LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] helllpp unive weet niet meer wat te doen

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
daantje19835

helllpp unive weet niet meer wat te doen

Ongelezen bericht door daantje19835 »

hallo allemaal, ik heb al 2 maanden problemen met unive. het zou gaan om een betalingsachterstand van 339 euro. maar ik heb alles gewoon betaald. alleen in november,december en januari heb ik de premies zonder betalingskenmerk overgemaakt. daarna hebben ze die gaten gevuld met februari,maart en april. volgens hun blijft het gewoon openstaan. ik heb heeel veel gebeld naar hun en wordt van het kastje naar de muur gestuurd. ook heb ik mijn bewijzen opstuurd naar hun en toch blijven ze bij hun besluit.
vanochtend heb ik weer met hun gebeld en moest ik maar een klacht indienen want telefonisch konden ze me niet meer helpen zeggen ze. weten jullie wat ik nog kan doen?
alvast bedankt.
mvg danielle

vroem

Re: helllpp unive weet niet meer wat te doen

Ongelezen bericht door vroem »

klacht indienen idd..

daantje19835

ok ik heb al een klacht geschreven en die doe ik vandaag of morgen op de post. maar wat als ze toch bij hun besluit blijven?

vroem

hopelijk niet een klacht ingediend bij Unive zelf? zullen ze denk ik niet heel erg van onder de indruk zijn. Beter bij het klachtenportaal zorgverzekeringen.

daantje19835

ja van hun moest ik dat bij unive zelf doen(zei een medewerker van unive).
en is er een website van klachtenportaal zorgverzekering? ben er zelf niet zo in thuis omdat ik eigenlijk niet zo vaak wat heb wat zo uit de hand loopt.
alvast bedank :D

vroem

http://www.skgz.nl/

ik zou zeggen, geef Unive per brief 2 weken om de zaak recht te trekken, en geef aan wanneer er binnen die 2 weken geen oplossing aangereikt is de SKGZ de volgende stap wordt.

daantje19835

ok bedankt ga ik doen. hopen dat het dan na een lange tijd opgelost word.
wordt vervolgd als dat niet het geval is :wink:

uvit webcare

Ongelezen bericht door uvit webcare »

Hallo, mijn naam is Danny van den Boogaard en ik ben medewerker van de afdeling Klachtenmanagement van Univé.

Graag wil ik met u in contact komen om uw klacht te bespreken. U kunt een e-mail met uw gegevens sturen naar [email protected] Ik neem dan zo spoedig mogelijk contact met u op.

Met vriendelijke groet,

Danny van den Boogaard
Univé Webcareteam

vroem

enerzijds is dit positief natuurlijk, anderszijds is topicstarter bij Unive natuurlijk al tegen een muur aangelopen met kontakt met medewerkers die niets anders kunnen verzinnen dan ""dien maar een klacht in"" ....

Zou zinvoller zijn om klachten in een eerder stadium gewoon serieus te nemen en te zorgen dat er mensen zijn die daadkrachtig en beslissingsbevoegd genoeg zijn 1 op 1 zoiets relatief simpels vlotjes op te lossen ipv achter de feiten aan te lopen en pas actie te nemen wanneer iemand zo wanhopig geworden is dat ie de publiciteit zoekt...

daantje19835

ja precies ik heb net weer naar ze gebeld omdat ik een brief heb gekregen dat ik nu geregistreerd sta als een persoon met een achterstand :roll: ze kunnen mijn nog steeds niks nieuws vertellen en proberen mij bedragen aan te praten. ik ben in oktober naar het zh geweest en heb daar nooit een rekening van gehad, wat ze hebben gedaan is daar weer geld naar toe geboekt. het enigste is dat ik nu een brief krijg met wat er bij hun binnen is gekomen en hoe het allemaal is verrekend.

maar ik ga contact opnemen met de meneer van de klachtenafdeling en kijken of hij me kan helpen.
wordt vervolgd

daantje19835

uvit webcare schreef:Hallo, mijn naam is Danny van den Boogaard en ik ben medewerker van de afdeling Klachtenmanagement van Univé.

Graag wil ik met u in contact komen om uw klacht te bespreken. U kunt een e-mail met uw gegevens sturen naar [email protected] Ik neem dan zo spoedig mogelijk contact met u op.

