LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] OHRA Weigert Vergoeding Noodzakelijke Operatie.

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
_Zorgverzekering_
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 jul 2013 19:20

OHRA Weigert Vergoeding Noodzakelijke Operatie.

Ongelezen bericht door _Zorgverzekering_ »

Ik heb een conflict met mijn zorgverzekeraar OHRA (Delta Lloyd Groep) Ik heb een ongeval gehad waardoor ik een gebroken neus opgelopen heb en nou ben ik naar de K.N.O. arts gegaan en heb ik te horen gekregen dat ik een neusoperatie moet ondergaan om de letsel te herstellen. Wat ik ook wel verwacht had.

De desbetreffende ziekenhuis heeft een aanvraag ingediend voor de operatie bij de zorgverzekering , Maar de aanvraag is dus afgewezen ik heb navraag gedaan en de afdeling medische beoordelingen geeft aan dat OHRA alleen inwendige operaties (beperkt tot de binnenkant)vergoed.

Nou is de probleem zo dat het hier om een zeer gecompliceerde operatie gaat en de K.N.O. arts geeft aan dat een uitwendige operatie (open benadering) hier de enige oplossing is. Maar OHRA ziet dat als een cosmetische ingreep omdat de vorm aan de buitenkant ook verandert wordt maar dat is ook nodig omdat ik door die ongeval een scheve neus opgelopen heb en dat moet natuurlijk wel recht gezet worden maar OHRA weigert dus de operatie te vergoeden terwijl ik van 2 verschillende K.N.O. artsen te horen krijg dat deze benadering de enige oplossing is om mijn klachten (niet goed adem kunnen halen en misvorming) te verhelpen.

Ik had bezwaar aangetekend en foto’s opgestuurd waarop ook de misvormingen heel goed zichtbaar waren maar die is dus afgewezen. Ik ga opnieuw bezwaar aantekenen en ik heb ook bij de Stichting Klachten en Geschillen Zorgverzekeringen: SKGZ een klacht ingediend en nu maar afwachten of OHRA deze keer mijn bezwaarschrift wel serieus neemt.

Ik ben tientalen jaren verzekerd bij ohra ik heb ze gelukkig nog nooit nodig gehad en mijn premie altijd netjes betaald ik heb zelfs meerdere verzekeringen bij ze lopen maar als ze nou zo moeilijk gaan doen zal ik zeer zeker overwegen om al mijn verzekeringen te beëindigen.

Ik ben wel benieuwd of meerdere mensen zo behandeld worden.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: OHRA Weigert Vergoeding Noodzakelijke Operatie.

Ongelezen bericht door tenormin »

Als alles zoals u beschrijft word 'afgehandeld' door OHRA, benader ze op de site
http://www.ohra.nl/klantenservice/klach ... deling.jsp
Schrijf er ook bij dat u uw klacht op het Tros Radar forum heb gezet (meestal komt OHRA als webcare team ook wel langs met een speciaal email adres waar u zich nogmaals kan beklagen); maar beetje pech, momenteel zijn er vakanties dus minder mensen. Zou ze zeker aanschrijven. Mocht u geen afdoend antwoord krijgen, stel uw gratis vraag over het vervolg wat te doen aan: http://www.juridischloket.nl
Succes en beterschap.

sjohie
Berichten: 11240
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: OHRA Weigert Vergoeding Noodzakelijke Operatie.

Ongelezen bericht door sjohie »

_Zorgverzekering_ schreef:Ik heb een conflict met mijn zorgverzekeraar OHRA (Delta Lloyd Groep) Ik heb een ongeval gehad waardoor ik een gebroken neus opgelopen heb en nou ben ik naar de K.N.O. arts gegaan en heb ik te horen gekregen dat ik een neusoperatie moet ondergaan om de letsel te herstellen. Wat ik ook wel verwacht had.

De desbetreffende ziekenhuis heeft een aanvraag ingediend voor de operatie bij de zorgverzekering , Maar de aanvraag is dus afgewezen ik heb navraag gedaan en de afdeling medische beoordelingen geeft aan dat OHRA alleen inwendige operaties (beperkt tot de binnenkant)vergoed.

Nou is de probleem zo dat het hier om een zeer gecompliceerde operatie gaat en de K.N.O. arts geeft aan dat een uitwendige operatie (open benadering) hier de enige oplossing is. Maar OHRA ziet dat als een cosmetische ingreep omdat de vorm aan de buitenkant ook verandert wordt maar dat is ook nodig omdat ik door die ongeval een scheve neus opgelopen heb en dat moet natuurlijk wel recht gezet worden maar OHRA weigert dus de operatie te vergoeden terwijl ik van 2 verschillende K.N.O. artsen te horen krijg dat deze benadering de enige oplossing is om mijn klachten (niet goed adem kunnen halen en misvorming) te verhelpen.

