Op de vorige pagina heb ik de kosten geprobeerd uit te zoeken.Chocomelk schreef:Dat de mensen die in een verzorgings/verpleeghuis zitten pech hebben is dat wel normaal ?
1x per week douchen, pamper aan al zijn ze niet incontinent maar geen tijd hebben om ze naar het toilet te brengen, weet je hoe vreselijk dat moet zijn voor die mensen !?
Ik vind niet dat er op die dingen bezuinigd moet mogen worden.
Mensen die incontinentiemateriaal nodig hebben.....ik heb nog steeds nergens gelezen wat het nu eigenlijk kost aan wat je zelf moet bij betalen om genoeg incontinentie materiaal te hebben voor een hele maand.
Het is gewoon vreselijk dat er zoveel bezuinigd moet worden maar helaas is het zo wat Manondoris
als schreef ieder mens merkt dit al en het zal nog veel erger worden.
Weet jij toevallig wat de kosten zijn van het incontinentie materiaal voor een maand ?
En wat zou jij goed vinden waarop bezuinigd mag gaan worden qua vergoeding gezondheidszorg ?
Maar dat is het punt, 'kosten/genoeg voor een maand' is voor iedereen, per dag, verschillend.
Als het zomer is, verschoon ik me vaker.
Als ik naar een comedyfilm of cabaretvoorstelling ga, verschoon ik me vaker.
Als ik verkouden ben, verschoon ik me vaker.
Als iemand buikgriep heeft, zal er ook vaker verschoond moeten worden.
Als iemand ook lijdt aan bijv. een darmziekte naast incontinentie, zal er vaker verschoond moeten worden.
Er is dus geen pijl op te trekken!
Dus wat is 'genoeg'?
Ik zou het niet kunnen beantwoorden als Tena mij belt.
Waar volgens mij op bezuinigd kan worden?
Haal alle kraamzorg en IVF etc. uit het basispakket en maak daarvoor een aparte aanvullende verzekering die je kunt afsluiten tijdens het hele kalenderjaar, vóór je aan kinderen begint.
Misschien een uitzondering van het eerste trimester voor de mensen die per ongeluk zwanger raken.
De basispremie gaat er toch echt niet van omlaag (korting krijgen we niet) als je dit eruit haalt en zo kun je incontinentiemateriaal blijven vergoeden.
Ook denk ik dat er meer draagvlak is om allemaal mee te betalen aan incontinentiemateriaal dan aan kraamzorg etc.
Mannen, ouderen, mensen die geen kinderen kunnen of willen krijgen zijn hier nu standaard verplicht voor verzekerd.
Beetje raar vind ik dat...