Met vriendelijke groet,

Danny van den Boogaard
Univé Webcareteam
kan je dan mischien ook het goede mailadres geven? want ik krijg de mail weer terug in mijn mailbox.
mvg danielle

uvit webcare

Ongelezen bericht door uvit webcare »

Beste Daniëlle,

Onze exuses, het juiste e-mailadres is [email protected]. Alvast bedankt voor uw reactie, wij nemen zo snel mogelijk contact met u op.

Uvit Webcare

EagleOne2002

Ongelezen bericht door EagleOne2002 »

Hoi Daniëlle,

Indien je alles betaald hebt tot dusver hoef je niets meer te doen.
Bewaar alle bewijzen, waaronder de betalingen.
Controleer of je de betalingen die je verstuurd hebt zonder kenmerk wel naar het juiste rekeningnummer zijn gegaan.
Indien ja, dan heb je bewijs genoeg dat ze betaald zijn, en zou ik me niet druk maken.
Laat ze dan maar met tegen argumentatie komen.

Groet
Eagle

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Als ze al niet het juiste mail-adres kunnen geven, zal de behandeling van de klacht ook niet veel soeps zijn.

Maak je maar geen zorgen, ik ken Univé van binnen, heb er een half jaar gewerkt, op het kantoor in Zwolle dan. Je wilt niet weten hoe ze met personeel omgaan, en je wilt niet weten hoe er gereageerd wordt op vragen van nieuwe en bestaande klanten. Wordt namelijk gewoon weggegooid, heb het zelf meegemaakt. Een persoonlijke noot naar de klant is not done, gebruik gewoon maar de standaardzinnetjes die in de computer staan. Fatsoenlijk overleg over dit soort zaken is bij een aantal collega's niet mogelijk, je wordt door sommigen direct afgekat. Zelfs als je ergens niet goed uitkomt en wat wilt vragen hoef je bij sommige collega's niet terecht. Maar o wee als je het fout doet.

Dat soort dingen.

Overigens kwam het in mijn tijd ook wel eens voor dat er premies binnenkwamen zonder dat direct duidelijk was voor wie of welke polis dat bestemd was. We zochten dan net zo lang tot we een en ander gladgestreken hadden. Het gebrek aan gegevens zoals Danielle dat omschrijft is dus niks nieuws, Univé weet heus wel wat ze er mee aan moeten.

Een klacht indienen, en een grote bek opzetten, dreigen met een klacht bij het verbond van verzekeraars of hoe dat tegenwoordig mag heten, is de enige manier om iets voor elkaar te krijgen.

daantje19835

ook ik ben op het kantoor in zwolle geweest om samen met een medewerkers het probleem door te bespreken, hij kon niks voor mij doen omdat ik bij de afdeling zorg moest zijn. ik heb samen met hem mijn bankgegevens geprint en hij zou ze opsturen. dat is wel gebeurd. en als je na het algmene nummer beld en je het hebt over je probleem met hun wordt je gewoon afgekat en wordt het in jou schoenen geschoven.
ik heb de meneer een mailtje gestuurd en ik ben benieuwd waneer ik antwoord krijg.
mvg daantje

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

daantje19835 schreef:ook ik ben op het kantoor in zwolle geweest om samen met een medewerkers het probleem door te bespreken, hij kon niks voor mij doen omdat ik bij de afdeling zorg moest zijn. ik heb samen met hem mijn bankgegevens geprint en hij zou ze opsturen. dat is wel gebeurd. en als je na het algmene nummer beld en je het hebt over je probleem met hun wordt je gewoon afgekat en wordt het in jou schoenen geschoven.
ik heb de meneer een mailtje gestuurd en ik ben benieuwd waneer ik antwoord krijg.
mvg daantje
Dan ben je waarschijnlijk beneden geweest? Dat is een onafhankelijke tussenpersoon met de naam Univé, dat staat los van het hoofdkantoor in de rest van het gebouw. Sterker nog, een aantal jaren geleden (hoe het nu is weet ik niet) is de tussenpersoon in Zwolle gefuseerd met eentje in (ik meen) Heerhugowaard, en daar zit ook het hoofdkantoor van die tussenpersoon.

Ergo: als wij als hoofdkantoor post hadden voor een cliënt in Zwolle zelf, moesten wij het naar Heerhugowaard sturen, die het vervolgens doorstuurden naar het kantoor beneden ons in Zwolle, en die stuurden het door naar de cliënt.

