LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Misleid door zorgverzekeraar
Misleid door zorgverzekeraar
Half december heb ik met mijn zorgverzekeraar contact gezocht over het wijzigen van mijn polis. De nieuwe polis bij dezelfde verzekeraar is aanzienlijk goedkoper. Het advies was om mijn wijzigingen te mailen. Om te verifiëren heb ik op 27 en 30 december gebeld met mijn zorgverzekeraar en zij bevestigde mijn wijziging maar door de drukte konden ze nog niet reageren. Per email nogmaals gevraagd om mijn wijziging te bevestigen en weer geen antwoord. Vorige week kreeg ik eindelijk het overzicht voor 2008 en tot mijn verbazing was er niets veranderd. Direct heb ik schriftelijk gevraagd om opheldering. Prompt de volgende dag kreeg ik een telefoontje dat ik niet mocht wijzigen omdat de goedkopere verzekering alleen maar voor nieuwe klanten was bestemd. Ik vroeg waarom ze niet in december hadden gereageerd zodat ik nog kon besluiten om over te stappen, maar deze vraag werd afgewimpeld met pech hebben. Is het nog mogelijk om over te stappen naar een andere zorgverzekeraar op basis van het ontnemen van mijn overstaprecht? Alvast bedankt.
-
Re: Misleid door zorgverzekeraar
Meld dit svp bij het Meldpunt Consument en Zorg van de NPCF 030-2916777.
Ik vermoed dat u niet de enige bent. Ik raad u daarom ook aan om de naam van de zorgverzekeraar in dit forum te noemen.
Ik vermoed dat u niet de enige bent. Ik raad u daarom ook aan om de naam van de zorgverzekeraar in dit forum te noemen.
National Academic
National Academic is geen verzekeraar. Dit is een tussenpersoon die de verzekering volgens mij onderbrengt bij Aevitae. Dit is ook een tussenpersoon en assuradeur die namens een aantal zorgverzekeraars tevens een volmacht heeft om de verzekering uit te voeren. De uiteindelijke verzekeraar (is risicodrager) is vaak Zorgverzekeraar VGZ of Achmea. Helaas is het mogelijk om een goedkopere polis alleen voor nieuwe verzekerden aan te bieden, of het netjes en goed is is een tweede. In de bankwereld is het ook zeer gebruikelijk als je b.v. een nieuwe hypotheek wilt afsluiten. Een verlenging als bestaande klant levert een veel hogere rente op als een aanbieding aan een nieuwe klant bij dezelfde bank.
Het is volgens mij niet mogelijk om over te stappen op basis van de door u ontvangen onjuiste informatie. De tussenpersoon (National Academic) zou zich hiervoor hard horen te maken, zij behartigen tenslotte uw belangen en worden daar door de verzekeraar ruim voor betaald. Anders kunt u het nog proberen direct bij Aevitae, maar ook hier bent u afhankelijk van hun medewerking.
Het is volgens mij niet mogelijk om over te stappen op basis van de door u ontvangen onjuiste informatie. De tussenpersoon (National Academic) zou zich hiervoor hard horen te maken, zij behartigen tenslotte uw belangen en worden daar door de verzekeraar ruim voor betaald. Anders kunt u het nog proberen direct bij Aevitae, maar ook hier bent u afhankelijk van hun medewerking.