Onlangs de nieuwe gegevens ontvangen van mijn zorgverzekeraar Menzis.
En tot mijn schrik laten ze de (extra) vergoedingen voor hoortoestellen in 2008 vervallen. Echt balen en onbegrijpelijk. Waarom nu dit weer. Menzis was een van de beste verzekeraars zeker wat betreft beleid voor slechthorende maar daar blijft nu dus niets meer van over.
Ik denk ook dat veel zorg verzekeraars. (die duur betaalde mannen en vrouwen in nette pakjes) geen idee hebben wat slechthoren voor probleem is. Net als veel mensen trouwens. Vaak word er gedacht : ik hoor slecht, ik laat mijn oren opmeten neem een hoortoestel en ik hoor weer. Het word vergeleken met een bril. Ik zie slecht, laat mijn ogen op meten neem een bril op sterkte en ik zie weer goed. Ja echt jammer die vlieger gaat echt niet op.
Gehoorschade is meestal niet op te lossen met een hoortoestel. Een hoortoestel kan alleen de ontstane problemen verminderen. Mensen weer wat beter laten horen/verstaan. En vooral dat laatste is lastig.
Misschien denken die zorgverzekeraars, “die extra vergoeding is niet nodig want die hoortoestellen kunnen veel goedkoper” kijk maar naar “die andere HANS” (die brillen man die nu ook hoortoestellen aanpast. ) Ja Hans Anders die levert nu ook hoortoestellen en maakt zelfs reclame dat zelfs het meest luxe hoortoestel (meer kanaals digitaal) bij hun gratis is.
En ja hun meer kanaals digitaal hoortoestel is dan ook gratis. Maar het is wel te kort door de bocht om te zeggen dat iedereen met dit toestel geholpen is. Perslot de ene 1600cc auto is de andere toch niet? Ik zelf heb geen groot hoor verlies maar wel een lastig hoorverlies (compleet anders dan het meest voorkomende verlies) Ik kan dan ook nooit met een basis toestel toe en zelfs bij de duurdere toestellen heb ik problemen. (dus op zoek naar een toestal waar de problemen het minst zijn) Elke keer als ik een nieuw hoortoestel mag (na in ieder geval 5 jaar) is het weer zoeken naar de beste oplossing. Zo heb ik al heel wat hoortoestellen geprobeerd en weet als geen ander dat je zeker niet kan zeggen. Het zijn beide meer kanaals digitaal dus het maakt niet uit. Want dat doet het zeker.
Nee het hoeft echt niet te zijn dat duurder beter is. Dat is per persoon, per hoorprobleem anders.
Hoe dan ook bij Menzis hoef je als slechthorende dus niet meer op support te rekenen. Zijn er nog verzekeraars waar ze dit wel doen?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Geen extra vergoeding hoortoestellen meer menzis 2008
Re: Geen extra vergoeding hoortoestellen meer menzis 2008
Naast Uw probleem is het vaak de acceptatie die wel eens lastig kan zijn, U is een soort brandend huis en dat is lastig verzekerbaar...
Eerst elders een goedkope basis verz nemen en dan na een jaar aanvullen is vaak makkelijker...
Maar Hans Anders is juist voor Uw soort die onverzekerd of lastig verzekerbaar zijn, of zoveel premie moeten betalen dat het niet intressant is.
Voor de basis ben je overal welkom, maar ik vind de aanvullende meer voor de winstmarge, en de meeste betalen meer dan ze krijgen, en die er wel voordeel bij zouden hebben worden meestal geweigerd.
Eerst elders een goedkope basis verz nemen en dan na een jaar aanvullen is vaak makkelijker...
Maar Hans Anders is juist voor Uw soort die onverzekerd of lastig verzekerbaar zijn, of zoveel premie moeten betalen dat het niet intressant is.
Voor de basis ben je overal welkom, maar ik vind de aanvullende meer voor de winstmarge, en de meeste betalen meer dan ze krijgen, en die er wel voordeel bij zouden hebben worden meestal geweigerd.
Re: Geen extra vergoeding hoortoestellen meer menzis 2008
Als je een specifieke aandoening hebt, dan is er meestal bij de belangenorganisaties informatie te vinden over welke verzekeringen goed zijn of goed vergoeden.
Ik heb een minuutje gezocht en op de NVVS-site gevonden dat je bij Ohra blijkbaar goed terecht kunt. En als je lid bent van de NVVS (als je dat al niet bent is het misschien sowieso goed om lid te worden), dan word je sowieso geaccepteerd.
Ik heb een minuutje gezocht en op de NVVS-site gevonden dat je bij Ohra blijkbaar goed terecht kunt. En als je lid bent van de NVVS (als je dat al niet bent is het misschien sowieso goed om lid te worden), dan word je sowieso geaccepteerd.