Vóór de fusie liepen we gewoon even naar beneden om iets af te geven of te overleggen, maar nadien kon dat dus niet meer. Mocht het niet meer.

Dat was om de service voor de klant te verbeteren, zogezegd.

Dus als je inderdaad niet verder kwam dan beneden, dan klopt dat verhaal precies, de zorgverzekering wordt blijkbaar gedaan door het hoofdkantoor. Niet door de tussenpersoon.

daantje19835

ik ben zeer goed geholpen door danny van den boogaard. het is opgelost bedankt daarvoor en voor alle reacties.

Jo1962

Ongelezen bericht door Jo1962 »

Graag wil ik hier ook een klacht melden over de Univé.
Ik ben rolstoel gebonden en ik kan helaas niet op mijzelf blijven wonen.
Nu ben ik pas in Purmerend geweest voor een Fokus wonen traject. Ik heb van te voren een telefoontje gepleegd met de Univé omdat ik een ziekenfonds machtig ing voor gebruik van een ziekenfonds taxi heb pas had ontvangen en ik had dus gebeld waar dit allemaal voor gold.
Er werd mij gezegd dat het voor alles gold voor mij wat medisch noodzakelijk was.

Nu ben ik dus 2 keer retour heen en weer geweest van mijn woonplaats naar Purmerend,maar de 2e keer kreeg ik een conflict met iemand van de centrale van taxi de Hollandse en ik zei mw ik heb dit besproken met het ziekenfonds en dit is een medische instelling. Ik moest beide keren en voor een gesprek en voor een woning kijken om te zien welke voor mij het meest geschikt zou zijn.
Dus echt medisch noodzakelijk.

Nu zei die mw van de centrale zegt mw als u het zegt dan zal u wel gelijk hebben ik ga hier geen discussie van maken dan,vervolgens laat ze mij meer dan een kwartier in de wacht staan en komt even later weer aan de telefoon en begint dus wel een discussie.
Ik was al doodmoe van de rit en het wachten en problemen maken van die vrouw was ook niet goed voor mijn gezondheid dus ja ik had zoiets van wat is dit nu maakt u er wel een conflict van. Waarop zei mij de schuld gaf dat ik er een conflict van maakte.

Maar goed ik word dus toch opgehaald en ja de taxirit wat normaal maar ongeveer een half uur duurt duurde nu twee en half uur omdat er nog iemand uit het ziekenhuis in Purmerend gehaald moest worden die nog niet eens klaar was en het was die dag heel warm en dat is funest voor mijn ziekte.
Toen werd die man ook nog eerst naar zijn huis gebracht.
En het gevolg was dat ik zo moe en ziek was dat ik de volgende dag een aanval van mijn ziekte kreeg van 10 uur en dat is spierkrampen en spasmes en dat is echt heel erg. Pijn is te verdragen maar kramp nee daar kan ik nog steeds niet aan wennen.
De thuiszorg die is uren met mij bezig geweest want ze moeten dan ook op mijn ademhaling letten omdat ik dreig te stikken.

Het is heel erg geweest en geen fijne ervaring ik heb zelfs pas nog voor deze ziekte in het ziekenhuis gelegen dus geen lolletje.
Tot ik op een gegeven moment een brief van taxi de Hollandse kreeg waarop die mw een melding had gedaan naar de Univé en niet met de mededeling dat het om een fokus woning ging waar mensen gaan wonen die 24 uurs begeleiding in de buurt hebben die rolstoel gebonden zijn.

Of ik even een rekening wilde gaan betalen €278.00 nou daar ben ik het totaal niet mee eens. Ik heb van te voren opgebeld en er werd mij duidelijk gezegd alles wat voor mij medisch noodzakelijk is daar kan ik gebruik van de taxi voor maken.

Nu word er weer gezegd dat het alleen is als je een behandeling ondergaat,maar dat vind ik dan dubbel.
Want een vriendin van mij die niet rolstoel gebonden is en erg dik is geweest en heel veel met de obesitas weg gaat zonder een behandeling te ondergaan die mag daar gewoon gebruik van maken.
Hoe kan dit?

