LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Inkomensafhankelijke zorgpremies, een goed idee?

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.

Inkomensafhankelijke zorgpremies, een goed idee?

Ja, de sterkste schouders dragen de zwaarste lasten
14
22%
Ja, want iemand zal die kosten moeten betalen
3
5%
Ja, want (andere reden)
3
5%
Nee, het hele concept van efficientie door concurrentie tussen verzekeraars wordt nu kapotgemaakt
7
11%
Nee, er zijn al zoveel zaken inkomensafhankelijk, niks mis met veel verdienen
10
16%
Nee, want iedereen krijgt al dezelfde verzekering, dit is discriminatie
9
14%
Nee, want (andere reden)
2
3%
Maak er gewoon een belasting van, want dat is het feitelijk
6
10%
Verzekeren is een vrije keus, daar moet de overheid zich buiten houden
9
14%
Geen mening
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 63

ruud_a

Re: Inkomensafhankelijke zorgpremies, een goed idee?

Ongelezen bericht door ruud_a »

nevermind schreef:Dan weer terug naar het oorspronkelijke topic.
Inkomensafhankelijke zorgpremies, een goed idee?

Neen, zo te zien niet, want het wordt al weer in de prullenbak gestopt.

Maar, niet te vroeg blij zijn want er komt al een andere verrassing om de hoek kijken. :mrgreen:
De VVD en de PvdA willen toch afzien van een belastingverlaging. Veel groepen gaan juist meer belasting betalen. De maatregel moet inkomensverschillen verkleinen en vervangt de omstreden inkomensafhankelijke zorgpremie.
dat zijn geen verrassingen
ik weet al wat [minder] krijg

het hele idee van die zorgkosten is altijd al idioot geweest
ik heb het stille vermoeden dat de constuctie bewust zo is opgezet, zodat de vvd met een belastingverlaging bij zijn achterban kon pronken
want het mag duidelijk zijn dat je bij de armen [van nederland] al die miljarden niet kunt halen
dat geld zal onomkoombaar bij de rijken gehaald moeten worden

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

dat je je kinderen niet kunt laten sporten
Dat is onzin want als je onder een bepaalde inkomensgrens zit betaald de gemeente de contributie. Bij de voetbalvereniging hier om de hoek wordt er ook nog jaarlijks een inzameling gehouden van voetbalschoenen die je zo op kunt komen halen, dus het hoeft niets te kosten.
Maar nogmaals, ik beweer niet dat er geen mensen zijn die het niet breed hebben, maar honger hoeft niet.
En wat die kadootjes betreft, iemand maakte de opmerking 'het kan jou ook overkomen', inderdaad dat kan, en er zijn vroeger ook dagen geweest dat ik met schrik in de auto zat of mijn versleten banden het wel zouden houden omdat we geen geld hadden voor nieuwe toen mijn dochter net geboren was. Maar dan is er ook nog de keuze om bij een vakantiepark in de buurt het strand schoon te maken en pampers en maandverband uit de struiken te plukken (dat schijnt niet in de vuilnisbak te kunnen/mogen) om zo een centje bij te verdienen.

sephora30

Ongelezen bericht door sephora30 »

Ik heb anders deze week al 3 rekeningen terug moeten laten boeken anders wordt er hier wel degelijk honger geleden :roll:

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

Dan verkoop je toch de boot ? Eh, Uggs?

sephora30

Slaat dat nou weer op. Die laarzen heb ik 2e hands van iemand over genomen. Moet ik in de winter op slippers buiten lopen ofzo.
Niet dat ik verantwoording aan jou moet afleggen, maar heb het maar even gezegd.

Jij denkt dat je alles weet maar je hebt geen enkel besef, dus maak je maar domme opmerkingen :roll:

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

sephora30 schreef:Jij denkt dat je alles weet maar je hebt geen enkel besef, dus maak je maar domme opmerkingen :roll:

Ik denk niet dat mensen dat zo bedoelen, ieder mens begrijpt wel dat met weinig je op moet letten, maar als jij zelf dingen op het forum zet, kan je dit antwoord ook verwachten.

