Hallo,
Ik ben per 1 maart begonnen bij een nieuwe werkgever, bij mijn oude werkgever was ik collectief verzekerd via Achmea. Nu wil ik mijn pakket aanpassen of naar een andere verzekeraar overstappen maar omdat ik na 30 dagen wil overstappen (ben een paar weken op vakantie geweest) kan dat niet meer en mijn pakket "verlagen"kan ook niet, nu zit ik aan een premie vast van 167 euro voor de rest van het jaar. Heeft iemand hier ook ervaring mee en kan dit zomaar?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Overstappen
-
Re: Overstappen
Ik heb de verzekeringsvoorwaarden van de basisverzekering van Unive, Menzis en Delta LLoyd hierop gecheckt:het klopt dat dit tot 30 dagen na de ingang van het nieuwe dienstverband geldt.
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ik verwacht dat u niet de enige zult zijn die tegen dit probleem aanloopt. Het zou sympathiek geweest zijn als PZ van de vorige werkgever u hiervoor gewaarschuwd had.
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ik verwacht dat u niet de enige zult zijn die tegen dit probleem aanloopt. Het zou sympathiek geweest zijn als PZ van de vorige werkgever u hiervoor gewaarschuwd had.
Re: Overstappen
Dank je Mathilde, mijn oude werkgever zegt dat ik gewoon mijn mond had moeten houden, dit slaat natuurlijk nergens op omdat als ze er achteraf achter komen ik misschien niet verzekerd ben voor de declaraties die ik heb ingediend en achteraf de naheffing alsnog had kunnen betalen. Ik vind 30 dagen sowieso te kort om e.e.a. af te handelen, ik wil me wel rustig kunnen orienteren, het zal nu wel gewoon "slikken" zijn wat betreft de kosten. Ik moet nog wel twee stifkiezen laten plaatsen, dat doe ik nu ook zeker dit jaar dat zij voor de kosten op kunnen draaien