Als mij die gewoon eerlijk verteld was dan had ik de ov taxi genomen en nu moet ik vanwege een fout melding van een unive medewerkster wat nogal dubbel is en
degene van de taxi centrale van de Hollandse die alleen maar heeft gezegd dat ik woningen ging bekijken en niet erbij gemeld dat het om een fokus woning gaat.
En dat is dus toch echt een medisch instelling.

En was ik dan ook dubbel vind doordat ik pas twee en halve week naar een logeer woning ben geweest om te kijken of zo een woning mij beviel van Esdege Reigersdaal dus ja een soort opname alleen hun noemen dat logeren,waarom word daar dan niets over gezegd en waarom mag mijn vriendin die niet rolstoel gebonden is gewoon met alles wat met de obesitas vereniging te maken heeft daar wel gewoon gebruik van maken.

En ik heb de zorgverzekering best dus hoe kan dit nu.
Dit is toch niet mijn fout en als ik dit nu lees dan denk ik o jee wat nu.
Ik leef van een minimum uitkering heb de nodige nadelige gevolgen gehad van de taxirit op de terug weg en moet daar dan ook nog zo hoog voor gaan betalen ook.
De thuiszorg kan het bewijzen en ook de dienstdoende huisarts want het gebeurde in het gezondheidscentrum toen ik een afspraak had met mijn maatschappelijk werkster ik was nog erg moe maar wilde die afspraak toch door laten gaan omdat het erg belangrijk voor mij was en toen gebeurde mij dit.

Moet ik nu ook nog gaan boeten op een rit die zoveel gevolgen voor mij heeft gehad en ik soms zelfs zuurstof nodig heb als ik deze aanvallen krijg dus het had mijn leven wel kunnen kosten.
De thuiszorg de Omring daar heb ik alle lof voor die had dit niet hoeven doen maar die verzorgen mij altijd al aan huis en voor de rest hadden ze dit niet hoeven doen en toch gedaan.

Dus ik ben best wel boos hierover vooral omdat mijn vriendin gewoon van de ziekenfonds taxi gebruik maakt voor iets wat ook geen behandeling vereist dus dit klopt gewoon niet en zij is niet eens rolstoel gebonden.
En ik ben zo boos vanwege de gevolgen die het voor mij heeft gehad en dan ook nog een rekening toe krijgen ook.

Wat kan ik hier nog aan doen want ik had vorige week nog contact met de Unive gehad en die bleven bij hun standpunt ik heb ook een klacht ingediend maar ik vind dit zo dubbel en zeer mens onvriendelijk gezien de gevolgen voor mij.
Ik ben met de ambulance naar huis gebracht want het ging gewoon niet,ik ben op een gegeven moment gewoon van vermoeidheid weggevallen.

Maar ja dit komt voor mij gewoon heel oneerlijk over.
Ik hoop echt dat hier een oplossing voor komt want hoe moet ik dit betalen met mijn minimumuitkering en ik heb gebeld.
Ik hoop dat iemand mij een antwoord kan geven over wat ik kan doen en of er meer mensen zijn die ook gewoon zonder een behandeling gebruik maken van een medische instelling.
Bij een arts krijg je toch ook niet altijd een behandeling maar ook een gesprek en dat kreeg ik daar dus ook,plus dat ik moest kijken welke woning er voor mij het meest geschikt was medisch gezien.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen want ik schrik van het verhaal van de andere gedupeerde.
Alvast bedankt.

Jo1962

Ongelezen bericht door Jo1962 »

Nog even ter uitleg Esdege Reigersdaal is ook zoiets als het Fokuswonen alleen met iets meer begeleiding want door die aanval van 10 uur werd ik meteen afgewezen voor de Fokus wonen want die geven dus toch iets minder zorg dan het Fokus wonen.
Maar daar is dus ook 24 uurs zorg in de buurt en je hebt net als fokus wonen een eigen woning alleen met de zorg vlak in de buurt.

Tineke59

Ongelezen bericht door Tineke59 »

Jo1962,

Stond er in die machtiging van het ziekenfonds dan niet welke ritten er onder uw aanvraag vergoeding vervoerskosten vallen?

Ik heb ook van de taxi gebruik moeten maken t.b.v ziekenvervoer. Hiervoor heb ik een aanvraag ingediend bij het ziekenfonds; ik heb een machtiging gekregen waarin staat omschreven welke ritten worden vergoed.
Het zijn inderdaad alleen behandelingen, zowel in ziekenhuis als bij bestraling (elders).

Gesloten