LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] krijg rekening van ex-zorgverzekeraar VGZ.
-
krijg rekening van ex-zorgverzekeraar VGZ.
Ik heb een rekening gehad van mijn ex-zorgverzekeraar VGZ. Per 1 mei wordt deze automatisch van m'n rekening afgeschreven waar ik het niet mee eens ben. Heb gebeld naar VGZ en heb het voorval besproken. Deze zegt, dat m'n vrouw telefonisch een afspraak gemaakt had met het Oogziekenhuis in Haarlem. Dit klopt maar het was in november 2015 terwijl ze geholpen is in januari 2016. We zijn veranderd van zorgverzekering per januari 2016.
Nu lijkt mij dat VGZ geen recht heeft op de vergoeding daar we bij ONVZ verzekerd zijn. Wat kan ik hier aan doen.
afz;
Cor de Leeuw
Middelweg 166
1911EL te Uitgeest
tel; 0251-314285
Nu lijkt mij dat VGZ geen recht heeft op de vergoeding daar we bij ONVZ verzekerd zijn. Wat kan ik hier aan doen.
afz;
Cor de Leeuw
Middelweg 166
1911EL te Uitgeest
tel; 0251-314285
Re: krijg rekening van ex-zorgverzekeraar VGZ.
Als je een doctor in nov 2015 ziet en jan 2016 wordt behandeld dan valt dat onder het eigen risico van 2015. De behandeling is gestart in 2015.
In November is naast de afspraak ook de verzekeraar geboekt!
U had voor de behandeling Uw nieuwe verzekering moeten doorgeven.
In November 2015 alleen afspraak dus totaal geen behandeling dus alles moet naar huidige.
Maar weet Uw ziekenhuis dit al?
Dit soort dingen is de reden dat vele niet meer willen wisselen als het voordeel beperkt is want juist bij andere
verzekeraar komen dit soort grens gevallen vaak voor.
In November 2015 alleen afspraak dus totaal geen behandeling dus alles moet naar huidige.
Dit soort dingen is de reden dat vele niet meer willen wisselen als het voordeel beperkt is want juist bij andere
-
Melding gemaakt bij Moddereter in verband met vermelden privégegevens
Hij kan nog even zelf dit verwijderen......... en ik zal hem niet bellen...
Dit klopt als een zwerende vinger.
De behandeling is gestart met het maken van de afspraak en u was toen bij VGZ verzekerd.
VGZ is de verzekeraar welke tot het eind van de behandeling (ook al valt dit in het volgende jaar of daarna en al bent u per 1 jan jl. overgestapt naar een andere verzekeraar) verantwoordelijk is voor de afhandeling van deze behandeling.
Deze behandeling is gestart in 2015 en valt daarmee ook onder het eigen risico van 2015, ondanks dat de werkelijke behandeldatum in 2016 valt.
Uw nieuwe verzekeraar heeft in het geheel niets van doen met deze, in 2015 gestarte, behandeling.
De behandeling is gestart met het maken van de afspraak en u was toen bij VGZ verzekerd.
VGZ is de verzekeraar welke tot het eind van de behandeling (ook al valt dit in het volgende jaar of daarna en al bent u per 1 jan jl. overgestapt naar een andere verzekeraar) verantwoordelijk is voor de afhandeling van deze behandeling.
Deze behandeling is gestart in 2015 en valt daarmee ook onder het eigen risico van 2015, ondanks dat de werkelijke behandeldatum in 2016 valt.
Uw nieuwe verzekeraar heeft in het geheel niets van doen met deze, in 2015 gestarte, behandeling.
stofzuigertje schreef:In November is naast de afspraak ook de verzekeraar geboekt!
@stofzuigertje,
De nieuwe verzekeraar heeft in het geheel niets van doen met een behandeling die onder de verzekeraar van 2015 (VGZ) is gestart.
VGZ, de verzekeraar in 2015, zal de behandeling dan ook volledig afhandelen tot het dossier hierover wordt gesloten.
-
De rekening is waarschijnlijk correct.welpennest schreef:Ik heb een rekening gehad van mijn ex-zorgverzekeraar VGZ. Per 1 mei wordt deze automatisch van m'n rekening afgeschreven waar ik het niet mee eens ben. Heb gebeld naar VGZ en heb het voorval besproken. Deze zegt, dat m'n vrouw telefonisch een afspraak gemaakt had met het Oogziekenhuis in Haarlem. Dit klopt maar het was in november 2015 terwijl ze geholpen is in januari 2016. We zijn veranderd van zorgverzekering per januari 2016.
afz;
Dit heeft te maken met de zogenaamde dbc-regels.
Vraag het ziekenhuis om een kopie van de factuur: dan zult u zien, dat hoewel de operatie in 2016 was, de dbc geregistreerd staat op 2015. Dus dan valt hij onder VGZ.
Lees op dit forum ook het onderwerp " eigen risico bij doorlopend onderzoek over twee jaar" viewtopic.php?f=70&t=163579 eens door. Daar staat duidelijke uitleg.