LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Na 1 malige late betaling exit van zorgverzekering
Na 1 malige late betaling exit van zorgverzekering
Beste lezers,
Ik ben op dit moment aan het voorwerken/verdiepen voor een goede vriendin die problemen heeft met haar zorgverzekeraar.
situatie:
Zij heeft een maandelijkse betaling via automatische incasso. Tot hiervoor nooit een betaling gemist.
i.v.m klein geld probleem was er niet voldoende aanwezig om de normale betaling te voldoen.
Bij de 2e herinnering was dit probleem opgelost en kon zij betalen.
Maar wat nu, ze kreeg nog een brief dat de verzekeraar haar per Nov 2012 uit de verzekering wordt gehaald.
Mag en kan dit zo maar.
Er is een betaling gemist, maar om dan direct tot ontbinden over te gaan is wel heel fors.
Vooral in de stadium waarbij zij zelf al lange tijd ziek is, en grote zorg nodig is.
(Komt gevoelsmatig bijna over, als nu kunnen we er onderuit omdat ze meer kost dan dat ze oplevert)
wie kan hier wat meer over vertellen, of bij gelijkwaardige situaties vertellen hoe het beste te handelen.
Ik ben op dit moment aan het voorwerken/verdiepen voor een goede vriendin die problemen heeft met haar zorgverzekeraar.
situatie:
Zij heeft een maandelijkse betaling via automatische incasso. Tot hiervoor nooit een betaling gemist.
i.v.m klein geld probleem was er niet voldoende aanwezig om de normale betaling te voldoen.
Maar wat nu, ze kreeg nog een brief dat de verzekeraar haar per Nov 2012 uit de verzekering wordt gehaald.
Mag en kan dit zo maar.
Er is een betaling gemist, maar om dan direct tot ontbinden over te gaan is wel heel fors.
Vooral in de stadium waarbij zij zelf al lange tijd ziek is, en grote zorg nodig is.
(Komt gevoelsmatig bijna over, als nu kunnen we er onderuit omdat ze meer kost dan dat ze oplevert)
wie kan hier wat meer over vertellen, of bij gelijkwaardige situaties vertellen hoe het beste te handelen.
-
Re: Na 1 malige late betaling exit van zorgverzekering
Of de zorgverzekeraar maakt een fout of je kent niet het hele verhaal van je vriendin. Royement kan niet zomaar.
http://www.kiesbeter.nl/zorgverzekeringen/wanbetalers/
Ik begrijp uit dat er niet geïncasseerd kon worden middels automatische incasso. Hierop een een herinnering is verstuurd die niet betaald is. En daarna nog een herinnering is verstuurd, maar omdat dit me wat vreemd in de oren klink ga ik uit van een ingebrekestelling. De verzekeraar kan ontbinden wanneer het geld niet binnen de gestelde termijn op de rekening van de verzekeraar stond. Ontbinding heeft als gevolg dat beide partijen na de ontbindingsdatum geen verplichting naar elkaar hebben.
Lijkt er inderdaad op dat er iets ontbreekt in het verhaal. Dat is wat ik tenminste lees uit de doorverwijzing. Zou dus je vriendin vragen om met het hele verhaal op te proppen te komen, ergens ontbreekt er een draad.Bob Schurkjens schreef:Of de zorgverzekeraar maakt een fout of je kent niet het hele verhaal van je vriendin. Royement kan niet zomaar.
Laatst gewijzigd door tenormin op 30 sep 2012 18:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Dat is vaak het probleem van het vertellen van een verhaal van een ander,minder leuke dingen worden vaak weggelaten ,of iets beter gekleurd.Vaak zie je bij veel topics dat het ware volledige verhaal pas na het stellen van vele vragen stukje bij beetje naar boven komt en ineens in een heel ander daglicht komt te staan.Of de zorgverzekeraar maakt een fout of je kent niet het hele verhaal van je vriendin. Royement kan niet zomaar.
gr Henk
voor alle zekerheid vastleggen, wordt zo vaak verwijderd of veranderdmaartendd schreef:Beste lezers,
situatie:
Mag en kan dit zo maar.
Gaat het niet toevallig over eventuele aanvullende verzekeringen?
Hoezo? Of je nu aanvullend of niet verzekerd bent, het "whatever" bedrag wordt toch automatisch van je rekening gehaald. Toch niet apart je verplichte en aanvullende? Denk eerder dat er meer dan één waarschuwing is geweest, een verzekering zet je niet zomaar eruit, bied zelfs betalingregeling aan, indien nodig.sjohie schreef:Gaat het niet toevallig over eventuele aanvullende verzekeringen?
Je kunt niet uit de basis gegooid worden, dus moet het wel om een aanvullende verzekering gaan. Grote kans dat een verzekeraar dit inderdaad mag.
Jij of je vriendin moet de voorwaarden van de av doorlezen.
Helemaal mee eens.sephora30 schreef:Je kunt niet uit de basis gegooid worden, dus moet het wel om een aanvullende verzekering gaan. Grote kans dat een verzekeraar dit inderdaad mag.
-
Het advies is dus: de polisvoorwaarden van de AV nalezen. Het betreft de polisvoorwaarde " beeindiging door verzekeraar". Maar ik kan het me overigens niet voorstellen, dat dit volgens polisvoorwaarden zou zijn toegestaan. Indien dit toch juist is, raad ik je aan om te vergelijken met gelijksoortige polisvoorwaarden van andere zorgverzekeraars ( nog steeds de AV) .sephora30 schreef:Je kunt niet uit de basis gegooid worden, dus moet het wel om een aanvullende verzekering gaan. Grote kans dat een verzekeraar dit inderdaad mag.
Trouwens, waarom vertel je niet om welke zorgverzekeraar het gaat? Dat is voor iedereen interessant op dit forum.