LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] De Friesland en hun Medeleven

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
gerrit098

De Friesland en hun Medeleven

Ongelezen bericht door gerrit098 »

Beste Forumleden,

Helaas heb ik last van zeer overmatige transpiratie onder mijn voeten, dit begon als een zeer vervelend probleem. ondertussen is het helaas zo erg geworden dat ik alleen nog maar op blote voeten in slippers kan lopen.
Als ik gewone schoenen draag wordt het dusdanig vochtig dat mijn voeten gaan irriteren en vervolgens open wonden aan mijn voetenzolen krijg.

Hier voor ben ik al tientallen keren voor bij de huisarts geweest, tig verschillende dingen (zalfjes spraytjes pilletjes) geprobeerd. helaas niks helpt.

laatst heeft mijn huisarts mij door gestuurd naar de dermatoloog. Deze kwam gelijk met een oplossing ( Iontoforese apparatuur) dit apparaat laat kleine stroompjes door je voeten lopen en sluit hiermee de zweet klieren af.

Eerst kon ik dit apparaat 2 weken lenen van het ziekenhuis.

Ik was eerst een klein beetje sceptisch, maar gelukkig het werkt. aanschaf €550.

Ik denk ik ben verzekerd, ik betaal €150 in de maand dus ik denk geen probleem.

Maar nee dit valt niet onder de verzekering.

Na telefonische contact te hebben gehad met De Friesland Zorgverzekering was de redenering dat het apparaat onder geen enkele vergoeding van hun valt.

Gezien het feit dat ik werk als kok en als kok kan je helaas niet op open schoenen lopen en dus moet ik mij regelmatig ziek melden omdat ik niet lang kan staan op dichte schoen.

Kort om door mijn transpiratie probleem wordt ik arbeidsongeschikt. Na ook dit aan de verzekering gemeld te hebben was hun antwoord: Maar meneer dat is niet ons probleem en of onze afdeling.
Dan kunt u beter bij uw werkgever een vergoeding proberen los te peuteren, het wordt namelijk zijn probleem.

Even tussendoor een qoute van de friesland.nl " Zo bieden we een beter en efficiënter zorgaanbod, afgestemd op de individuele behoefte van onze klanten"

Naar mijn mening is er weinig individueel aan!

Uiterraad ga ik dit apparaat ga ik aanschaffen, ik vind het alleen erg jammer dat je maandelijks een vermogen aan de zorgverzekering moet betalen en als ik dan iets wil declareren valt het nergens onder.

Ik denk dat ik maar op zoek ga na een andere verzekeraar en in ieder geval mijn extra pakketten opzeg, je krijgt er toch niets noemens waardig voor terug.

Tot slot nog maar een leuke qoute van de website defriesland.nl "Uw belang is daarbij altijd ons uitgangspunt."

klaas1978

Re: De Friesland en hun Medeleven

Ongelezen bericht door klaas1978 »

gerrit098 schreef:Ik denk dat ik maar op zoek ga na een andere verzekeraar en in ieder geval mijn extra pakketten opzeg, je krijgt er toch niets noemens waardig voor terug.
Dat is inderdaad de les die je hier uit kunt trekken.

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Waarschijnlijk ga ik hier een hoop Friezen voor hun schenen schoppen maar ik heb ook ooit een stukje op TV gezien van iemand die in de (Financiele) problemen zat en hulp / oplossing hiervoor zocht en ik moet zeggen dat ze op mij nu niet overkwamen als "de meest flexibele/inlevende" groep van onze bevolking zeg maar.

Mathilde D.

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

De zorgverzekeraar vergoedt volgens de polisvoorwaarden. Dit valt kennelijk nergens onder. U kunt natuurlijk wel zoeken naar een zorgverzekeraar die het wel vergoedt. Omdat het een bijzonder apparaat betreft, zal dit nergens op schrift staan denk ik. U kunt misschien wel aan de SKGZ, stichting klachten en geschillen zorgverzekeraars, vragen of er een manier is om hiertegen met succes bezwaar te maken. Er bestaan soms verborgen voorwaarden, die altijd gelden.
Verder vind ik dat je in ieder geval de werkgever om een bijdrage kan verzoeken. dan moet je aantonen dat de zorgverzekeraar weigert te betalen, dat je het apparaat echt nodig hebt, en dat je het redelijkerwijs zelf niet kan betalen.
Nog een andere optie is een second opinion in een academisch ziekenhuis. Je kan je klacht en de oplossing daar voorleggen. Misschien weten zij een andere, goedkopere oplossing?
Ik vond op internet informatie dat ionoforese gewoonlijk poliklinisch door de dermatoloog wordt gedaan: maw het is niet normaal dat zo'n apparaat zelf aangeschaft wordt. http://www.e-gezondheid.be/overmatig-zw ... tueel/1514

sjoegel

Ongelezen bericht door sjoegel »

Waarom koopt U dit apparaat niet zelf ? In de tijd dat U zich hier druk loopt te maken had U dat al lang kunnen verdienen met wat overwerken.

sjoegel

Ongelezen bericht door sjoegel »

Altijd maar anderen opzadelen met je problemen. Vervelende mentaliteit. Het staat niet in de polis dus gewoon zelf betalen.

grun

Ongelezen bericht door grun »

Mathilde D. schreef:U kunt natuurlijk wel zoeken naar een zorgverzekeraar die het wel vergoedt. Omdat het een bijzonder apparaat betreft, zal dit nergens op schrift staan denk ik.
Dat vragen we Google even. Trias en ONVZ zijn twee zorgverzekeraars die deze apparaten vergoeden.
http://www.overmatigzweten.nl/viewtopic.php?f=14&t=1259

superklaver

Ongelezen bericht door superklaver »

Je kunt ook botox behandeling krijgen tegen zweetvoeten. wordt dat niet vergoed?

Gesloten