LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] pakket C gekozen CZ

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
Zita1

pakket C gekozen CZ

Ongelezen bericht door Zita1 »

Hallo CZ,

Jullie lezen hier ook mee heb ik begrepen!!!

Kijken of ik via hier een goed contact krijg!

Heb me pakket veranderd op 24 nov. 2014 naar pakket C gemeentepolis
na vele brieven en excusses van CZ dachten we eindelijk dat het goed geregeld zou zijn.
Maar nee, op de ene of andere manier blijft ons pakket op de oude staan waardoor we nu te laag zijn verzekerd
ben al met jullie telefonisch aan het bellen vanaf dec. 2014.

Vele mensen van jullie aan de lijn gehad met allemaal een ander verhaal om gek van te worden!

We hebben zelfs een excuus brief gekregen en bloemen omdat alles verkeerd liep!

Maar toch weer het oude pakket maar telkens als ik iemand vraag van de hogere hand kan er niet met iemand worden gesproken want daar doen we niet aan................weet gewoon niet meer wat ik moet doen??????

Iemand ook die dit probleem heeft en misschien advies ?

Mathilde D.

Re: pakket C gekozen CZ

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

Schandelijk van CZ. Ik denk dat ze met opzet pakket C niet geven. Verzamel alle bewijsmateriaal, dat u het echt heeft aangevraagd, dat u bevstigingen heeft gekregn, dat u niet geaccepteerd hoeft te worden. Dien een schriftelijke klacht in. ( nu). Als u geen bevredigend antwoord of geen antwoord krijgt , dient u de klacht in bij de SKGZ in Zeist. Zorg wel voor alle bewijsmateriaal! Zoek ook ondersteuning bij de gemeente ( dit dit pakket heeft afgesproken met CZ)

Zita1

Heb gelukkig bewijzen van de aanvraag!

Heb wel 6 verschillende polissen gehad heb heb heel pakket aan papieren die ze van dec. allemaal hebben gestuurd.

Het klopt gewoon niet heb zelfs een brief gehad met excuses en bloemen een grote bos voor de verkeerde handelingen die ze uitvoeren bij CZ

En nu de gemeente voor ons contact heeft opgenomen krijgen we te horen dat we het pakket hebben veranderd in B telefonisch, en er niets meer aan te doen is. Zelfs de gemeente komt er niet door heen en zegt niets meer te kunnen betekenen.
Wij weer gebeld met de gemeente heb een aanvraag van pakket C wat moet ik nog meer bewijzen!

Nu gaat de gemeente proberen of we in contact kunnen komen met de bovenhand daar op CZ want wij worden niet door verwezen werden afgelopen vrijdag gewoon uitgelachen aan de telefoon door een jonge man .........

Dit terwijl wij na elke nieuwe polis hebben gebeld dat het niet de goede was en het weer keer op keer opgelost zou worden..............Maar nog steeds staan we niet op de goede polis die we nodig hebben.

Nu ga ik morgen maar persoonlijk naar CZ en laat me niet afwimpelen tot ik iemand heb gesproken en naar de papieren kijkt want niemand heeft zoveel pollissen als wij gekregen echt niet normaal!

Mathilde D.

CZ is gewoon een rommel-verzekeraar. CZ heeft onduidelijke polisvoorwaarden opgesteld, waardoor het moeilijk is gelijk te krijgen.
Toch proberen! Alleen schriftelijk klagen en naar de SKGZ of rechter stappen!

Webcareteam CZ
Contacteer:

Ongelezen bericht door Webcareteam CZ »

Beste Zita1,

Ik kijk voor je na wat er aan de hand is. Ik ontvang daarvoor per e-mail graag je relatienummer en telefoonnummer. Je kunt de gegevens sturen naar [email protected].

Met vriendelijke groeten,

Anke
medewerker Webcareteam CZ

Zita1

Beste Webcareteam CZ

Ik wist het het antwoord al van te voren!!!

Weer een week in die onzekerheid en dan net voor het weekend bellen jullie op met de mededeling
dat de hogerhand heeft besloten dat ik nu een pakket heb wat ik helemaal niet wil!

En blijft erbij dat we hiervoor hebben gekozen......Belachelijk
jullie hebben het pakket veranderd.....NIET WIJ!

We blijven onze maand premie betalen maa verder betalen we nog niets.
We gaan een advocaat in de armen nemen (waar jullie ons toe dwingen) die ik niet kan betalen maar zal wel moeten om ons recht aan te vechten.

Wat een krom zooitje is het bij jullie CZ de schuld in onze schoenen schuiven, maar bewijzen kunnen jullie niet en wij wel!

En Anke kun je wel hier reageren maar we schieten er niets mee op!!

Tot in de rechtbank en dan het recht zal het zegevieren!
Want deze hele situatie waar we niet om hebben gevraagd lijkt wel 1 groot circus
Walg van jullie!!!!

Mathilde D.

Zita: ik raad je aan om de zaak eerst te laten bekijken door een onafhankelijke, bijvoorbeeld iemand van de vakbeweging of van zorgbelang(IKG). Het kàn zijn dat Achmea gelijk heeft. Ook heb je de mogelijkheid om gebruik te maken van de SKGZ. Verder is een zorgverzekeraar een bedrijf, dat u kan weigeren voor een aanvullende verzekering. Tenzij er met de gemeente afspraken lopen, waarbij is vastgelegd dat ze iedereen moeten accepteren. In dat geval is zeker ook de gemeente partij, want de afspraken worden nu geschonden. En als ze u willen weigeren, moeten ze dat echt doen, en niet een spelletje spelen.
Voor de SKGZ: kijk op de website van de SKGZ. De eerste stap die u moet nemen, is om de zorgverzekeraar om een zogenaamde " heroverweging" te vragen. Daarmee geeft u aan dat u de zaak wil voorleggen aan de SKGZ en dat u hen nog één keer in de gelegenheid stelt om een ander besluit te nemen. Deze heroverweging moet vanzelfsprekend schrijftelijk gegeven worden. Als de zorgverzekeraar te traag is, dan geldt dit als een negatief antwoord en kunt u ook de zaak voorleggen. U moet alle correspondentie, dus ook het verzoek om de heroverweging, bewaren. Het verzoek om heroverweging liefst met redenen omkleden.

