LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] OHRA Waardelos rechtsbijstandverzekering DAS

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
amos
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 mar 2011 12:42

OHRA Waardelos rechtsbijstandverzekering DAS

Ongelezen bericht door amos »

Beste mensen, Ik had sinds feb 2007 een rechtsbijstand verzekering bij OHRA afgesloten. In begin 2009 krijg ik vervelende boven buren, ze hadden parket vloer neergelegd, ik heb behoorlijk last er van, zelfs mijn kinderen werden soms wakker door hun. Ik heb verschillende keren aan politie en wijkagent geklaagd en gesprek gehad, ze zeiden dat ik moet bij VVE klacht indienen(beide woningen zijn koop woningen) Ik heb ook bij VVE geklaagd, uiteindelijk VVE zei we kunnen ook niets aan doen wij adviseren: dat ik moet via rechtsbijstand oplossen...!! In 2010 heb ik bij DAS in Amsterdam(OHRA) aangeklopt, na2 weken zeiden dat we kunnen je niet helpen want volgens hun regeling is te lang geweest met andere worden ik moest gelijk bij hun aanklopen en niet na maanden!!!! Ik vond het boelagelijk regeling van DAS, Ik had gelijk geklacht bij OHRA, weer na 2 weken kunnen ze ook niets aan het doen. Ze hadden mij in steek gelaten. Ik heb per direct mijn verzekering bij OHRA beëindigd.
Ik heb 4 jaar voor bijstandsverzekering bij OHRA betaald +-- 620 euro en ik had en kunnen nooit gebruiken dit vind ik schandalig van OHRA DAS

DannyMan
Berichten: 27
Lid geworden op: 02 dec 2008 04:58

Re: OHRA Waardelos rechtsbijstandverzekering DAS

Ongelezen bericht door DannyMan »

Das is ook waardeloos. Een van hun voorwaarden: "Als Das er geen heil in ziet, dan mogen ze de zaak sluiten". Waarom zou je er dan aan beginnen??

Das is een waardeloze geldklop organisatie

ronvlaar
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 mei 2011 18:12

Re: OHRA Waardelos rechtsbijstandverzekering DAS

Ongelezen bericht door ronvlaar »

Aan de hand van deze reacties wil ik toch reageren op je ervaring.

In januari was ik ontslagen omdat mijn oude werkgever (scheepswerf) moest bezuinigen. Dat ik ontslagen werd was al erg genoeg maar mijn oude werkgever vertikte het om mijn laatste maand uit te betalen verschillende keren heb ik op meerdere manieren geprobeerd mijn geld te krijgen. Dit hielp allemaal niet, mijn werkgever kwam telkens met een smoes om de betaling uit te stellen. Uiteindelijk heb ik beroep gedaan op mijn rechtsbijstandverzekering bij OHRA. Na tussenkomst van een advocaat ging mijn oude werkgever over stag en is het salaris inmiddels volledig overgemaakt. Mijn ervaring met OHRA is dus prima Afbeelding

Henk uit Schiedam

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: OHRA Waardelos rechtsbijstandverzekering DAS

Ongelezen bericht door GJvdZ »

DannyMan schreef:Das is ook waardeloos. Een van hun voorwaarden: "Als Das er geen heil in ziet, dan mogen ze de zaak sluiten". Waarom zou je er dan aan beginnen??

Das is een waardeloze geldklop organisatie
Er is op zich niks mis met die voorwaarde. Het voorkomt dat veel zaken puur op emotionele gronden (zonder kans van slagen) worden gestart. Het heeft immers weinig zin om zaken aan te pakken waarvan de kosten hoger zijn dan het resultaat, of waarvan juristen bij voorbaat al inzien dat het zinloos is.

Als het er echt op aan komt (arbeidsconflicten e.d.) dan is DAS een prima organisatie. Een advocaat inhuren is dan aanzienlijk duurder.

duif1980
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 sep 2011 11:50

Re: OHRA Waardelos rechtsbijstandverzekering DAS

Ongelezen bericht door duif1980 »

ik ben sinds een maandje vanwege een incident (wat mijn collega veroorzaakte) samen met hem op non actief gesteld! ik heb das alles uitgelegd en je zou denken dat ze mij moeten helpen, maar ik heb het gevoel dat ze gewoon party trekken voor mijn werkgever want alles wat ik zeg is niet goed en wat mijn werkgever zegt nemen ze wel aan.. wat heb ik nu aan das? krijg ik mijn inlogcode thuis met pincode blijken er stukken van een hele andere man tussen te zitten wat over zijn ontslag gaat! dus nu kan ik de zaak gaan winnen en wat doet das!! ze trekken ineens de handen terug en vertellen me dat dit niet onder de dekking valt en dat ik maar mijn oprotpremie moet accepteren of anders een advocaat in de arm moet nemen!! dus nu is het gewoon vervelend want mijn hypotheek moet ook betaald worden en kinderen moeten eten!! maar waar hebben we dan die das rechtsbijstand voor we betalen toch premie verdomme!!!

Gesloten