LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geen betalingsregeling mogelijk bij TRIAS

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
pd4sam

Geen betalingsregeling mogelijk bij TRIAS

Ongelezen bericht door pd4sam »

Hallo,

Ik kreeg vandaag het bericht dat ik mijn eigen bijdrage moet betalen van 2009
Vorig jaar was dat 150 euro, maar dit jaar 155 euro. Vorig jaar had ik betalingsregeling van 3 maal 50 euro.
Ik heb gebeld naar TRIAS met de vraag dit jaar ook weer te doen, maar dat kon niet meer dit jaar. Ze schrijven het bedrag in één keer van mijn rekening. Maar ze had wel een rare constructie bedacht. Als het bedrag was afgeschreven moet ik het door de bank laten storneren, en dan krijg ik een acceptgiro thuis. en dan is er wel een mogelijkheid om in termijnen te betalen.
Is dit bij meer zorgverzekeraars zo? Of is alleen TRIAS die afwijkt om geen betalingsregeling aan te bieden in eerste instantie?
Ik vind het zelf maar rare gang van zaken.

Grt

larvekar

Re: Geen betalingsregeling mogelijk bij TRIAS

Ongelezen bericht door larvekar »

Het kan zijn dat ze de opdracht voor incasso al naar de bank hebben gestuurd. Ze kunnen dit niet tegenhouden. De enige manier is dan het bedrag te storneren bij de bank, zodat er een 'achterstand' is. Hier kan dan wel weer een betalingsregeling voor worden getroffen.
Dit gebeurt wel vaker. Je treft het net niet dat ze het al naar de bank hebben gestuurd.

Gesloten