LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] eigen bijdrage

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: eigen bijdrage

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Kom op Maxiem, de mensen moeten nu juist hun stem laten
horen.
Denk je nu werkelijk dat er mensen zijn die hier naar zouden luisteren
om niet te gaan stemmen ?

Ohja ben niet je collega maar een mede forum lid. :wink:

MAXIEM

Re: eigen bijdrage

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Chocomelk

Als respondent van dit forum zijn we naar mijn opvatting collega's. Dat is nu juist het aantrekkelijke van mijn gedachtenwereld. Ik gun me de vrijheid mijn bericht af te sluiten met "met collegiale groet" en ik gun jou de vrijheid om dat te accepteren of niet te accepteren. Jouw keuze is voor mij van geen belang. Alleen jouw vrijheid om die keuze te mogen/kunnen maken respecteer ik.

Met vriendelijke en collegiale groet, Maxiem.

kim1985
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 mei 2012 19:10

Re: eigen bijdrage

Ongelezen bericht door kim1985 »

Goedenavond,
Misschien een idee om hier de petitie te gaan tekenen!http://www.stopeigenrisico.nl/

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: eigen bijdrage

Ongelezen bericht door ciske »

kim1985 schreef:Goedenavond,
Misschien een idee om hier de petitie te gaan tekenen!http://www.stopeigenrisico.nl/

goed van je kim.

http://www.stopeigenrisico.nl/teken-de-petitie/

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: eigen bijdrage

Ongelezen bericht door Chocomelk »

MAXIEM schreef:Chocomelk

Als respondent van dit forum zijn we naar mijn opvatting collega's. Dat is nu juist het aantrekkelijke van mijn gedachtenwereld. Ik gun me de vrijheid mijn bericht af te sluiten met "met collegiale groet" en ik gun jou de vrijheid om dat te accepteren of niet te accepteren. Jouw keuze is voor mij van geen belang. Alleen jouw vrijheid om die keuze te mogen/kunnen maken respecteer ik.

Met vriendelijke en collegiale groet, Maxiem.
Hahaha, het is jou vrijheid om dat te doen moet je ook zelf weten
maar verwacht niet van een ander dat die jou als collega ziet.
Jou keuze om het wel te doen is geen belang voor me.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: eigen bijdrage

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Eigen risico volgend jaar omhoog naar 350 euro per persoon.
Walgelijk !
:twisted: :evil: :twisted:

Laat de (chronisch) zieken maar de kas spekken. :shock:

MAXIEM

Re: eigen bijdrage

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Chocomelk

Je schreef:
Laat de (chronisch) zieken maar de kas spekken.
Je hoeft echt niet chronisch ziek te zijn, om aan dat bedrag te komen. Een beetje pech in 'n bepaald jaar en je zit zo tegen de € 350,- aan te hikken.

Met vriendelijke en collegiale groet, Maxiem.

en.................morgen een prettige Hemelvaartsdag toegewenst (lekker gaan dauwtrappen) spoelt de geest!

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: eigen bijdrage

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Eigen risico naar 350 euro

16-05-2012
De partijen van het nieuwe bezuinigingsakkoord willen het eigen risico verhogen van 220 naar 350 euro. Eerder deze maand was er nog sprake van een verhoging van het eigen risico naar 400 euro. De CG-Raad is niet gelukkig met de verhoging van het eigen risico. Niet met een verhoging van 400 euro en ook niet met een van 350 euro.

De CG-Raad is tegen de verhoging van het eigen risico, omdat de oplopende zorgkosten eenzijdig worden neergelegd bij mensen die afhankelijk zijn van de zorg. De CG-Raad wil dat de overheid de oorzaken van de kostenstijging in de zorg nu eindelijk fundamenteel aanpakt. Ook pleit de CG-Raad voor een inkomensafhankelijk maximum aan eigen betalingen.

Compensatie
De CG-Raad vindt dat chronisch zieken die ieder jaar hun eigen risico volmaken, hiervoor op een eenvoudige en gerichte manier voor gecompenseerd moeten worden. Wij pleiten daarom voor een inkomensafhankelijk maximum aan eigen betalingen binnen de AWBZ, Wmo en Zorgverzekeringswet.

bron cg raad......
goh ....wij als persoon alleen vinden toch niet dat de chronisch alleen gepakt worden...ook veel instanties zijn het er niet mee eens.....nou die zijn ook zielig denk ik....... :lol: :lol: :wink:
@maxiem
laat maar :wink:

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: eigen bijdrage

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

telegraaf staat nu het hele reageerkoord voor 2013 is uitgelekt..
voorpagina

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: eigen bijdrage

Ongelezen bericht door bprosman »

Was zojuist op de (BNR Nieuws)-radio dat de versie die de Televaag in zijn bezit heeft nog wat compensatie voorstellen mist en dus ongunstiger lijkt dan hij in werkelijkheid is. Wat me wel opviel was dat (zelfs) de ANBO blij was dat de rollator en de hoortoestellen (gedeeltelijk) uit het pakket gingen omdat die de zorg extra duur maakten.

