LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] National Academic

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
Greetje2
Berichten: 11
Lid geworden op: 02 jan 2007 15:18

National Academic

Ongelezen bericht door Greetje2 »

Ik heb twee jaar een zorgverzekering gehad via National Academic. Bij aanvang moest ik meteen al Eur. 17,50 "opstartkosten" betalen en iedere maand Eur. 1,95 "prolongatiepremie" bovenop de premie. Ik wist dit van tevoren en ben hiermee akkoord gegaan.

Ik zag nu op de site dat een nieuw verzekerde, allemaal leuke extra's krijgt zoals gratis tandartsverzekering tot Eur. 350,= , ongevallen verzekering en nog een aantal zaken waar geen euro extra voor bij behoeft te worden betaald. Ik nam hierover contact op met National Academic omdat ik als trouwe verzekerde hier ook wel gebruik van wilde maken. Dat was onmogelijk volgens de chagrijnige telefoniste :evil: Het gold alleen maar voor nieuw verzekerden. "Waar staat dat dan in jullie voorwaarden?" vroeg ik vriendelijk. Dat stond niet in de voorwaarden volgens de mevrouw van NA maar dat was natuurlijk niet meer dan logisch dat zoiets alleen maar voor nieuw verzekerden geldt. Maar als ik voor 31 december mijn verzekering opzeg en ik meld mij voor 1 februari weer aan, dan ben ik toch een "nieuw verzekerde?" De mevrouw werd steeds chagrijniger en als ik mijn verzekering wilde opzeggen, dan diende ik nogmaals Eur. 17,50 te betalen voor het stopzetten van de verzekering. Staat ook niet in de voorwaarden maar het was GEEN boete!

Nu vraag ik....mag dit eigenlijk? Ik snap wel dat bedrijven en zo nieuwe klanten werven d.m.v. een kadootje maar dit vind ik wel iets anders. Dit voordeel geldt namelijk gedurende de gehele looptijd van de verzekering en is alleen voor nieuwe klanten. Is dit geen zgn "rechtsongelijkheid" En hoort zoiets dan niet duidelijk in de voorwaarden te staan? Ze zeggen zelf dat er niets in de voorwaarden staat en ik kan ook niets vinden. Ik vind dan dat dit voordeel voor iedereen geldt of zit ik mis?

Gesloten