LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] OHRA zorgverzekering

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
Burgro

OHRA zorgverzekering

Ongelezen bericht door Burgro »

Om onverklaarbare redenen zijn mijn gegevens bij de OHRA ziektekostenverzekering gewijzigd. Hierdoor is a) mijn uitgekeerde declaratie (€150,-) aan iemand anders overgemaakt, is de brief waarin het uitgekeerde bedrag stond vermeld naar een verkeerd adres gestuurd en b) is mijn maandpremie inmiddels 2 x door iemand anders betaald (waarschijnlijk dezelfde persoon als die mijn €150,- heeft ontvangen). Ohra heeft toegezegd deze fout binnen 2 weken te herstellen. Deze tijd is nog niet om maar ik was en ben benieuwd of er meer mensen zijn met een soortgelijke ervaring.

Mathilde D.

Re: OHRA zorgverzekering

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

Het schijnt dat Ohra dit jaar een hele slechte periode heeft gekend door het samenvoegen van 2 of meer administraties. Daarbij zijn fouten gemaakt en declaraties hÉÉl laat uitbetaald. Ik heb ook al slechte ervaringen: de klantenservice zit nu gedeeltelijk in Den Haag en die zijn gewoon slecht.

liesbethoerlemans

Ongelezen bericht door liesbethoerlemans »

Ik ben al jaren klant bij OHRA. Tot nieuwe zorgstelsel was ik uitermate tevreden. Nu hebben ze in Den Haag helaas geen enkel idee hoe hun eigen processen werken. Klantenservice kan niets oplossen. Het oude OHRA bestaat niet meer. Het is veel duurder geworden en uitermate slecht. Een soort van monopolist. Hoe zo marktwerking?

Walter van V

Ongelezen bericht door Walter van V »

Een soort van monopolist. Hoe zo marktwerking?
hoezo monopolist?? ze zijn de enige verzekeraar niet hoor, bevalt het niet gewoon naar een ander. dat si de marktwerking. En als er dan veel klanten weglopen wordt OHRA weer beter, want ze willen weer nieuwe klanten. En worden degeen waar alle klanten naar toe gelopen zijn slechter want ze kunnen de gegroeide administratie niet aan, en dan lopende klanten weer weg... naar OHRA bijvoorbeeld die het op dat moment in ieder geval dan weer even goed doet..

Marktwerking....

Ron58

Ongelezen bericht door Ron58 »

Ohra is tegenwoordig goed waardeloos, ja.

De afgelopen weken ben ik bij het aanvragen van toestemming voor een behandeling tegen een muur van bureaucratie en een Berlijnse muur van paarse krokodillen aangelopen.
Ze (de klanten"service") hebben me meermalen naar de huisarts laten lopen zodat deze medische informatie zou doorsturen, hetgeen volgens huisarts en behandelaar niet is zoals het hoort. Ohra hoort deze informatie zélf op te vragen vergezeld van mijn schriftelijke toestemming.
De medewerkers die ik gesproken heb wisten zelf ook niet precies wat ze er mee aanmoesten, doet u dan maar dit, doet u dan maar dat.

Hierover heb ik aan de manager van de afdeling machtigingen een klacht gestuurd, waarop ik nu, 5 weken later nog steeds niets gehoord heb.
Mijn declaratie is inmiddels ook al 5 weken onderweg.

De zorgverzekering loopt collectief via de werkgever van mijn echtgenote, daar hebben ze het inmiddels ook helemaal gehad met Ohra.

Helaas speelde het rond de jaarwisseling, had ik iets meer tijd gehad (en geweten wat ik nu weet over klacht en declaraties die wekenlang onderweg zijn) dan was ik al bij ze weg.

Volgende jaarwisseling ben ik voorbereid en zal het er van afhangen hoe Ohra zich dit jaar hersteld, maar anders ben ik geheid vertrokken.

Overigens worden ze inderdaad ook steeds duurder, voor een tandartsverzekering van max. 500 euro rekenen ze 263 euro premie, deze is nu bijna 50% duurder dan vorig jaar!

Henri42

Ongelezen bericht door Henri42 »

deze maand kaniedwereen nog overstappen.

Ohra= Delta Loyd

Ron58

deze maand kaniedwereen nog overstappen.
Iedereen die vóór 1 januari al opgezegd heeft.

Ron58

Ohra is tegenwoordig goed waardeloos, ja.

De afgelopen weken ben ik bij het aanvragen van toestemming voor een behandeling tegen een muur van bureaucratie en een Berlijnse muur van paarse krokodillen aangelopen.
Ze (de klanten"service") hebben me meermalen naar de huisarts laten lopen zodat deze medische informatie zou doorsturen, hetgeen volgens huisarts en behandelaar niet is zoals het hoort. Ohra hoort deze informatie zélf op te vragen vergezeld van mijn schriftelijke toestemming.
De medewerkers die ik gesproken heb wisten zelf ook niet precies wat ze er mee aanmoesten, doet u dan maar dit, doet u dan maar dat.

Hierover heb ik aan de manager van de afdeling machtigingen een klacht gestuurd, waarop ik nu, 5 weken later nog steeds niets gehoord heb.
Mijn declaratie is inmiddels ook al 5 weken onderweg.

