LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] declaratie eisen strenger bij zilveren kruis

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
rozemarijntje

Re: declaratie eisen strenger bij zilveren kruis

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

ja ,het is moeilijk,
denk dat het bij elke verzekeraar tegenwoordig nu zo is,je moet echt iets lichamelijk wat hebben.....geestelijk is ook lichamelijk,maar je snapt me wel...

je zou per jan kunnen kijken welke verzekeraar dan wel ..maar wordt moeilijk denk ik.
tuurlijk kom je zo minder buiten,dat snap ik heel goed.

hwitte

Ongelezen bericht door hwitte »

een andere verzekering, is denk ik niet acceptabel, omdat ik een medisch verleden heb. Ben te duur denk ik.
Het is alleen allemaal zo krom geregeld in nederland, ze willen niet reiskosten vergoeden, terwijl het dan goed gaat. Maar dat een nu een opname, kan volgen en duizenden euro's meer is, snappen ze niet.....zo dom.
ach nou, het is niet anders

rozemarijntje

tja ach sommige vinden dat wij alles maar verkeerd zien.....

hoop dat je toch nog beetje buiten komt

hwitte

Ha, idd wij zien het verkeerd, daar zijn ze in den haag nu wel achter.....
maar goed buiten kom ik nog wel, maar minder vaak bij de hulpverleners...

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

hwitte schreef:Ha, idd wij zien het verkeerd, daar zijn ze in den haag nu wel achter.....
maar goed buiten kom ik nog wel, maar minder vaak bij de hulpverleners...
Hoe l*llig dat ook klinkt daar zitten de zorgverzekeraars helemaal niet mee of je wel of niet naar een hulpverlener gaat.
We gaan steeds meer en meer betalen en steeds meer verdwijnt er uit het basispakket.

hwitte

chocomelk: wat zou je er aan willen doen? we kunnen er toch niet aan veranderen. de bom barst vanzelf een keer. ik zou wel eens een hartige discussie willen voeren in het programma van radar en dan wel met die hoge pieten uit den haag.....
je wordt gedwongen om als eerlijke mens criminele circuit in te gaan, om dat geld enigsinds te compenseren.....

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

hwitte: ik heb je aanvullende informatie in je topic gelezen. Ik begrijp heel goed dat het bijzonder vervelend is als je ineens minder vergoed krijgt dan voorheen. Heb ik ook, hoeveel er al van mij (en ook van anderen) af is gepakt, is onvoorstelbaar.

Toch meen ik op te merken dat je in beginsel, met wat uitzonderingen daargelaten, met eigen vervoer naar een afspraak voor een behandeling kunt. In de meeste gevallen is een taxi of OV niet nodig. Maar weet je, er zijn er zoveel die voor een behandeling naar een ziekenhuis of iets dergelijks moeten, en die hebben nog nooit een vergoeding gehad, omdat ze er nooit voor in aanmerking zijn gekomen.

Hoe rot het ook klinkt, ik vind het eerlijk gezegd niet vreemd dat de voorwaarden soms aangescherpt worden, dat wil zeggen, dat voorwaarden eigenlijk wat meer gelijk getrokken worden. Nogmaals, het is een flinke financiële aderlating, dat snap ik, maar waarom zal de een die meestal met eigen vervoer naar een behandelaar moet dat vergoed krijgen, en de ander niet?

Een paar jaar geleden moest ik voor een oogcontrole naar het ziekenhuis, na afloop zag ik dus helemaal niks, alleen maar fel licht, ook een zonnebril hielp niet, zie dan maar thuis te komen, maar niks geen taxivergoeding of wat dan ook...