Ik had bezwaar aangetekend en foto’s opgestuurd waarop ook de misvormingen heel goed zichtbaar waren maar die is dus afgewezen. Ik ga opnieuw bezwaar aantekenen en ik heb ook bij de Stichting Klachten en Geschillen Zorgverzekeringen: SKGZ een klacht ingediend en nu maar afwachten of OHRA deze keer mijn bezwaarschrift wel serieus neemt.

Ik ben tientalen jaren verzekerd bij ohra ik heb ze gelukkig nog nooit nodig gehad en mijn premie altijd netjes betaald ik heb zelfs meerdere verzekeringen bij ze lopen maar als ze nou zo moeilijk gaan doen zal ik zeer zeker overwegen om al mijn verzekeringen te beëindigen.

Ik ben wel benieuwd of meerdere mensen zo behandeld worden.
Misschien dat een andere KNO arts het zonder open benadering zou kunnen, en ze het daarom niet vergoeden? Vraag om dat uit te sluiten anders een second opinion aan. Ter illustratie, mijn schoonmoeder is net geopereerd door een neurochirurg, die bij haar een wondje van 3 cm maakte om te kunnen opereren, terwijl een identieke operatie, maar uitgevoerd door een andere neurochirurg, een litteken van 12 cm opleverde bij de man op het bed naast haar. Er is dus ook nog wel een zeker verschil tussen artsen van de dezelfde medische discipline.

_Zorgverzekering_
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 jul 2013 19:20

Re: OHRA Weigert Vergoeding Noodzakelijke Operatie.

Ongelezen bericht door _Zorgverzekering_ »

tenormin schreef:Als alles zoals u beschrijft word 'afgehandeld' door OHRA, benader ze op de site
http://www.ohra.nl/klantenservice/klach ... deling.jsp
Schrijf er ook bij dat u uw klacht op het Tros Radar forum heb gezet (meestal komt OHRA als webcare team ook wel langs met een speciaal email adres waar u zich nogmaals kan beklagen); maar beetje pech, momenteel zijn er vakanties dus minder mensen. Zou ze zeker aanschrijven. Mocht u geen afdoend antwoord krijgen, stel uw gratis vraag over het vervolg wat te doen aan: http://www.juridischloket.nl
Succes en beterschap.
Bedankt voor je info. Ik zal er naar kijken.

_Zorgverzekering_
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 jul 2013 19:20

Re: OHRA Weigert Vergoeding Noodzakelijke Operatie.

Ongelezen bericht door _Zorgverzekering_ »

sjohie schreef:
_Zorgverzekering_ schreef:Ik heb een conflict met mijn zorgverzekeraar OHRA (Delta Lloyd Groep) Ik heb een ongeval gehad waardoor ik een gebroken neus opgelopen heb en nou ben ik naar de K.N.O. arts gegaan en heb ik te horen gekregen dat ik een neusoperatie moet ondergaan om de letsel te herstellen. Wat ik ook wel verwacht had.

De desbetreffende ziekenhuis heeft een aanvraag ingediend voor de operatie bij de zorgverzekering , Maar de aanvraag is dus afgewezen ik heb navraag gedaan en de afdeling medische beoordelingen geeft aan dat OHRA alleen inwendige operaties (beperkt tot de binnenkant)vergoed.

Nou is de probleem zo dat het hier om een zeer gecompliceerde operatie gaat en de K.N.O. arts geeft aan dat een uitwendige operatie (open benadering) hier de enige oplossing is. Maar OHRA ziet dat als een cosmetische ingreep omdat de vorm aan de buitenkant ook verandert wordt maar dat is ook nodig omdat ik door die ongeval een scheve neus opgelopen heb en dat moet natuurlijk wel recht gezet worden maar OHRA weigert dus de operatie te vergoeden terwijl ik van 2 verschillende K.N.O. artsen te horen krijg dat deze benadering de enige oplossing is om mijn klachten (niet goed adem kunnen halen en misvorming) te verhelpen.

Ik had bezwaar aangetekend en foto’s opgestuurd waarop ook de misvormingen heel goed zichtbaar waren maar die is dus afgewezen. Ik ga opnieuw bezwaar aantekenen en ik heb ook bij de Stichting Klachten en Geschillen Zorgverzekeringen: SKGZ een klacht ingediend en nu maar afwachten of OHRA deze keer mijn bezwaarschrift wel serieus neemt.

Ik ben tientalen jaren verzekerd bij ohra ik heb ze gelukkig nog nooit nodig gehad en mijn premie altijd netjes betaald ik heb zelfs meerdere verzekeringen bij ze lopen maar als ze nou zo moeilijk gaan doen zal ik zeer zeker overwegen om al mijn verzekeringen te beëindigen.

