Goeiemiddag,
Ik heb vandaag bericht gekregen van Zilveren Kruis omtrent een premie verhoging, dit doen ze omdat ik volgende maand 1 jaar ouder wordt.
Nu is me vraag mogen ze zomaar de premie verhogen omdat ik jaartje ouder wordt ?
Vind het zelf beetje erg vreemd aan extra pakketen kan je niks doen met aanpassen, maar zij kunnen wel bij jaar ouder worden premie verhogen.
Graag hoor ik of die toegestaan is.
Met vriendelijke groet,
Danny
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Premie verhoging zorgverzekering
-
Re: Premie verhoging zorgverzekering
Of gewoon ontkennen dat je ouder wordt Mijn zus viert al 10 jaar haar 28ste verjaardag....
-
Vogels heeft gelijk. Zilveren Kruis mag dit doen omdat dit onderdeel uitmaakt van het contract.
Als je kan aantonen dat je niet wist dat de prijzen hoger worden met de leeftijd, omdat je daar nooit informatie over hebt ontvangen, dan denk ik dat je een (kleine) kans maakt om gelijk te krijgen als je hiertegen protest aantekent. Ik vind dat een zorgverzekeraar bij het aangaan van het contract de verzekerde op de hoogte moet stellen van de leeftijdsafhankelijkheid van de prijzen van de aanvullende verzekeringen. Ik vind het onvoldoende als het alleen op de website staat. ( http://www.zilverenkruis.nl/consumenten ... fault.aspx ).
Zilveren Kruis ( of waarschijnlijk alle Achmea labels) is de enige zorgverzekeraar, die een leeftijdsafhankelijkheid toepast. Omdat dit niet heel erg duidelijk vermeld wordt, zijn er maar weinig verzekerden die dit weten. Met 65 jaar komt er nog eens een smak bovenop.
Ik raad u aan om gewoon een andere verzekeraar te zoeken zodra de nieuwe voorwaarden en prijzen bekend zijn. Dit zouden meer verzekerden moeten doen. Dan wordt Achmea gedwongen om te veranderen.TIP: kijk eens naar de mogelijkheden van Interpolis: geeft aan alle RABO klanten 10% korting! Dan is een opslag op de prijs niet meer zo belangrijk, want je krijgt al een hoge korting.
Als je kan aantonen dat je niet wist dat de prijzen hoger worden met de leeftijd, omdat je daar nooit informatie over hebt ontvangen, dan denk ik dat je een (kleine) kans maakt om gelijk te krijgen als je hiertegen protest aantekent. Ik vind dat een zorgverzekeraar bij het aangaan van het contract de verzekerde op de hoogte moet stellen van de leeftijdsafhankelijkheid van de prijzen van de aanvullende verzekeringen. Ik vind het onvoldoende als het alleen op de website staat. ( http://www.zilverenkruis.nl/consumenten ... fault.aspx ).
Zilveren Kruis ( of waarschijnlijk alle Achmea labels) is de enige zorgverzekeraar, die een leeftijdsafhankelijkheid toepast. Omdat dit niet heel erg duidelijk vermeld wordt, zijn er maar weinig verzekerden die dit weten. Met 65 jaar komt er nog eens een smak bovenop.
Ik raad u aan om gewoon een andere verzekeraar te zoeken zodra de nieuwe voorwaarden en prijzen bekend zijn. Dit zouden meer verzekerden moeten doen. Dan wordt Achmea gedwongen om te veranderen.TIP: kijk eens naar de mogelijkheden van Interpolis: geeft aan alle RABO klanten 10% korting! Dan is een opslag op de prijs niet meer zo belangrijk, want je krijgt al een hoge korting.
Helaas, je hebt ongelijkMathilde D. schreef:Vogels heeft gelijk. Zilveren Kruis mag dit doen omdat dit onderdeel uitmaakt van het contract.
Het staat duidelijk in de voorwaarden:
Artikel 4.1
Hoeveel premie u betaalt, hangt af van uw leeftijd. Stijgt uw
premie doordat u een leeftijdsgrens overschrijdt? Dan wijzigt de
premie op de eerste dag van de maand die volgt op de maand
waarin u die leeftijd bereikt.
en op hun website
Ook is Zilveren Kruis niet de enige, VGZ past dit ook toe.
Dus niks aan te doen voor TS, gewoon beter de voorwaarden lezen voortaan.