... je krijgt namelijk een kariger aanbod dan een nieuwe klant als je nu in 2009 de BudgetZorgverzekering hebt. National Academic doet het heel geniepig in de prolongatiebrief. Eerst wijden ze flink uit over hoe goedkoop hun basisverzekering wel niet is.
Dan roepen ze dat een alles-in-een pakket niet transparant wordt gevonden door hun klanten. In plaats van een pakket met de basisverzekering, de aanvullende verzekering 1 (AV1), de tandartsverzekering 1 (TV1) en een ongevallendekking, kan je nu alleen AV1 en TV1 los sluiten a 11,95 per stuk. Met de basisverzekering voor 90,90 is de totale premie 114,80. Dit jaar is hetzelfde pakket plus de ongevallenverzekering 99,90. Een premiestijging van 15% dus!!!
Echter, het wordt nog bonter. Als je op de website van National Academic aangeeft dat je een nieuwe klant bent, dan krijg je de BudgetZorgpolis wel aangeboden, en wel voor een bedrag van 109,90 per maand.
Dus: wat bij bestaande klanten niet transparant wordt gevonden door National Academic, biedt NA wel aan aan nieuwe klanten. En bovendien krijgen nieuwe klanten een goedkopere en betere dekking.
Ik heb NA hierop aangesproken, maar men wil van geen wijken weten.
Dus:als je een BudgetZorgverzekring bij NA hebt, kijk even goed m je heen naar alternatieven en bestook NA met brieven/mails/telefoontjes over deze discriminatoire en niet-transparante manier van handelen!!!
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] National Academic: let op als bestaande klant!!!!
-
Re: National Academic: let op als bestaande klant!!!!
Er is verschil tussen Basisverzekering en Budgetzorgverzekering. Dat laatste heeft AV1 TV1 en een service pakket. Dat hiertussen een prijsverschil zit, lijkt mij logisch. Dat nieuwe klanten wat korting krijgen is ongetwijfeld bij elke maatschappij zo.
Ik ga van € 144,75 naar € 148,85 per maand. Nou is hoofdrekenen niet mijn sterkste punt, dat lijkt mij GEEN verhoging van 15%.
Verder ben ik hier van het begin van het nieuwe stelsel verzekerd. Nooit problemen gehad
Ik ga van € 144,75 naar € 148,85 per maand. Nou is hoofdrekenen niet mijn sterkste punt, dat lijkt mij GEEN verhoging van 15%.
Verder ben ik hier van het begin van het nieuwe stelsel verzekerd. Nooit problemen gehad
-
Re: National Academic: let op als bestaande klant!!!!
Vinyljunk, je leest niet goed wat ik schrijf. Het gaat mij niet om het verschil tussen de Basisverzekering en de BudgetZorgverzekering, maar om het verschil tussen mijn oude premie (basisverzekering+AV1+TV1+ongevallenverzekering 2009 totaal 99,90) en het nieuwe aanbod (basisverzekering+AV1+TV1 zonder ongevallenverzekering 2010 totaal 114,80).
Het aanbod is 15% duurder dan vorig jaar en bovendien kariger, want geen ongevallenverzekering.
Verder steekt mij dat bestaande klanten onder het mom van "transparantie"het budgetzorgpakket niet krijgen aangeboden, terwijl nieuwe klanten dit pakket wel krijgen. Daar geldt de smoes van transparantie kennelijk niet voor! Zij krijgen basis+AV1+TV1+ongevallen aangeboden voor 109,90. Nog steeds 10% duurder dan het aanbod van vorig jaar, maar wel goedkoper dan wat ze bestaande klanten aanbieden.
Dus:
1. het is niet fair om bestaande klanten iets duurders en karigers aan te bieden dan nieuwe klanten
2. het misbruik van het argument transparantie stoort mij
Het aanbod is 15% duurder dan vorig jaar en bovendien kariger, want geen ongevallenverzekering.
Verder steekt mij dat bestaande klanten onder het mom van "transparantie"het budgetzorgpakket niet krijgen aangeboden, terwijl nieuwe klanten dit pakket wel krijgen. Daar geldt de smoes van transparantie kennelijk niet voor! Zij krijgen basis+AV1+TV1+ongevallen aangeboden voor 109,90. Nog steeds 10% duurder dan het aanbod van vorig jaar, maar wel goedkoper dan wat ze bestaande klanten aanbieden.
Dus:
1. het is niet fair om bestaande klanten iets duurders en karigers aan te bieden dan nieuwe klanten
2. het misbruik van het argument transparantie stoort mij