Ik ben wel benieuwd of meerdere mensen zo behandeld worden.
Misschien dat een andere KNO arts het zonder open benadering zou kunnen, en ze het daarom niet vergoeden? Vraag om dat uit te sluiten anders een second opinion aan. Ter illustratie, mijn schoonmoeder is net geopereerd door een neurochirurg, die bij haar een wondje van 3 cm maakte om te kunnen opereren, terwijl een identieke operatie, maar uitgevoerd door een andere neurochirurg, een litteken van 12 cm opleverde bij de man op het bed naast haar. Er is dus ook nog wel een zeker verschil tussen artsen van de dezelfde medische discipline.
Ik ben al naar een andere K.N.O. arts geweest voor een second opinion en die geeft precies hetzelfde aan. Het is een gecompliceerde operatie met meerdere botbreuken (kraakbeen)en ze geven allebei aan dat een open benadering (uitwendige operatie)de enige oplossing is.
OHRA gaat er blind van uit dat het via een inwendige operatie kan zonder het na te vragen bij de behandelend arts. En dat is natuurlijk onprofessioneel en oneerlijk om zomaar een aanvraag af te wijzen zonder er echt diep op in te gaan.

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: OHRA Weigert Vergoeding Noodzakelijke Operatie.

Ongelezen bericht door vroem »

De medische aanvragen worden bij zorgverzekeraars tegenwoordig niet eens meer door artsen beoordeeld, maar door administratief personeel die een eerste check doen op basis van een paar ijkpunten. Voldoet de aanvraag daar niet aan wordt afgewezen. Ps bij herhaald bezwaar zal dipeer gekeken worden en komt er, wellicht, een persoon met. Medische kennis aan te pas... Zo lijkt het in ieder geval als ik kijk. Geldt overigens niet voor elke verzekeraar heb ik het gevoel, heb zelf veel patienten bij menzis en heb daar eigenlijk nooit klachten over aanvraagtraject, altijd ook snel reactie, en bij noodzakelijke aanpassing onderweg in de behandeling ook snel reactie.
Bij andere verzekeraars moet ik alle zeilen bijzetten, botheid en starheid iert soms hoogtij, medisch nderlegde peronen zijn. Niet 123 aan de telefoon te krijgen , bellen zelfs niet terug etc etc.
Ik zou haast de gewone klacht ook zeker deze zaak neerleggen bij nza en fractievoorzitters. Gewoon , zodat zij weten dat verzekeraars echt misbruik maken van de duidelijk overmatige macht die hen is toegekend. In het belang van ZORGverlening is het hoog tijd dat daar paal en perk gesteld gaat worden. Soms kost dat geld, maar er is langs inperken macht van de clubs ook heel veel besparing te behalen op zorgkosten. Dat weegt denk ik zelfs makkelijk tegen elkaar op.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: OHRA Weigert Vergoeding Noodzakelijke Operatie.

Ongelezen bericht door GJvdZ »

_Zorgverzekering_ schreef: maar dat is ook nodig omdat ik door die ongeval een scheve neus opgelopen heb en dat moet natuurlijk wel recht gezet worden
Want? Dat rechtzetten is toch cosmetisch?

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: OHRA Weigert Vergoeding Noodzakelijke Operatie.

Ongelezen bericht door vroem »

GJvdZ schreef:
_Zorgverzekering_ schreef: maar dat is ook nodig omdat ik door die ongeval een scheve neus opgelopen heb en dat moet natuurlijk wel recht gezet worden
Want? Dat rechtzetten is toch cosmetisch?
Er is nogal verschil of het aangeboren is of door een ongeval.
Overigens: is er iemand aansprakelijk te stellen of gesteld voor dat ongeval, of zelf van de fiets gevallen met teveel op, bv?
In het eerste geval kunnen de kosten operatie daar verhaald worden, als het geen kale kip is.

_Zorgverzekering_
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 jul 2013 19:20

Re: OHRA Weigert Vergoeding Noodzakelijke Operatie.

Ongelezen bericht door _Zorgverzekering_ »

GJvdZ schreef:
_Zorgverzekering_ schreef: maar dat is ook nodig omdat ik door die ongeval een scheve neus opgelopen heb en dat moet natuurlijk wel recht gezet worden
Want? Dat rechtzetten is toch cosmetisch?
Het is cosmetisch als je per se een mooiere neus wilt hebben en geen geld voor wilt betalen en de verzekering daarvoor op wilt laten draaien. Ik ben met een rechte neus geboren en door een ongeval is het dus scheef geraakt en daardoor heb ik een doorgankelijksprobleem gekregen dus is het puur medisch.