Trouwens 3 rekeningen terugboeken is niet handig, zo kom je in de sh*t.

Alsnog had je dan geen honger geleden, maar brood moeten eten.

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

sephora30 schreef:Slaat dat nou weer op. Die laarzen heb ik 2e hands van iemand over genomen. Moet ik in de winter op slippers buiten lopen ofzo.
Niet dat ik verantwoording aan jou moet afleggen, maar heb het maar even gezegd.

Jij denkt dat je alles weet maar je hebt geen enkel besef, dus maak je maar domme opmerkingen :roll:
Jij kunt niet weten wat ik denk, ik kan mijn reacties alleen maar 'staven' op wat ik lees.

bprosman

Klein puntje heeft Jolijn wel, Uggs, Vans, All-stars, kattenvoer van de AH, wat is er mis met Bristol en Lidl ? :wink:

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

sephora30 schreef:Slaat dat nou weer op. Die laarzen heb ik 2e hands van iemand over genomen. Moet ik in de winter op slippers buiten lopen ofzo.

Eigen keuze dus sephora30... Je kunt nu wel een ander aanspreken op zijn /haar opmerkingen, maar eigenlijk heeft die dus gewoon gelijk...

jean ducrot

Ongelezen bericht door jean ducrot »

Jolijn schreef:

Jij kunt niet weten wat ik denk, ik kan mijn reacties alleen maar 'staven' op wat ik lees.
Met of zonder leesbril ?

sephora30

Misschien koop ik wel in de uitverkoop wie weet :roll:

sephora30

ciske schreef:
Trouwens 3 rekeningen terugboeken is niet handig, zo kom je in de sh*t.

Juist en daarom moeten ze niks meer weghalen bij de laagste inkomens.

Alsnog had je dan geen honger geleden, maar brood moeten eten.
Is goed, in het vervolg zal ik mn 2 kids 2 weken brood laten eten.

sephora30

Jolijn schreef: Jij kunt niet weten wat ik denk, ik kan mijn reacties alleen maar 'staven' op wat ik lees.
Nee je leest iets en maakt je eigen verhaal ervan, oftewel je eigen vooroordeel.
Net zoals dat hele VVD zooitje die het zo goed weet hoe de lage inkomens leven.

bprosman

@Sephora30,

Nu kun je wel boos worden maar ik kan me ook nog een discussie herinneren toen je naar de sportschool ging en sportschoenen nodig had. Toen moest het ook per se een merk zijn (anders zag het er niet uit) , weliswaar uit de uitverkoop maar dan nog. De Bristol suggestie door meerdere mensen gedaan was 'not done'.
Ik zal me dan even aangesproken voelen als "VVD zooitje" maar hier staan echt geen 3 paar Ugg's binnen , de enige merkkleding die mijn kinderen hebben (en inmiddels zelf kopen) is het "Huismerk" van H&M, en mijn kattenvoer komt van de Lidl.
Net zoals dat hele VVD zooitje die het zo goed weet hoe de lage inkomens leven.
Inmiddels heb ik aardig wat inteviews met 'lage inkomens' voorbij zien komen op TV en wat me opvalt is dat er altijd gerookt wordt, en er minstens een paar honden of andere huisdieren voorbij komen lopen , dat zijn aardig wat 'boterhammen'.

sephora30

Ik boos?? Totaal niet.
Ik ben geen klager, zet de tering naar de nering, maar voel me wel geroepen om de bijstands-medemens hier te verdedigen tegen die (voor)oordelen.

Mijn oudste koopt ook zelf haar kleren incl haar paar Uggs, en de laarzen en jassen van de jongste worden betaald door haar vader.

