's waren bijgewerkt tot september en dat verzekerde nog € 450 had te besteden. Waarschijnlijk heeft de fysiotherapeut hierna toch nog facturen aan CZ gestuurd van voor september.

Ik maak uit uw verhaal op dat u niet goed bent geholpen door CZ. Als u mij uw naam en relatienummer wilt mailen dan kan ik verder uitzoeken wat er aan de hand is en kijken wat we voor u kunnen betekenen.

[email protected], bij het onderwerp graag t.a.v. Els intikken.

marieke2407

Re: belazerd door CZ

Ongelezen bericht door marieke2407 »

nou hier kij

service of niet?
hopelijk wordt het opgelost voor je..
mvg marieke2407

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: belazerd door CZ

Ongelezen bericht door D1RK »

CZ leest mee ter voorkoming van anti reclame omdat mensen die willen overstappen vaak eerst hier kijken hoe eerlijk en betrouwbaar ze zijn!

Dus bewaar dit adres want vaak kreeg je eerder hulp dan via dure 0900 nummers!

bushalte
Berichten: 119
Lid geworden op: 20 okt 2004 18:42

Re: belazerd door CZ

Ongelezen bericht door bushalte »

Is hier ook een Medewerker OHRA ?? :lol:

marieke2407

Re: belazerd door CZ

Ongelezen bericht door marieke2407 »

hoi

als ik cz belt ,kan je dat naar heel veelplaatsen doen..ik doe meestal breda,maar die hebben dan een gewoon nr hoor niks geen 0900.......dus eerst kijken...
plaats even een topic over ohra!wie weet

groetjes marieke
ik hoop voor je dat het echt goedkomt

Berliner
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 feb 2009 14:58

Re: belazerd door CZ

Ongelezen bericht door Berliner »

Hallo allen,

Ik wil CZ toch ook even de koude douche geven, want ongeveer 9 maanden geleden ben ik, via mijn financieel adviseur een betalingsregeling aangegaan en alles is schriftelijk en per fax bevestigd. Goed, probleem opgelost zou je zeggen, maar nee, want tijdens de vakantie van mijn adviseur staat Flanderijn Gerechtsdeurwaarders voor de 'deur'. Ik moet zegg
en dat ze bij die firma wel heel meedenkend waren en wel degelijk voor rede vatbaar (de warme douche dan maar !), meer dan CZ !!!!! Maar goed, ik de adviseur gebeld en gevraagd wat hij had gedaan, want dit 'grapje' kostte mij + - 350 euro extra !!!!! Hij heeft vanaf zijn vakantieadres gebeld met CZ, +- een half uur (!!) en alles zou opgelost moeten zijn en ik kon weer rustig ademhalen dacht ik. Nee hoor, want mijn adviseur kreeg, toen hij terug kwam van vakantie, direct al een brief met daarin gemeld dat we ons niet aan de afspraak hadden gehouden en dat er bij CZ niets meer te behalen viel , want CZ had het al voor de rechter laten komen en er was al een uitspraak gedaan, terwijl ik nooit op de hoogte ben gesteld van een rechtszitting ; kunt u het zich voorstellen???? Ongelofelijk, want ik heb nota bene zelf op moeten geven aan de klantenservice of de maanden juni en juli 2008 al betaald waren ! Dat wisten ze niet ? Kunt u zich dat voorstellen ?
Zoiets heb ik in ieder geval nog nooit meegemaakt .....
Het kan echter nog gekker, want bij de dochter van mijn huidige vriendin vindt er nu een zelfde soort situatie plaats en het begint dus weer van voren af aan.... Ondanks dat er in beginsel inderdaad niet keurig op tijd is betaald, zijn er wel degelijk daarna goede regelingen getroffen om z.s.m. de schuld weg te werken. Wat blijkt nu echter, ze heeft keurig 2 termijnen betaald en men van CZ zegt nu gewoon dat de betreffende medewerker nooit een dergelijke regeling had mogen treffen ( In mijn geval kreeg ik exact het zelfde te horen...) en dat het inmiddels al naar wederom Flanderijn overgedragen was ! Het is toch te gek voor woorden, want naar mijn idee probeer je samen tot een oplossing te komen en dat zal dan bekrachtigd moeten worden op papier. Dat moet toch voldoende zijn zou je zeggen. Wederom ben ik nu dus verwikkeld in de strijd met CZ en ik ben benieuwd hoe het nu zal gaan aflopen.
Mocht CZ ons volgend jaar weer willen begroeten dan hoor ik dat graag, want op deze manier gaat de samenwerking niet lang meer duren !

