LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] kinderen krijgen geen ziekte
Re: kinderen krijgen geen ziekte
Nutteloos omdat wij daar toch geen invloed op hebben. De politiek beslist.
Wat een dooddoener. We zijn hier toch niet aan het stemmen of wel
Maar afijn, discussieren jullie lekker verder, ik ben blij met alles dat ik krijg voor de koters
Maar afijn, discussieren jullie lekker verder, ik ben blij met alles dat ik krijg voor de koters
-
mijn dochter word in juli 18,nou dan kunnen we pas lachen.geen kinderbijslag meer,wel gaan verzekeren voor de ziektenkosten,met het bijbehorende eigen risico.kosten voor school 1030 euro per jaar,begravenis verzekering(deze is ook tot 18 jaar gratis) ,en dat met een studie beurs van maar liefst 78 euro per maand.
ik vind het erg treurig om te zien hoe nederland steeds minder sociaal is.
meer en meer iedereen voor zichzelf.
En heeft men niets meer over voor andere mensen in de samenleving.
dat kinderen tot 18 meeverzekerd zijn bij de ouders was in het ziekenfonds toch ook al zo?
en wat wil de TS nog meer?
moeten scholen ook maar voor de volle 100% door de ouders worden betaald en niet door de samenleving als geheel?
dus wat wil TS nu eigenlijk?
Keenesburg, CO (USA)
en ja, hier is ook lang niet alles zoals het zou moeten zijn. Dus ik vind het uitermate jammer dat NL nu ook deze kant opgaat
dat kinderen tot 18 meeverzekerd zijn bij de ouders was in het ziekenfonds toch ook al zo?
moeten scholen ook maar voor de volle 100% door de ouders worden betaald en niet door de samenleving als geheel?
Keenesburg, CO (USA)
en ja, hier is ook lang niet alles zoals het zou moeten zijn. Dus ik vind het uitermate jammer dat NL nu ook deze kant opgaat
Ja dat is van de zotte !manondoris schreef:mijn dochter word in juli 18,nou dan kunnen we pas lachen.geen kinderbijslag meer,wel gaan verzekeren voor de ziektenkosten,met het bijbehorende eigen risico.kosten voor school 1030 euro per jaar,begravenis verzekering(deze is ook tot 18 jaar gratis) ,en dat met een studie beurs van maar liefst 78 euro per maand.
FdeKat schreef:ik vind het erg treurig om te zien hoe nederland steeds minder sociaal is.
Keenesburg, CO (USA)
School zou inderdaad NOG meer betaald moeten worden door het rijk hier, het komt hier nog zover dat alleen kinderen van rijke ouders kunnen studeren, natuurlijk kunnen ze een lening aanvragen en betalen zich blauw zodra ze van school af zijn.
Nederland wordt met de dag in mijn ogen minder sociaal, het is allemaal ikke ikke ikke.
Nederland wordt met de dag in mijn ogen minder sociaal, het is allemaal ikke ikke ikke.
nee hoor , nederland gaat steeds meer aan het buitenland geven, wij kunnen barsten.
nee hoor , nederland gaat steeds meer aan het buitenland geven, wij kunnen barsten.
ciske schreef:Nederland wordt met de dag in mijn ogen minder sociaal, het is allemaal ikke ikke ikke.
Absoluut daar heb je ook gelijk in.
Naar het buitenland gaat bakken met geld heen terwijl er hier genoeg
in de gezondheidszorg besteeds kan worden en en en.
Nee maar Nederland wil in ieder ander land zich heel mooi voor doen terwijl er hier duizenden mensen van de voedselbank moeten leven.
En dat worden er steeds meer.Chocomelk schreef:ciske schreef: Nee maar Nederland wil in ieder ander land zich heel mooi voor doen terwijl er hier duizenden mensen van de voedselbank moeten leven.
TS vergeet dat hem/haar ouders ook kinderbijslag hebben gehad en dat zij/hij ook tot zijn/haar 18e gratis is meeverzekerd,werd ook door ons allemaal betaald.
Nu krijgt hij/zij niets meer(geen kinderen) en nu mag alles afgeschaft worden,allemaal zelf betalen.
Dat noem ik pas een egoist.
Ik niets dus een ander ook niet.
-
die is goed snepke en nog waar ook daar had ie waarschijnlijk zelf nog niet bij stilgestaan
Naar mijn mening zijn kinderen ons grootste goed waar we met grote zorg mee om moeten gaan. Sommigen van ons vinden een auto of een groot huis of meer geld belangrijker, maar als je eenmaal je eigen kind vasthoud wordt dit toch allemaal bijzaak.
Los van de kosten die we als samenleving dragen om de kosten voor een gezin enigzins in de hand te houden blijft een gezin onderhouden vreselijk duur. Naar mijn mening vindt de topic starter dat het krijgen van kinderen alleen voor de elite is weggelegd. En daar ben ik het niet mee eens.
Ik heb dus geen enkel begrip voor de topic starter, ik vind hem zelfs een beetje dom.
Los van de kosten die we als samenleving dragen om de kosten voor een gezin enigzins in de hand te houden blijft een gezin onderhouden vreselijk duur. Naar mijn mening vindt de topic starter dat het krijgen van kinderen alleen voor de elite is weggelegd. En daar ben ik het niet mee eens.
Ik heb dus geen enkel begrip voor de topic starter, ik vind hem zelfs een beetje dom.
Heb jij een glazen bol?vogels schreef:Hoezo? Geloof het of niet, maar zaken als kinderbijslag, toeslagen enz. gaan de komende decennia echt op de schop. Over enkele decennia is waarschijnlijk de AOW ook afgeschaft en wordt het ieders eigen verantwoordelijkheid voor je ouwe dag te zorgen d.m.v. verzekeringen.sephora30 schreef:Ben het eens met dhc. Onzinnige en nutteloze discussie.
Zo niet, ga ik er maar vanuit dat je een beetje voorbarig bent..
Zo en nu ga ik van mijn weekend genieten ipv participeren in een kul-topic.
-
tja en wij ouders zullen het moeten betalen ,dus daarom hadden ze van mij tot bijv 21 gratis verzekerd mogen zijn. maar dan wel voor diegenen die nog naar school gaan .als ze eenmaal een baan hebben kunnen ze het zelf gaan betalen.Chocomelk schreef:Ja dat is van de zotte !manondoris schreef:mijn dochter word in juli 18,nou dan kunnen we pas lachen.geen kinderbijslag meer,wel gaan verzekeren voor de ziektenkosten,met het bijbehorende eigen risico.kosten voor school 1030 euro per jaar,begravenis verzekering(deze is ook tot 18 jaar gratis) ,en dat met een studie beurs van maar liefst 78 euro per maand.
Volledig mee eens.manondoris schreef: tja en wij ouders zullen het moeten betalen ,dus daarom hadden ze van mij tot bijv 21 gratis verzekerd mogen zijn. maar dan wel voor diegenen die nog naar school gaan .als ze eenmaal een baan hebben kunnen ze het zelf gaan betalen.
dat dacht ik wel
zo kan ie wel weer choco
zo kan ie wel weer choco
Waarom ?ppp333333 schreef:dat dacht ik wel
zo kan ie wel weer choco
daarom
tis te grof voor woorden
tis te grof voor woorden