Gilbert Delahaye
Berichten: 14
Lid geworden op: 15 mei 2012 21:34

Re: eigen bijdrage

Ongelezen bericht door Gilbert Delahaye »

Eerst laten ze uitlekken dat het eigen risico 400 euro wordt, vervolgens blijkt het dan 350 euro te zijn, dus het valt nog mee wordt dan geroepen.

Voor mij is het geen probleem, maar mensen met een kleine beurs moeten maar weer zien hoe ze dit betaald krijgen.

Beter was het geweest om de nominale premie te laten stijgen.

witte angora
Berichten: 31964
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: eigen bijdrage

Ongelezen bericht door witte angora »

rozemarijntje schreef:telegraaf staat nu het hele reageerkoord voor 2013 is uitgelekt..
voorpagina
Staat nu op het net.

http://www.telegraaf.nl/

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: eigen bijdrage

Ongelezen bericht door G7 »

En we laten het gewoon weer over ons heen gaan. Tuurlijk joh.

Wat waren ze trots he, die Kundu's. Ja, ja, ze waren eruit met de andere partijen, waar je het toch ook niet van verwacht had, dat zij dit goedkeurden. Natuurlijk moet er bezuinigd en hervormd worden, maar weer op die manier dat ze Jan met de Pet weer naaien. Ik heb er even geen andere woorden voor. Van mij mag die rollator eruit, want er staan splinternieuwe in de verzorgingshuizen/ ziekenhuizen, waar niets mee gedaan wordt, dus kunnen ze die altijd eerst daar opvragen. Als voorbeeld dan he!! Premie omhoog? Alweer!!! Betalen we al niet genoeg? Enz,enz. Bah, bah, bah!!

Ben zo boos en zo teleurgesteld.

Ik weet in ieder geval dat, als ik al ga stemmen, op wie NIET. In ieder geval niet op een van die TROTSE graaiers. :evil:

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: eigen bijdrage

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Gilbert Delahaye schreef:Eerst laten ze uitlekken dat het eigen risico 400 euro wordt, vervolgens blijkt het dan 350 euro te zijn, dus het valt nog mee wordt dan geroepen.

Voor mij is het geen probleem, maar mensen met een kleine beurs moeten maar weer zien hoe ze dit betaald krijgen.

Beter was het geweest om de nominale premie te laten stijgen.
Ja joh valt nog mee.... :shock:
7,50 per dag betalen als eigen bijdrage voor eten/drinken als je in het ziekenhuis ligt :twisted:
Laatst gewijzigd door Chocomelk op 16 mei 2012 19:13, 1 keer totaal gewijzigd.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: eigen bijdrage

Ongelezen bericht door Chocomelk »

MAXIEM schreef:Chocomelk

Je schreef:
Laat de (chronisch) zieken maar de kas spekken.
Je hoeft echt niet chronisch ziek te zijn, om aan dat bedrag te komen. Een beetje pech in 'n bepaald jaar en je zit zo tegen de € 350,- aan te hikken.

Met vriendelijke en collegiale groet, Maxiem.

en.................morgen een prettige Hemelvaartsdag toegewenst (lekker gaan dauwtrappen) spoelt de geest!

Chronisch ziek staat niet voor niets tussen haakjes Maxime, maar de chronisch zieken die zitten zeer zeker begin maart 2013 al aan de 350 euro eigen risico.

Met vriendelijke groet, Choco

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: eigen bijdrage

Ongelezen bericht door bprosman »

wij als persoon alleen vinden toch niet dat de chronisch alleen gepakt worden
/knuppelinhoenderhok Tenslotte zijn de chronisch zieken ook het duurste qua gezonheidszorg.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: eigen bijdrage

Ongelezen bericht door Chocomelk »

bprosman schreef:
wij als persoon alleen vinden toch niet dat de chronisch alleen gepakt worden
/knuppelinhoenderhok Tenslotte zijn de chronisch zieken ook het duurste qua gezonheidszorg.
Tja, ik zal niets hierop schrijven want anders is dat weer zielig gedoe. :roll:

MAXIEM

Re: eigen bijdrage

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Chocomelk
Tenslotte zijn de chronisch zieken ook het duurste qua gezonheidszorg.

Je schreef:
Tja, ik zal niets hierop schrijven want anders is dat weer zielig gedoe.
Mijn commentaar dan wel: in 2006 werd dit nieuwe systeem ingevoerd op basis van het solidariteitsprincipe. Dat is dus bij statement-trippers uiteraard achterhaald, onder het motto: ieder voor zich, en ik het eerst!

Maxiem.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: eigen bijdrage

Ongelezen bericht door nevermind »

Volgens Radar valt het best mee, want het eigen risico stijgt alleen met 130 euro! :mrgreen:
Eigen risico zorg stijgt met 130 euro
http://www.trosradar.nl/nieuws_detail/b ... -130-euro/

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: eigen bijdrage

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

is niks toch...130 euro...

waar hebben we het nu over...niet zielig doen,gewoon betalen,hop hop,maakt niet uit hoe...gewoon doen :mrgreen: :mrgreen:
doet meneer rutte ook...

Gesloten