LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Resitutie resterend saldo eigen risico zorgverzekering

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
beitertje
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 feb 2011 13:25

Resitutie resterend saldo eigen risico zorgverzekering

Ongelezen bericht door beitertje »

Mijn eigen risico over 2010 bedroeg 165 Euro.
Ik heb daarvan ca. 20 Euro "opgesoupeerd".
Resteert dus een bedrag van 145 Euro.
Nagevraagd bij de zorgverzekeraar:
Dit bedrag krijg ik niet terug en wordt ook niet
verrekend met de premie over 2011.
Mijn vragen:
Is dit terecht ?
Wie steekt dat geld in zijn zak ?
Het gaat m.i. om miljoenen Euro's als je het
geheel bekijkt.

tufima
Berichten: 804
Lid geworden op: 27 okt 2009 11:53

Re: Resitutie resterend saldo eigen risico zorgverzekering

Ongelezen bericht door tufima »

Het betreft hier het wettelijk verplichte minimum eigen risico.

Ik denk dat je in de war bent met een aantal jaar geleden toen het systeem zo was dat als je geen ziektekosten had gedeclareerd dat je een bedrag terugkreeg.

Antwoord op jou twee vragen:

Ja, dat is terecht.
Niemand steekt dat in zijn zak.
Laatst gewijzigd door tufima op 11 feb 2011 15:30, 1 keer totaal gewijzigd.


tufima
Berichten: 804
Lid geworden op: 27 okt 2009 11:53

Re: Resitutie resterend saldo eigen risico zorgverzekering

Ongelezen bericht door tufima »

No-claim
Tot 2008 kende de zorgverzekering geen eigen risico maar een no-claim. De no-claim was een geldbedrag van € 255,00 dat men van de zorgverzekeraar kreeg als men in een kalenderjaar geen ziektekosten had gemaakt.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Resitutie resterend saldo eigen risico zorgverzekering

Ongelezen bericht door sephora30 »

Je krijgt niks terug, tot 175 euro moet je zelf betalen. Vorig jaar 165 euro.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Resitutie resterend saldo eigen risico zorgverzekering

Ongelezen bericht door sephora30 »

Het woord zegt het al; eigen risico.

van der Wardt
Berichten: 154
Lid geworden op: 23 okt 2007 20:02

Re: Resitutie resterend saldo eigen risico zorgverzekering

Ongelezen bericht door van der Wardt »

beitertje schreef:Mijn eigen risico over 2010 bedroeg 165 Euro.
Ik heb daarvan ca. 20 Euro "opgesoupeerd".
Resteert dus een bedrag van 145 Euro.
Nagevraagd bij de zorgverzekeraar:
Dit bedrag krijg ik niet terug en wordt ook niet
verrekend met de premie over 2011.
Mijn vragen:
Is dit terecht ?
Wie steekt dat geld in zijn zak ?
Het gaat m.i. om miljoenen Euro's als je het
geheel bekijkt.
In de eerste plaats hebben de verzekerden dat bedrag nooit betaald.
Het is zoals het al zegt: EIGEN RISICO net zoals bij bepaalde autoverzekeringen. Ondanks dat je verzekerd bent betaal je bij schade toch nog een bedrag aan Eigen Risico.
Verder zijn er ook nog "Eigen Bijdragen". Die betaalt de verzekerde als medicijnen buiten de aangegeven normen vallen.

Kenzonoke
Berichten: 13
Lid geworden op: 21 mei 2010 16:33

Re: Resitutie resterend saldo eigen risico zorgverzekering

Ongelezen bericht door Kenzonoke »

vogels schreef:
Wie steekt dat geld in zijn zak ?
Het gaat m.i. om miljoenen Euro's als je het
geheel bekijkt.
Hoe krijg je onzin verspreid? Nou zo!

Welkom op dit forum en zoals je ziet zijn er hier ook altijd mensen die er een handje aan hebben om iemand voor dom uit te maken. Gelukkig is niet iedereen net zo slim als Vogels......stel je voor dat er dan niemand meer een vraag aan een ander stelt.

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: Resitutie resterend saldo eigen risico zorgverzekering

Ongelezen bericht door ronald g »

De no claim van toen is omgezet in eigen risico, met dank aan aan onze regering. Nu moet je de zorg tot een bedrag zelf betalen en krijg je niets terug. Dat je dat niet snapt moet je wel heel lang geslapen hebben.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Resitutie resterend saldo eigen risico zorgverzekering

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

nou ik moet even voor vogels opkomen sorry,want ik vind het ook iets wat je kan weten als je een beetje het journaal volgd?en de krant leest?
sorry,ik denk dat dit iemand is die nog jong is of zijn polis niet leest?
nog een leuke mededeling ke krijgt dus een rekening van 20 euro die heb je betaald als het goed is?zo niet dan komt dat nog...dus je moet betalen ipv dat je terug krijgt en idd dit jaar tot 170 daarna valt het onder het basis of aanvullend behalve bepaalde medicatie...