Chocomelk

Witte Angora dat vervoer geld ook niet voor 1x, dan zouden alle mensen die geopereerd worden onder narcose ook vervoer moeten krijgen van de zorgverzekering die mogen tenslotte ook niet op eigen gelegenheid naar huis toe als de operatie die dag is dat je ook naar huis mag.

rozemarijntje

@wa
snap wel wat je bedoeld denk ik?

maar het vervoer wat er nu nog is,is meestal voor mensen die echt goed ziek zijn.
moet je denken aan mensen die kanker hebben en opgehaald en gebracht moeten worden naar het ziekenhuis,voor chemo,bestraling etc...en zelfs dan is het soms nog een crime...
soms zit zo iemand 2 uur in een taxi om eerst de 3 andere personen naar huis te brengen,zit je daar kotsmisselijk(ben er zelf helaas vaak bijgeweest).
niet voor mezelf maar voor fam...

ja ik zou ook wel voor elke ding waar ik voor naar de dokter moet gereden willen worden maar die vlieger gaat niet op,
lopen gaat niet al te goed bij mij,maar moet toch voor eigen vervoer zorgen...
en ik moet vaak naar ziekenhuis,doker etc...

of mensen zoals ts die niet op eigen gelegenheid kunnen door stoornissen,maar dat is dus uit het pakket...je moet nu half dood zijn...

hwitte

Het is niet af en toe vervoer, maar structureel 2 x per week, wat retour 50 km is. Dit is behoorlijk veel.
OV willen ze ook niet vergoeden, dus dat worden minder afspraken en daarbij het risico groter makende een opname.
Voor af en toe een dokter bezoek vraag ik niet naar een vergoeding, zou ik nog niet aan denken, maar dit vind ik nog wel ff iets anders.
Het gevaar is dus, wat nu zich uit, dat iedereen over één kam geschoren wordt en dat vind ik dus heel erg.

Chocomelk

hwitte schreef:Het is niet af en toe vervoer, maar structureel 2 x per week, wat retour 50 km is. Dit is behoorlijk veel.
OV willen ze ook niet vergoeden, dus dat worden minder afspraken en daarbij het risico groter makende een opname.
Voor af en toe een dokter bezoek vraag ik niet naar een vergoeding, zou ik nog niet aan denken, maar dit vind ik nog wel ff iets anders.
Het gevaar is dus, wat nu zich uit, dat iedereen over één kam geschoren wordt en dat vind ik dus heel erg.
Is dit voor chemo therapie of nierdialyse ?

hwitte

@chocomelk

Nee, zou bijna zeggen helaas niet, het is een andere tak in de hulpverlening. Ik kies ervoor om er niet uitgebreid op in te gaan, maar het gaat om een ziektebeeld wat niet over gaat, en waarin je kwetsbaar bent voor prikkels en teveel drukte. Het is niet iets wat te verhelpen is, behalve te onderdrukken, en iets meer verdraagbaar te maken.
Het is net als bij dialise niemand toe te wensen.

Chocomelk

Ik vind het werkelijk vreselijk voor u dat geen recht meer hebt op
vervoer wat u in het verleden nog wel had.
Helaas word er veel uit het basispakket uit gehaald, zo ook voor de fysio etc.
Veel mensen krijgen ook geen machtiging meer voor het hele jaar door fysio wat ze voorheen wel kregen.

Helaas. :?

hwitte

dat is idd ook heel erg wanneer je van fysio afhankelijk bent,en het er geen vergoeding voor krijgt.
Deze mensen worden keihard gestraft op hun handicap, dit is toch te gek voor woorden.
doordat hun geen behandeling kunnen krijgen, wat hun nog enigsinds mobiel maakt, zullen ze alleen steeds verder achteruit gaan. Heel erg is opdit.
Zo wordt er steeds meer gesneden in de zorgverzekeringen, en mensen worden daardoor steeds wanhopiger.....

rozemarijntje

@hwitte..

tja het is helaas zo,chronisch zieken worden aan alle kanten gepakt ...maar sommige willen en kunnen dat niet inzien...

zo geld dat voor u...maar ook voor mij..maar ook hoeveel andere....
en het is niet alleen de zorg helaas...
maar we mogen niet zeuren...er moet bezuinigd worden...niet zielig doen :mrgreen: gewoon accepteren....en de hoge heren mogen gewoon lekker graaien...kort en bondig gezegd..