Mathilde D.
Berichten: 2158
Lid geworden op: 06 aug 2005 18:41

Re: belazerd door CZ

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

Om betalingsproblemen te voorkomen, wil ik jullie wijzen op de mogelijkheid om de zorgverzekering in één keer te betalen.
Vaak krijg je dan nog een extra korting van 2 à 3 procent.

kiz
Berichten: 2319
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

Re: belazerd door CZ

Ongelezen bericht door kiz »

Mathilde, nogmaals, het is een nauwelijks realistische optie.
Wij hebben een collectief afgesloten "gemiddeld" aanvullend pakket (welbewust samengesteld op nut/noodzaak/prijs) voor 2 personen (incl. 2 kinderen), evengoed betalen we door omissies (of welbewuste keuzes) in de wetgeving dit jaar wederom de volle mep aan "eigen risico" (zijnde € 310) alsmede nog een geschat bedrag van ca. € 1000 aan niet vergoede (medisch noodzakelijke) hulpmiddelen.
De mogelijkheden om én de maandelijkse premie dit jaar op te hoesten én een net iets groter bedrag te reserveren voor een éénmalige jaarbetaling voor het komend jaar zijn zo wel beperkt natuurlijk.
De maandpremie bedraagt momenteel € 225.
Naar jouw mening moet het dus mogelijk zijn een totaal bedrag van bijna € 600 (225 maandpremie, 230 maandpremie volgend jaar, 131 onontkoombare niet-vergoede kosten maakt totaal maandelijks € 586) weg te zetten om betalingsproblemen te voorkomen en een korting van € 81 te krijgen (uitgaande van 3% op mijn huidige maandpremie x12).
Lijkt me de omgekeerde wereld.

Mathilde D.
Berichten: 2158
Lid geworden op: 06 aug 2005 18:41

Re: belazerd door CZ

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

Kiz,

Gezien de hoge bedragen, die als boete geheven worden (30% van 6 maanden premie) plus de niet betaalde zorgkosten (duizenden euro's) , lijkt het me i.d.d. beter om vooraf te betalen. De rekening kan gedrukt worden door een eigen risico te nemen. Wij betalen 801 euro per jaar. Als je dat in een keer betaalt, heb je goed overzicht en kan je niets meer gebeuren.

Mathilde

kiz
Berichten: 2319
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

Re: belazerd door CZ

Ongelezen bericht door kiz »

Mathilde,
Gezien mijn bovenstaande uiteenzetting kan je wellicht bevatten dat wij géén vrijwillig eigen risico hebben?
Jullie betalen waarschijnlijk 801 per persoon per jaar... en zijn dus alleen basisverzekerd. Ik noemde je de maandpremie voor 2 personen en wij zijn weloverwogen aanvullend verzekerd, namelijk beide aangewezen op verstrekkingen uit dat aanvullende pakket.

De boetes zijn alleen van toepassing als je geen verzekering hebt, niet bij betalingsachterstand.

Medewerker CZ
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 feb 2009 14:18

Re: belazerd door CZ

Ongelezen bericht door Medewerker CZ »

Alle 0900 nummers van CZ hebben een lokaal tarief. Je betaalt dus hetzelfde bedrag als bellen naar een lokaal nummer.

Gesloten