Het kan zomaar dat je bijvoorbeeld dit jaar wel met het ziekenhuis te maken krijgt, je weet het niet, we kunnen niet in de toekomst kijkten.GJvdZ schreef:
Je gaat er in deze berekening vanuit dat je zo'n beetje ieder jaar wel in het ziekenhuis ligt. Het is voor mij meer dan 30 jaar geleden dat ik voor het laatst een ziekenhuis heb gezien (voor mezelf dan). Een beetje zonde van de premie dan. Van al die jaren premievoordeel kan je best een enkele keer een wat hoger eigen risico ophoesten mocht er een keer wat gebeuren.
Je moet alleen maar bedragen verzekeren die normaal gesproken niet zijn op te brengen. 500 of 1000 euro eigen risico is voor heel veel mensen geen probleem.
Maar u bent kennelijk gevallen voor de angstaanjagende berichten van de verzekeringsmaffia...
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] De goedkoopste zorgverzekeraar en eigen risico
Re: De goedkoopste zorgverzekeraar en eigen risico
-
de eerste 2 jaar kreeg ik de no-claim korting. daarna betaalde ik het laagste bedrag voor de basisverzekering, met een hoger eigen risico. dat vind ik terecht.
ik heb een goede gezondheid. ben 50+ er en ik ben nog nooit voor mezelf in het ziekenhuis geweest. ook de aanvullende verzekering heb ik niet.
de premie die ik betaal is pure winst voor de verzekeringsmaatschappij.
ik heb het idee dat veel mensen zich te duur verzekeren,
met de gedachte "voor het geval dat".
eigenlijk zouden ze elk jaar een overzicht moeten sturen naar de verzekerde, waarop staat voor wat en hoeveel er is betaald.
dan krijgt men ook een beter inzicht in de kosten.
ik heb een goede gezondheid. ben 50+ er en ik ben nog nooit voor mezelf in het ziekenhuis geweest. ook de aanvullende verzekering heb ik niet.
de premie die ik betaal is pure winst voor de verzekeringsmaatschappij.
ik heb het idee dat veel mensen zich te duur verzekeren,
met de gedachte "voor het geval dat".
eigenlijk zouden ze elk jaar een overzicht moeten sturen naar de verzekerde, waarop staat voor wat en hoeveel er is betaald.
dan krijgt men ook een beter inzicht in de kosten.
je weet nooit ook op die of andere leeftijden niet wat je te wachten staat.
jij doet zeker niet aan sport of dergelijke? laat mij dan maar in jouw ogen te veel betalen, liever te veel dan achter af een rekening van hier tot ginder.ik heb het idee dat veel mensen zich te duur verzekeren,
met de gedachte "voor het geval dat
Toch niet. Ik denk dat bedoeld wordt dat als je geen schade claimt, je dan het volgende jaar korting krijgt volgens de bonus/malus regeling.ciske schreef:oh, is dat zo? je klets wat in de lucht.mensen met een auto, die geen gebruik maken van de verzekering,
krijgen toch ook korting?
-
ciske:"je weet nooit ook op die of andere leeftijden niet wat je te wachten staat."
nee, en volgende week vergaat de wereld
ciske: "laat mij dan maar in jouw ogen te veel betalen, liever te veel dan achter af een rekening van hier tot ginder"
maakt mij niets uit, kost mij niets
maar dan ook niet klagen over de hoogte van de zorgverzekering.
trouwens al gestopt met roken?
nee, en volgende week vergaat de wereld
ciske: "laat mij dan maar in jouw ogen te veel betalen, liever te veel dan achter af een rekening van hier tot ginder"
maakt mij niets uit, kost mij niets
maar dan ook niet klagen over de hoogte van de zorgverzekering.
trouwens al gestopt met roken?
mij hoor je niet klagen hoor, ik ben goed verzekerdmaar dan ook niet klagen over de hoogte van de zorgverzekering.
U loopt toch wel een verhoogd risico op meer zorgkosten en dan is het misschien niet verstandig het ER te verhogen, maarja da's voor iedereen persoonlijk zoals u al concludeerde.gtp schreef:bang?? 2003 5 by-pass 10 dagen ziekenhuis, 2007 hart infarct , 2008 hart infarct, 2011 operatie onvriendelijk tumor.
Iemand die niet claimt bij de zorgverzekering heeft ook korting op de totale jaarlijkse zorgkosten.grun schreef:Toch niet. Ik denk dat bedoeld wordt dat als je geen schade claimt, je dan het volgende jaar korting krijgt volgens de bonus/malus regeling.
Da's wel een persoonlijke keuze natuurlijk. Bij een besparing van 25,- per maand, heeft iemand die 10 jaar geen zorgkosten maakt 3000,- gespaard. Daar zou iemand dus in 6x de extra 500,- ER van kunnen betalen.ciske schreef: jij doet zeker niet aan sport of dergelijke? laat mij dan maar in jouw ogen te veel betalen, liever te veel dan achter af een rekening van hier tot ginder.
Doradora, inzicht in de kosten die door de verz.maatschappij is vergoed is bij verschillend maatschappijen inzichtelijk bij mij bv. 2011 tot nu toe € 20.153,00
Oja, buiten alle e.r en kunnen er nog meer kosten komen,wat dacht en jullie van thuiszorg? eigen bijdragen? weleens aan gedacht? Ik heb geen extra e.r. kost mij alleen extra geld.Ook nooit gedaan die e.r.extra .
Oja, buiten alle e.r en kunnen er nog meer kosten komen,wat dacht en jullie van thuiszorg? eigen bijdragen? weleens aan gedacht? Ik heb geen extra e.r. kost mij alleen extra geld.Ook nooit gedaan die e.r.extra .