Zita1

Hallo Mathilde,

Het gaat om CZ en niet de Achmea

En ik ben vandaag erachter gekomen dat mevr.V. van de gemeente Tilburg na mijn telefoontje op 16 dec. 2015 mijn pakket C niet heeft doorgevoerd.

Ik heb toen met haar contact opgenomen omdat in een brief had ontvangen van de gemeente met het verkeerde pakket B erin.
Waarna ik meteen heb gebeld ( heb het allemaal nagezocht op de telefoonrekening) met Mevr. Verhoeven die hier over gaat. Speciaal nummer van de gemeente!
Heb haar uitgelegd dat we toch echt pakket C wilde en zij gaf telefonisch aan dat te veranderen.
En dat we ons verder nergens zorgen om hoeven te maken.

En daarna krijg je weer polis 2015 toegestuurd met het verkeerde pakketB
Weer CZ klantenservice gebeld en die zeggen nee u heeft pakket B ik leg mijn verhaal uit en ze snappen het wel maar beloven steeds weer dat het nu goed komt!

Dit gaat zo door van dec 2014 tot vandaag toe! Steeds weer contact opgenomen het klopt gewoon niet en dan weer de gemeente ik wordt gewoon van het kastje naar de muur gestuurt!
Gemeente zegt steeds U moet toch echt bij CZ zijn en niet bij ons wij kunnen niets meer betekenen voor U

Maar ja als de gemeente en dan Mevr, V. beweerd dat ik nooit heb gebeld op 16 dec 2015 ik had het gelukkig opgeschreven wanneer ik met haar heb gebeld.
En heb de telefoon specificaties nagekeken en daar staat haar nummer op 16 dec. 2014 dus heb wel degelijk doorgegeven dat het pakket verkeerd stond.
En volgens haar is dit niet zo en gooide ze de hoorn op de haak.

Waarna ik haar terug belde en een meneer kreeg aan de lijn met de mededeling dat ze fam, Soeters niet meer te woord zal staan. Ik zei tegen meneer dat ik haar wel wil spreken en kreeg haar toch weer aan de lijn.
Toen vertelde ze me dat ik uit mijn slachtoffer rol moet kruipen ...........ik wil alleen mijn recht halen en een normaal gesprek wil voeren en zij gaf mij aan dat we niet elke keer moesten bellen.
Ik dacht nog van ..he ik spreek met de gemeente toch
Ja maar u moet niet steeds bellen en u verhaal weer anders vertellen.
Ik zeg nogmaals als al die andere keren dat we ons voor pakket C hebben aangemeld en het niet goed gaat steeds.
Dat is het enige waarvoor we steeds contact opnemen. Maar zij zegt dat we elke week bellen........Dat moeten we wel als we steeds de verkeerde polis binnen krijgen! Maar liefs 8 stuks dit jaar.

Eeest zegt ze dat ik niet heb gebeld op 16 dec, 2015 wat wel is en ik ook kan aantonen!
En dat ging allemaal over pakket C

Ik met bewijs naar kantoor van de gemeente vanmiddag maar kreeg mevr.V. niet te spreken of te zien.
Maa een medewerkster moest ons komen vertellen dat morgen haar leidinggevende contact gaat opnemen met ons en daar konden we het meedoen.

Dus de conclusie is:

Mevr H. van de gemeente heeft het pakket C nooit doorgegeven of ingevoerd na ons telefonisch contact op 16 dec 2014 en na alle andere gesprekken waarin ze zei dat we ons niet druk hoeven te maken dat het goed zou komen.
Maar nu wordt er met de vinger na ons verwezen dat we niets lieten horen!!
En al die telefoontjes dan met de gemeente en de klantenservice van CZ Ik kan ze allemaal aantonen en geloof me het zijn er echt veel Belachelijk veel.

Morgen maar weer afwachten tot ze contact opnemen van de gemeente tilburg......

Mathilde D.

Hallo Zita,

Het is erg dat iets zò verkeerd kan gaan en dat jij dan ook nog eens de schuld krijgt! Ik hoop dat je het kan aantonen. Via de leidinggevende zal het misschien wel lukken? Ik duim voor je. Ik heb met je te doen. een echte oplossing voor zoiets lijkt me moeilijk. De gemeente moet jou geloven en het dan herstellen bij CZ.

PS misschien is het slim om het onderwerp te wijzigen? Bijvoorbeeld "gemeente Tilburg geeft foute pakket door aan zorgverzekeraar".

PS is het mogelijk dat jij eerder ( eind 2014) ook een topic gehad hebt over pakketten? Ik herinner me van toen ( als jij dat was), dat je iets niet begreep. Misschien heeft dat te maken met de situatie van nu?

Zita1

Ik ben voor pakket C gegaan en dat ging via de gemeente en ja heb bewijs Kreeg toen brief van gemeente op 16 dec 2015 en daar stond pakket B op waar ik niet voor heb gekozen en toen via de telefoon doorgegeven dat ik toch echt voor C wil gaan!

Dat was de reden waar voor ik steeds contact heb gezocht zowel de gemeente als CZ

Maar mag nu weer 1 week wachten want ze zijn het aan het onderzoeken nu vanuit de gemeente!

Gesloten