LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] OHRA CHAOS IN Hun administratie zorgt voor incasso's !!

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
leerhuys
Berichten: 6
Lid geworden op: 30 mar 2010 14:38

OHRA CHAOS IN Hun administratie zorgt voor incasso's !!

Ongelezen bericht door leerhuys »

LET OP:

OHRA heeft grote chaos in administratie. Omdat ik een maand premie was vergeten werd ik uit de aanvullende ziektekosten gegooid met als gevold dat ik met terugwerkende kracht allerlei dure fysiobehandelingen moest betalen (rond 800 euro). Omdat ik deze niet in 1x kon betalen heb ik ze een voorstel gedaan om beide rekeningen in twee te betalen. Ik ben deze nagekomen. Echter, vonden zij het nodig om in de tussen tijd een incasso te sturen......WAAROM? Het kost mij alleen extra geld.
(Nederland is het enige land waar je zomaar iemand een incasso op zn dak mag sturen. En dat wordt dan oo heel (on)zorgvuldig gedaan want wat kunnen wij als arme sloeber die hard werkt om hoofd boven water te houden en iedere fout met grote en hoge consequenties met gesloten mond moet aanvaarden....zie boven)

Echter, ik ben de aanvullende premie blijven betalen om de maand die ik gemist had te compenseren. Dus ipv 88, 144 euro betaald. Dus 56 euro te veel. Dit maal 4 maanden is ruimschoots.
Tot mijn verbazing kreeg ik een schrijven dat ik nog 3 euro moest betalen om alle ste hebben voldaan. So be it.

Vandaag kreeg ik een stuk van Flanderijn deurwaarder voor 144 euro...plus kosten 480 euro. Ik zag dat het al naar de Rechter was geweest. OOk geen info van gehad. Maar waar gaat het over?? Welke 144 euro???

Niemand luistert, sturen alleen incasso boven incasso...... DAT IS OHRA

en de deurwaarder klopt ook niet, want gemakzucht dient de mens. Hij hoeft ook niet te bekijken of het klopt, de leugens bij de rechtbank....natuurlijk moet je betalen. Ze gaan anders mijn salaris belasten. Dat kan ook. Leugens of niet.
DAT IS NEDERLAND!! NIET OM TROTS OP TE ZIJN!!

deventer1985
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 apr 2010 15:16

Re: OHRA CHAOS IN Hun administratie zorgt voor incasso's !!

Ongelezen bericht door deventer1985 »

Je moet in alle tijden een exploot door de deur hebben gehad... voordat ze zomaar naar de rechter mogen stappen. Ik zou als ik jouw was. Toch maar even navraag doen. Want ze mogen niet zomaar zonder jouw medeweten naar de rechter stappen. Hebben ze nou geen exploot, of een ander teken van schriftelijk iets laten weten. Moeten ze de kosten van het proces zelf betalen.

Ik hoop dat je hier iets aan heb. Ook moet je een bezwaarschrift maken tegen over Ohra. Mocht je er niet uitkomen mag je me altijd een prive bericht sturen!

Roosmaartje
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 apr 2010 19:56

Re: OHRA CHAOS IN Hun administratie zorgt voor incasso's !!

Ongelezen bericht door Roosmaartje »

Klinkt bekend. Ik had tot 2 jaar geleden ook Ohra. Deze club haalde heeft toen bij ons 2* jaarpremie geincasseerd ipv maandpremie. Storneren lukte niet wegens een vakantie.

Is wel goed gekomen maar administratief is dit een grote brokkenmaker.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: OHRA CHAOS IN Hun administratie zorgt voor incasso's !!

Ongelezen bericht door Guardian72 »

@ leerhuys,

begin met verzamelen van alle betalingsbewijzen.
Ook verzendbewijzen van mail, antwoorden, eventueel bewijzen van aangetekend e.d.

Als jij alles betaald hebt, kan je hiermee gewoon contact opnemen met de deurwaarder / incasso.

Ik zou adviseren dit aangetekend met handtekening retour te doen - gewoon alle correspondentie kopieeren, en erbij doen, zodat duidelijk is dat alles gewoon betaald is, inclusief alle kosten (dat maak ik uit het verhaal op).

Verzoek hen alle handelingen te staken, en uit te zoeken waarom ondanks al jouw betalingen er nog steeds een 'achterstand' genoteerd staat. Vraag om een duidelijke specificatie hoe deze kosten tot stand zijn gekomen, en welke betalingen van jou al geregistreerd zijn.

Meld ook dat op vragen en andere reacties van jou (als je daar afschriften (email) van hebt, bijvoegen!) tot op heden noch van OHRA, noch van enig ander, een reactie is gekomen - behalve dan nog meer rekeningen.

maak een dossier aan - en doe alles schriftelijk.
Mochten ze doorzetten, kan je aan de hand van je dossier bij de rechter laten zien dat alles betaald is, en dat zij hun administratie niet (goed) op orde hebben.

En, als je toch bezig bent - noteer welke kosten je nu moet maken (telefoon, porto etc.) en vraag of zij deze aan jou willen terugbetalen - aangezien dit hun fout it.

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: OHRA CHAOS IN Hun administratie zorgt voor incasso's !!

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Beste Leerhuys.

Je hebt niet alleen incassoproblemen met Ohra, maar ook met de Studiefinanciering en met R.W.E. Zie hiervoor je eigen eerdere postings
En allemaal zonder dat je er iets aan kunt doen .... :roll:


Misschien moet je jezelf eens beter in de spiegel aankijken, en aan jezelf vragen hoe je dit kunt voorkomen.

loesje 2
Berichten: 406
Lid geworden op: 08 nov 2006 20:05

Re: OHRA CHAOS IN Hun administratie zorgt voor incasso's !!

Ongelezen bericht door loesje 2 »

waarschijnlijk, omdat hij er zo slecht aan toe is, immers om 800 euro aan rekeningen te krijgen van een fysiotherapeut, in zo'n korte tijd, moet je toch bijna al je ledematen hebben gebroken of zo! :)

karchino
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 mei 2010 15:09

Re: OHRA CHAOS IN Hun administratie zorgt voor incasso's !!

Ongelezen bericht door karchino »

Je aanvullende verzekering wordt niet opgezegd na 1 maand premie niet betaald te hebben, daar gaat een heel traject aan vooraf.

Wat ik me ook afvraag is 800 euro voor fysiotherapie, dat is voor heel het jaar 2009? volgens mij was het tarief voor (gecontracteerde) fysio 28 euro per behandeling, dat zijn dus 28 behandelingen. als dat niet chronisch zou zijn worden er (afhankelijk van de AV) aantal behandelingen vergoed uit de AV. Maar bij zoveel behandelingen lijkt het mij eerder chronisch, dan worden de eerste 8 vergoed uit de AV en de rest vanuit de basisverzekering. Of ben je voor meerdere dingen behandeld/met verschillende diagnose codes?

Jérémy Dellière
Berichten: 50
Lid geworden op: 05 jul 2010 00:34
Locatie: Unsere liebe Frau im Walde-Sankt Felix

Re: OHRA CHAOS IN Hun administratie zorgt voor incasso's !!

Ongelezen bericht door Jérémy Dellière »

Zelden ben ik met seagoing racer eens, maar nu heeft hij het helemaal bij het rechte eind.

Stop met overal te zeuren en te huilen en betaal nou eens gewoon normaal en OP TIJD je verplichtingen.

Gesloten