_Zorgverzekering_
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 jul 2013 19:20

Re: OHRA Weigert Vergoeding Noodzakelijke Operatie.

Ongelezen bericht door _Zorgverzekering_ »

vroem schreef:
GJvdZ schreef:
_Zorgverzekering_ schreef: maar dat is ook nodig omdat ik door die ongeval een scheve neus opgelopen heb en dat moet natuurlijk wel recht gezet worden
Want? Dat rechtzetten is toch cosmetisch?
Er is nogal verschil of het aangeboren is of door een ongeval.
Overigens: is er iemand aansprakelijk te stellen of gesteld voor dat ongeval, of zelf van de fiets gevallen met teveel op, bv?
In het eerste geval kunnen de kosten operatie daar verhaald worden, als het geen kale kip is.
Er is inderdaad iemand daarvoor aansprakelijk gesteld. En ik heb destijds ook van OHRA een vragenformulier gekregen waarop ik moest aangeven hoe wanneer en waar het gebeurt was.
En ze hadden destijds ook aangegeven dat ze alle gemaakte kosten zouden verhalen.
Je zou dan denken dat ze niet moeilijk moeten doen met vergoeden omdat ze toch gaan verhalen, Maar ik ken de financiële situatie van de tegenpartij niet dus of OHRA iets terug kan krijgen is nog de vraag.

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: OHRA Weigert Vergoeding Noodzakelijke Operatie.

Ongelezen bericht door vroem »

formeel is het als iemand anders aansprakelijk is natuurlijk eigenlijk een kwestie van de WA van die persoon.. Maar misschien is hij wel ook bij OHRA verzekerd daarvoor, of toch eigenlijk niet, en kost het ze teveel moeite , of verwachten zij bij de verzekeraar waar de WA loopt een vergelijkbaar beleid als bij henzelf namelijk in eerste instantie claim gewoon afwijzen? ik noem maar wat opties.

OHRANL
Berichten: 19
Lid geworden op: 28 jul 2011 14:58

Re: OHRA Weigert Vergoeding Noodzakelijke Operatie.

Ongelezen bericht door OHRANL »

_Zorgverzekering_ schreef:Ik heb een conflict met mijn zorgverzekeraar OHRA (Delta Lloyd Groep) Ik heb een ongeval gehad waardoor ik een gebroken neus opgelopen heb en nou ben ik naar de K.N.O. arts gegaan en heb ik te horen gekregen dat ik een neusoperatie moet ondergaan om de letsel te herstellen. Wat ik ook wel verwacht had.

De desbetreffende ziekenhuis heeft een aanvraag ingediend voor de operatie bij de zorgverzekering , Maar de aanvraag is dus afgewezen ik heb navraag gedaan en de afdeling medische beoordelingen geeft aan dat OHRA alleen inwendige operaties (beperkt tot de binnenkant)vergoed.

Nou is de probleem zo dat het hier om een zeer gecompliceerde operatie gaat en de K.N.O. arts geeft aan dat een uitwendige operatie (open benadering) hier de enige oplossing is. Maar OHRA ziet dat als een cosmetische ingreep omdat de vorm aan de buitenkant ook verandert wordt maar dat is ook nodig omdat ik door die ongeval een scheve neus opgelopen heb en dat moet natuurlijk wel recht gezet worden maar OHRA weigert dus de operatie te vergoeden terwijl ik van 2 verschillende K.N.O. artsen te horen krijg dat deze benadering de enige oplossing is om mijn klachten (niet goed adem kunnen halen en misvorming) te verhelpen.

Ik had bezwaar aangetekend en foto’s opgestuurd waarop ook de misvormingen heel goed zichtbaar waren maar die is dus afgewezen. Ik ga opnieuw bezwaar aantekenen en ik heb ook bij de Stichting Klachten en Geschillen Zorgverzekeringen: SKGZ een klacht ingediend en nu maar afwachten of OHRA deze keer mijn bezwaarschrift wel serieus neemt.

Ik ben tientalen jaren verzekerd bij ohra ik heb ze gelukkig nog nooit nodig gehad en mijn premie altijd netjes betaald ik heb zelfs meerdere verzekeringen bij ze lopen maar als ze nou zo moeilijk gaan doen zal ik zeer zeker overwegen om al mijn verzekeringen te beëindigen.

Ik ben wel benieuwd of meerdere mensen zo behandeld worden.
Beste _Zorgverzekering,

Wij willen hier graag even naar kijken.
Wil je jouw NAW- en contact gegevens doorgeven via [email protected]? Geef de mail het onderwerp:"Tros Radar forum; OHRA weigert vergoeding noodzakelijke operatie".

Met vriendelijke groet,
OHRA Webcare

Gesloten