Heel grappig dat er mensen zijn die denken dat je Uggs kan kopen van bijstand :lol:
Laat ik ze uit de droom helpen, dat kan niet. En merkkleding hebben we ook niet (behalve de jongste een paar shirtjes van Marktplaats). Voor mij zelf heb ik geen geld voor kleding, tenzij er iets moet worden vervangen en dan koop ik gewoon bij MS of MissEtam. Soms ook nog in de aanbieding. Betaal je voor een broek niet meer dan 30 euries.
Jassen en laarzen indien nodig krijg ik van mijn vriend.

Hier wordt niet gerookt, gedronken, geen koffie of thee gedronken en vlees weinig. Fruit eet ik zelf zelden omdat de kinderen het harder nodig hebben. Kant en klaar voedsel komt hier niet in huis, te duur.

Het gras is niet altijd zo groen als je denkt over een ander. Vele bijstanders krijgen financiele hulp van familie of vrienden anders loop je idd met je gezin in lompen.

Trouwens heel erg flauw om over de sportschoenen te gaan beginnen terwijl iedereen weet dat goede sportschoenen belangrijk zijn. Zeker als je het zoals ik aan je rug en reuma en artrose hebt.
Ze zijn in de uitverkoop gekocht, maar daar heb je zeker overheen gelezen, dus per saldo ws net zo duur als die troep van Bristol.

sephora30

mijn kattenvoer komt van de Lidl.

Woon hier in een dorp en wij hebben geen Aldi of Liddl :?

bprosman

Ze zijn in de uitverkoop gekocht, maar daar heb je zeker overheen gelezen
Pot - Ketel - Zwart

Mezelf dan maar even quoten.
Toen moest het ook per se een merk zijn (anders zag het er niet uit) , weliswaar uit de uitverkoop maar dan nog.
En wat betreft "Bristol troep" :
door sephora30 » 10 mei 2012 21:13
bprosman schreef:Bij de merkschoenen krijg ik als ik ze naast elkaar houd het gevoel dat ik ook vooral voor het merk en het 'design' betaal en qua voetbed niet zoveel verschil voel.
Ja ik geef toe, ze moeten er ook wel een beetje leuk uitzien
Heel grappig dat er mensen zijn die denken dat je Uggs kan kopen van bijstand
Dat zegt niks, ik kan je hier in Den Bosch zo een stuk of 10 mensen aanwijzen die in de bijstand zitten of een andere (WAO) uitkering hebben die Uggs dragen en/of een BMW of Mercedes rijden.
Sterker nog... bij mijn ex-vrouw in de buurt (volkstbuurt) is het "Uggs gehalte" op straat hoger dan gemiddeld in andere wijken.
Laatst gewijzigd door bprosman op 10 nov 2012 22:02, 1 keer totaal gewijzigd.

sephora30

Dan is het nog erger dat je dat nog wel weet en er dan nog een sneer over maakt.

Ik ben in ieder geval keitrots op mezelf hoe ik het rooi, dus trek me weinig van die oordelen aan.
Het is gewoon zielig hoe die VVD ertjes aan het janken zijn dat ze misschien wel een beetje zouden moeten inleveren.

Had ik trouwens al gezegd dat ik een nieuwe salontafel heb gekocht (had er jaren geen)...............10 euro bij Ikea :lol:

En oh, shame on me, ben deze week jarig en zit erover te denken om van mn verjaarsgeld nog een paar Uggs te kopen :mrgreen: :oops:
(en ja de 3 teruggeboekte incasso`s worden netjes de 20e betaald want schulden heb/wil ik niet).

sephora30

Ja ik geef toe, ze moeten er ook wel een beetje leuk uitzien

Ben blij dat ik ondanks mijn arme luizen bestaan er nog belang aan hecht dat we er een beetje leuk bij lopen. Je zou ze de kost moeten geven die dat maar overboord gooien :D

bprosman

Dan is het nog erger dat je dat nog wel weet en er dan nog een sneer over maakt.
Ik maak er geen sneer over, het zijn je eigen woorden dat het niet van Bristol mocht zijn "omdat ze er ook nog een beetje uit moeten zien".

Gesloten