De zorgverzekering loopt collectief via de werkgever van mijn echtgenote, daar hebben ze het inmiddels ook helemaal gehad met Ohra.

Helaas speelde het rond de jaarwisseling, had ik iets meer tijd gehad (en geweten wat ik nu weet over klacht en declaraties die wekenlang onderweg zijn) dan was ik al bij ze weg.

Volgende jaarwisseling ben ik voorbereid en zal het er van afhangen hoe Ohra zich dit jaar hersteld, maar anders ben ik geheid vertrokken.

Overigens worden ze inderdaad ook steeds duurder, voor een tandartsverzekering van max. 500 euro rekenen ze 263 euro premie, deze is nu bijna 50% duurder dan vorig jaar!
Inmiddels zijn we weer een paar weken verder, een reactie op mijn klacht heb ik nog steeds niet, alleen ontving ik een nieuwe machtiging voor de zorg die ik aangevraagd had, alleen is mijn vrouw nu volgens Ohra ineens de patient.
Weer gebeld en inmiddels een juiste machtiging ontvangen, maar mijn declaratie is afgewezen omdat ik geen machtiging onder dat nummer zou hebben, gek he?? Als je het drie keer fout doet en drie verschillende machtigingen met drie verschillende nummers afgeeft.
Ook niet even verder kijken of er onder een ander nummer op mijn naam wel een machtiging is, nee hoor gewoon afwijzen.
Ze hadden er wel netjes een formulier bijgedaan om een machtiging aan te vragen :evil:
Dit is fout nummer zoveel in een lange rij met fouten.

Ken je die reclame met die paarse krokodil, ik heb hem denk ik altijd verkeerd begrepen, die vent achter het loket vertegenwoordigt juist de Ohra, ik dacht altijd dat het andersom was :idea:

Burgro

Ik ben inmiddels bijna 4 maanden verder en ben nog geen steek opgeschoten. Op een klachtenbrief, die ik inmiddels aangetekend heb verstuurd, wordt niet gereageerd (zelfs niet met een brief waarin wordt gemeld dat de klacht in behandeling is genomen). Ze hebben bij OHRA inmiddels een klachtenteam opgericht (omdat ze blijkbaar de hoeveelheid klachten niet meer kunnen verwerken) maar ook daar dus geen reactie van. Ik ben er inmiddels erg moedeloos van aan het worden en heb geen idee wat ik verder nog kan ondernemen.
Iemand tips???

Ron58

http://www.skgz.nl/ ??

Misschien kunnen zij er iets mee??

Bij mij is het probleem na een fiks aantal telefoontjes wel opgelost, maar een reactie op mijn klacht? vergeet het maar :evil:
Een van de medewerkers die ik aan de lijn had toen ik al behoorlijk pissig was verklaarde dat Ohra hard had gewerkt aan een nieuw computersysteem om de klant NÓG BETER van dienst te kunnen zijn (vooral het woordje "nog" deed 't em).

Helaas kun je nog steeds maar 1 keer per jaar opstappen.

Burgro

Daar had ik ook aan gedacht (http://www.skgz.nl/). Mocht je echter de Geschillencommissie nodig hebben, moet je daar €37,- voor betalen (als entreegeld). Tel daarbij op de kosten voor de aangetekende brieven en de inmiddels gepleegde telefoontjes... Het wordt zo wel duur om mijn €150,- eindelijk te ontvangen.
Inderdaad erg jammer dat je nog een tijd moet wachten om over te kunnen stappen.

BasO

Ongelezen bericht door BasO »

Dat moet je niet laten zitten, heb je al de redactie van Radar gebeld?
Veel kranten hebben ook een rubriek die lezers helpen bij zo`n probleem.
Succes
:wink:

yasminestahl

Ongelezen bericht door yasminestahl »

Ik ben ook al sinds vorig jaar aan het wachten op mijn geld. Daarna heb ik nog een declaratie ingestuurd en ook nog niets van ontvangen. Ook hadden ze een verkeerd banknummer bij mijn gegevens staan. Joost mag weten van wie dat is maar die zal wel blij zijn met MIJN CENTEN. Verschillende keren gemaild met helpdesk maar geen resultaat. Fraaie boel daar. Overweeg wel om daar weg te gaan vanaf 2009.

rvkeuken

Ongelezen bericht door rvkeuken »

tja,
ik kan alleen maar zeggen dat ik tevreden ben over ohra, weet niet wat de doorlooptermijn is, maar mijn rekeningen worden eigenlijk altijd redelijk snel terugbetaald.

Ik hoop dat het bij jullie nog goed komt.....

yasminestahl

Ongelezen bericht door yasminestahl »

Goed voor Ohra dan dat er ook nog tevreden klanten zijn.
Dan is er zeker niets veranderd in hun administratie. Geluk voor u dan.

mandarijntje

Ongelezen bericht door mandarijntje »

Niet reageren !

Dat ze dat heel goed kunnen ondervind ik ook al 1 jaar, ze reageren totaal nergens op, rekeningen sturwen die niet kloppen, vervolgens word er beloofd om het uit te zoeken en ze zouden me terug bellen ........... maar nee hoor OHRA reageert totaal niet .

Gesloten