LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Na afbetaling schuld onterecht aangemeld bij het CVZ

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
ZadrachM

Na afbetaling schuld onterecht aangemeld bij het CVZ

Ongelezen bericht door ZadrachM »

Hallo allemaal,

Allereerst introduceer ik mezelf maar even en begin ik gelijk met het verhaal.

Mijn naam is Mike en heb 2/3 maanden terug een schuld afbetaald van iets over 4100 euro, hier heb ik 5 jaar over gedaan met een vrij krap budget.

Na de laatste betaling heb ik kort erna brieven ontvangen van Agis dat ik 2 maanden achterliep, wat raar is gezien ik door hun aangemeld was bij het CvZ dus ik gelijk bellen om te vragen hoe het nou zit;
"Maakt u zich geen zorgen u kunt de brieven als niet verzonden beschouwen en weggooien, Incassade moet het dossier afsluiten en het geld nog aan ons storten" was het antwoord.

Nu kreeg ik een week terug een brief met dat ik aangemeld was en ook nog een brief met daar in de afmelding, "Prima, Ben ik daar van af " denk ik bij mezelf tot dan vandaag.

Ik meldde mij aan bij MijnUWV om te kijken of ik een specificatie binnen had voor deze maand, dat was inderdaad het geval maar ook de vrij irritante verassing dat er 143,98 door het CvZ werd ingehouden wegens premie achterstand.
Nu denken jullie vast "je hebt zeker een aantal keer je premie niet betaald na de afmelding" ik kan op deze gedachte zeggen dat ik vrijwel meteen na de afmelding mijzelf bij Agis op Automatische incasso heb gezet om verdere schulden te voorkomen.

Dus ja Hoe kan het dat ik aangemeld ben terwijl ik geen schuld meer heb en de betalingen automatisch laat lopen?

ik wil niet m'n leven lang te maken hebben met deze onzin :/

Mathilde D.

Re: Na afbetaling schuld onterecht aangemeld bij het CVZ

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

Wat vervelend! Ik heb zelf ook slechte ervaringen met Agis.

Zodra je bericht kreeg over die mogelijke aanmelding had je protest aan moeten tekenen. Eerst bij Agis, dan bij SKGZ. Dan zou het ( tijdelijk) stopgezet zijn. Lees de polisvoorwaarden hierop na.

Ik begrijp volledig dat je vertrouwde op die telefonische mededeling. Dat zou ik ook hebben gedaan. Kijk eens ( of informeer bij de SKGZ) wat je kunt doen tegen een aanmelding bij het CVZ die onterecht is.

Conclusie: mocht je erin slagen om je evt. schuld voor het einde van het jaar geregeld te hebben met Agis, stap dan in ieder geval over naar een andere zorgverzekeraar ( let op: vermijd alle Achmea dochters!) met een betere administratie. En kies bij de nieuwe zorgverzekeraar voor jaarbetaling en een hoog eigen risico. Om een voorbeeld te geven. Ik betaal bij ONVZ via een intermediair slechts €66,54 p.m. ( korting ivm hoog eigen risico, korting via tussenpersoon, korting jaarbetaling). Op deze manier kun je nooit meer aangemeld worden.

Ik dacht trouwens begrepen te hebben dat er eind gemaakt zou worden aan het systeem CVZ met afschrikkingsboete, omdat dit toch wel als heel onrechtvaardig gezien wordt. Is dat nog niet geregeld?

ZadrachM

Nee blijkbaar niet.

sterker nog ik krijg nog 210 euro van het CvZ terug.
Ik ga maandag uiteraard bellen want tja heb vanaf m'n 18e deze schuld gehad en ik wil er niet nog langer mee bezig zijn.
Incassade en Agis hebben allebei overigens kort na de laatste betaling toegegeven dat het dossier gesloten was.
Dus waar dit vandaan komt is mij een raadsel

Mathilde D.

ZadrachM schreef:sterker nog ik krijg nog 210 euro van het CvZ terug.
je moet goed begrijpen dat een betalingsoverschot bij het CVZ niet wordt weggestreept tegen een betalings tekort bij de zorgverzekeraar. Je bent volledig afhankelijk van de zorgverzekeraar w.b. aan- en afmelding. Het CVZ volgt gewoon.

ZadrachM

ja maar dat is het punt dus.
Ik hoor geen betalings tekort te hebben want de maanden die ik niet "betaald" heb zijn maanden waarin ik en de schuld betaald heb en ook nog bij het CvZ gemeld stond.
zij hebben zelf via brief laten weten dat ik dat geld terug kon krijgen.
Wat ik dus raar vind is het feit dat ik schuld heb op kunnen bouwen in een periode waarin dat absoluut niet mogelijk was.

ZadrachM

En het Probleem is opgelost met een telefoontje naar Agis.

Bleek dat hun Incasso (Incassade) de betalingen nog niet naar hun had overgemaakt en vandaar dus die aanmelding.

Mathilde D.

Dat vind ik erg dom. Agis heeft dus een slecht incassobureau. Vaak heeft een zoegverzekeraar een eigen incassobureau opgericht. Slecht en onsympathiek.

ZadrachM

Incassade had mij verteld dat ze het dossier hadden gesloten en de betalingen zouden doen.
Een maand later dus dat gezeik.

Maarja ik hoef voorlopig niks meer met hun te maken en ik ga ook van Zorgverzekering wisselen volgend jaar.

Gesloten