LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Raar
Raar
Hallo,
Ik zit bij de OHRA. Nu word er maandelijks de premie afgeschreven.
Tot mijn stomme verbazing zag ik onder het kenmerk van klant de naam "CZ zorgverzekering" staan.
Ik snap dit niet. Ik zit toch bij de OHRA en CZ is weer een andere zorg.
Weet iemand hoe/wat/waarom?
alvast bedankt
Ik zit bij de OHRA. Nu word er maandelijks de premie afgeschreven.
Tot mijn stomme verbazing zag ik onder het kenmerk van klant de naam "CZ zorgverzekering" staan.
Ik snap dit niet. Ik zit toch bij de OHRA en CZ is weer een andere zorg.
Weet iemand hoe/wat/waarom?
alvast bedankt
Re: Raar
bedankt rvkeuken voor je uitleg.je hebt, als het goed is, een brief gehad (paar weken terug), cz koopt de zorg nu in voor ohra, echter houdt de ohra de eigen paketten, vandaar die verwijzing
Ik schrok, dacht dat ik overgestapt was ofzo iets.
Nogmaals bedankt om de tijd te nemen om hierop te reageren.
Ik zal kijkn op de site vn ohra, de brief niet gezien.
gr.
-
- Berichten: 2158
- Lid geworden op: 06 aug 2005 18:41
Re: Raar
Hallo Bushalte,
Ik wist dat Ohra overgenomen was door CZ. Volgens mij zijn de polisvoorwaarden van de basisverzekering nu exact gelijk aan die van CZ (restitutievariant).
De polisvoorwaarden verschillen uiterlijk sterk van wat je van Ohra gewend was (lay-out).
Delta Lloyd heeft overigens dezelfde polisvoorwaarden (is ook CZ geworden).
Ik vind het ook niet netjes van Ohra dat dit niet duidelijker wordt uitgelegd aan de klanten. Heb jij je ook zo geërgerd aan het feit dat je de polisvoorwaarden niet automatisch kreeg toegestuurd dit jaar? Vorig jaar deed Ohra dit wel, maar nu opeens niet meer. En als je telefonisch om deze polisvoorwaarden vraagt , dan komen ze gewoon nooit aan. Slecht zaak voor zo'n grote verzekeraar: in plaats van betere service wordt het veel slechter.
Ik wist dat Ohra overgenomen was door CZ. Volgens mij zijn de polisvoorwaarden van de basisverzekering nu exact gelijk aan die van CZ (restitutievariant).
De polisvoorwaarden verschillen uiterlijk sterk van wat je van Ohra gewend was (lay-out).
Delta Lloyd heeft overigens dezelfde polisvoorwaarden (is ook CZ geworden).
Ik vind het ook niet netjes van Ohra dat dit niet duidelijker wordt uitgelegd aan de klanten. Heb jij je ook zo geërgerd aan het feit dat je de polisvoorwaarden niet automatisch kreeg toegestuurd dit jaar? Vorig jaar deed Ohra dit wel, maar nu opeens niet meer. En als je telefonisch om deze polisvoorwaarden vraagt , dan komen ze gewoon nooit aan. Slecht zaak voor zo'n grote verzekeraar: in plaats van betere service wordt het veel slechter.
Re: Raar
wat een stemmingmakerij weer.
OHRA heeft alle klanten geinformeerd per brief dat de zorginkoop overgenomen wordt door CZ. Dit was ruim voor kerst (ik meen zelfs november).
Delta Lloyd/OHRA behoren tot dezelfde groep.
Polisvoorwaarden heb ik ook gewoon thuis gekregen.
OHRA heeft alle klanten geinformeerd per brief dat de zorginkoop overgenomen wordt door CZ. Dit was ruim voor kerst (ik meen zelfs november).
Delta Lloyd/OHRA behoren tot dezelfde groep.
Polisvoorwaarden heb ik ook gewoon thuis gekregen.
Re: Raar
Ze kunnen goed zijn in geld innen maar verder hoor ik ze voor 11 maanden niet meer. 12e maand is voor nieuwe polis gereserveerdin plaats van betere service wordt het veel slechter.
Ja er is hoop veranderd.... ik dacht dat ik het nooit zou zeggen maar.... vroeger...
gr.
-
- Berichten: 2158
- Lid geworden op: 06 aug 2005 18:41
Re: Raar
Vankeuken,Polisvoorwaarden heb ik ook gewoon thuis gekregen.
ik vind jouw bijdrage stemmingmakerij, want het is onmogelijk dat jij de polisvoorwaarden, tegelijk met de ontvangst van het nieuwe polisblad, begin november wel ontvangen hebt.
Ohra gaf immers half november zelf toe dat de polisvoorwaarden nog bij de drukker lagen.
Verwar jij misschien de polisvoorwaarden met het vergoedingenoverzicht?
Ik heb niet geschreven dat Ohra helemaal niets uitgelegd zou hebben over het samengaan met CZ. Ik heb alleen gezegd dat ze wel wat duidelijker hadden mogen zijn. Ze hadden beter moeten beschrijven wat de exacte veranderingen zijn en of de klant ook te maken krijgt met het kantoor in Tilburg, ander briefpapier, andere lay-out van de polisvoorwaarden, ander administratief systeem etc.
Ik vind het heel jammer dat Ohra zo'n ongelofelijke kwaliteitsdaling heeft gemaakt. Het was vroeger een mooi, degelijk, betrouwbaar bedrijf maar nu is het dit aantoonbaar niet meer.
En trouwens de onderwerpstarter, Bushalte, heeft gewoon gelijk: Ohra had hiervoor op zijn minst duidelijk moeten waarschuwen maar eigenlijk had dit natuurlijk nooit mogen gebeuren. Ik ben benieuwd wat andere forumleden hiervan vinden.
Re: Raar
@vogels en @mathildeD,
polisvoorwaarden heb ik idd niet gekregen, t was een servicegids...., sorry, daarvoor,
blijft staan dat ohra gewoon een nette brief heeft gestuurd, topicstarter heeft vermeld dat ze de brief niet heeft gelezen/ontvangen. Wel jammer inderdaad dat er niks op de site staat.
Over het wel of niet gezamenlijk inkopen met cz kan je er verschillende meningen erop na houden, mij zal het eigenlijk een zorg zijn, zolang ik geen problemen heb met de door mij ingediende declaraties blijf ik gewoon, polisvoorwaarden zoek ik wel op op internet, print ik een keer uit.
polisvoorwaarden heb ik idd niet gekregen, t was een servicegids...., sorry, daarvoor,
blijft staan dat ohra gewoon een nette brief heeft gestuurd, topicstarter heeft vermeld dat ze de brief niet heeft gelezen/ontvangen. Wel jammer inderdaad dat er niks op de site staat.
Over het wel of niet gezamenlijk inkopen met cz kan je er verschillende meningen erop na houden, mij zal het eigenlijk een zorg zijn, zolang ik geen problemen heb met de door mij ingediende declaraties blijf ik gewoon, polisvoorwaarden zoek ik wel op op internet, print ik een keer uit.