dat het bij iets is wat ik wel denk wat het is..maakt u alleen nog maar kwetsbaarder...je komt in een isolement(wat andere chronisch ook hebben du sik praat even voor meer mensen).
je komt in de befaamde cirkel terecht...als je niet sterk in je schoenen staat...
en dat staan sommige mensen niet.....

geef een voorbeeld,je kan van een hele goed betaalde baan,waar je 40 jr keihard voor gewerkt hebt,zo bij de voedselbank terecht komen.
waarom?nou je kan ziek worden...ziektewet prima,maar dan...wia ,nee u bent niet erg genoeg..einde verhaal,bijstand...goh?van goed betaalde baan?naar ?wat is het 1100 euro?tuurlijk dan ga je daar naar leven...zal wel moeten...
maar je hebt wel veel zorg nodig...en die moet je ook nog betalen want er verdwijnt steeds meer en moet steeds meer zelf betalen...(en dan heb je nog 2 kinderen en een vrouw,die niet alles kan omdat ze ook wat mankeert die gezinnen heb je ook!!

maar nogmaals.... :mrgreen:

Chocomelk

rozemarijntje schreef:
maar nogmaals.... :mrgreen:
Nee joh niet klagen er moet nu eenmaal bezuinigd worden
dus tjah niet zielig doen. :wink:

rozemarijntje

juist..

snap echt wel dat er bezuinigd moet worden...

maar pak andere dingen ook eens...
maar blijkbaar denken de meeste mensen te simpel,reacties in de kranten zijn niet van de baan allemaal dezelfde als wij die klagen en zielig doen...nou zo zielig ben ik dan niet met duizenden mensen die het zelfde doen,ergens ben ik dan toch niet gek?

hwitte

@rozemarijntje: het kon ons verhaal zijn;)

Maar idd niet zielig doen. Het is wel erg, dat ze het volgend jaar nog veel gekker maken. Zowiezo, stoppen wij met de aanvullende verzekering. Dit heeft geen nut meer. Er is toch bijna niets meer waar je voor in aanmerking komt met die aanvulling.
Ze moeten vooral nog een poosje doorgaan in den haag, stelletje geldwolven, zij verdienen meer en meer, en ja de makkelijkste weg om te bezuinigen is toch idd om de zwakkeren te pakken. En vooral wel griekenland blijven spekken en een goeie naam bij de brussel te houden. Zolang de regering niet eerst voor hun eigen land kunnen zorgen, zullen ze nooit goed voor een ander land kunnen zorgen.

Zal mij benieuwen wanneer de bom werkelijk gaat barsten, want volgens mij door al die bezuinigingen krijg je nog veel grotere problemen. Alhoewel, de mensen die het meest inleveren, zijn de zwakkeren en zij zullen niet zo snel opspreken,......

rozemarijntje

tja heel veel mensen roepen het hier,maar soms worden we voor gek verklaard...

ik moet wel aanvullend verzekerd blijven zowel gewoon als tandarts.
ik heb dat wel nodig helaas.
man niet zo,maar je weet niet wat er nog komen gaat en helaas zijn er wat dingen in de fam,dat er op wijst dat hij wel eens wat zou kunnen krijgen dus kunnen we hem beter houden,want mocht het ooit zover zijn(wat ik natuurlijk niet hoop)dan accepteren ze hem niet,dus dan maar betalen..
en ach,zo maakt hij mijn kosten weer een beetje goed,zo zie ik het maar,aangezien ik niet goedkoop ben voor de zorg.
maar idd,je kan beter als je niet alteveel mankeert wat geld opzij leggen voor stel dat er wat is ....maar ja,ik zeg altijd maar zo je weet nooit....

nu kan je kerngezond zijn maar kan zo anders zijn,een klein iets en je hebt al wat fysio nodig....bv..

of een wortelkanaal is ook niet goedkoop bij de tandarts...

hwitte

voor de tandarts heb ik een aparte tandarts verzekering, geloof dat dat bij mij niet onder aanvullend zit, maar weet niet zeker.
Iemand is nu voor ons aan het uitzoeken hoe het bij een andere verzekering is geregeld. Wij zijn helemaal klaar met groene land.
We zullen afwachten.

Gesloten