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: Resitutie resterend saldo eigen risico zorgverzekering

Ongelezen bericht door ronald g »

Ook weer klaar tot 170 euro moet je zelf dokken die gaan van je eigen risico af en worden ge int door de verzekeraar heb je het bedrag verbruikt zijn ze gratis. Medicijnen zoals rustgevende middelen moet je direct betalen en worden niet vergoedt, met andere woorden ben je gezond betaal je mee voor diegene die niet gezond is en dat is maar goed ook.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Resitutie resterend saldo eigen risico zorgverzekering

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

nou bedankt ronald g! ik mankeer een hoop en ik mag dus 1400 euro zelf aan medicatie zelf bijbetalen + mijn eigen risico +de nodige hulpmiddelen...
en het feit dat ik in salaris erop in achter uit gegaan ben en dan het feit dat ik 24/7 per dag pijn heb,,,maar dat maakt niet ,....zo hoort het toch?
hoop dat je nooit maar dan ook nooit wat gaat mankeren...nou ja ik vraag me af of het in je bovenkamer wel goed zit!met die gedachtes...
en kalmeringsmiddelen zo noemen ze het maar die hebben ook andere functies...leer eens wat voor je domme dingen neerzet!

sorry vogels dit moest even...

Ronals g wens jou een heeeeeeeeeeeel gezond leven toe.

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: Resitutie resterend saldo eigen risico zorgverzekering

Ongelezen bericht door ronald g »

Ho stop wacht stil, ik heb die wet niet gemaakt!!!!

manondoris
Berichten: 1700
Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28

Re: Resitutie resterend saldo eigen risico zorgverzekering

Ongelezen bericht door manondoris »

huuu?????? volgends mij is ronald er juist voor dat gezonde mensen meebetalen voor de zieke medemens , rozenmarijn lees ik het nou niet goed?

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: Resitutie resterend saldo eigen risico zorgverzekering

Ongelezen bericht door ronald g »

Is toch normaal dat we met zijn allen meebetalen aan de zorg, stel alle mannen halen de zwangerschap uit het pakket dan stijgt de kindersterfte torenhoog want het wordt onbetaalbaar. Het is wel zo dat sommige medicijnen niet vergoed worden maar daar heb je de bijzondere bijstand weer voor, tenminste bij langdurig gebruik. In het voormalige ziekenfonds betaalde je ook maar de kosten waren niet transparant nu wel en dat wekt verwarring.

manondoris
Berichten: 1700
Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28

Re: Resitutie resterend saldo eigen risico zorgverzekering

Ongelezen bericht door manondoris »

ik zelf heb een aangeboren afwijking aan mijn rug en ik ben volledig arbeidsongeschikt en ik ben elk jaar mijn eigenbijdrage kwijt en maak ook extra kosten voor bv pijnstillers .nu krijg ik wel elk jaar een compensatie van 350 euro dit krijgt iedereen die in de wao zit en verder tja heeft onze groep pech gewoon vette pech ik snap ook wel dat als je kerngezond bent en nooit ergens gebruik van maakt dat je dan baalt dat alle kosten zo de pan uit rijzen, wij mankeren nou eenmaal wat en dat kost geld .

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: Resitutie resterend saldo eigen risico zorgverzekering

Ongelezen bericht door ronald g »

Ik baal in ieder geval niet, met de kosten van de zorgverzekering betaal ik ook mee aan de mensen die ziek zijn. Helaas kan ik de zieken niet helpen maar door ook mee te betalen zijn de zorgkosten in de hand te houden. Het eigen risico is wel aan verandering toe, medicijnen moeten allemaal buiten het eigen risico vallen en de gang naar de huisarts! daar mag wat mij betreft voor betaald worden. Voor elke snotneus of ingegroeide teennagel naar de dokter of gewoon om te kletsen over de ziekte die je zou kunnen hebben is dan verleden tijd.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Resitutie resterend saldo eigen risico zorgverzekering

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

:evil: nee bijzonder bijstand is er dus niet?
ik zit ook in de wao...daarvoor heb ik dus ook jaren betaald voor mensen die ziek waren en weet je dat kwam niet in eens in mijn hoofd op.
dat dat zo was.
en ja als man zijnde betaal je voor zwangerschap en voor mij...
maar als chronische zieke moet je zo nu en dan naar je ha om te bespreken hoe alles werkt,not niet meer vergoeden dus...
nou nog meer kosten,want mijn organen moeten om de zoveel tijd gestest worden door alle medicatie die ik gebruik met bloedprikken.
denk even na dat het voor deze groep niet fijn is om dta zo te horen...we worden aan alle kanten gestraft! cak val ik buiten bijna iedereen,zo link zijn ze wel...

ik betaal heel veel per mnd aan premie hoogste pakket mijn man ook,die heeft gelukkig nooit wat dus laten we het erop houden dat die voor mij zeg maar betaald...

het is niet als ruzie bedoeld! maar het doet wel pijn als je zo in een hoek gezet wordt...in de samenleving,terwijl je wel wilt en hoe...maar het gaat niet?en je bent maar een lastpak want je kost geld?niet jou worden maar zo komt het wel over in de maatschappij
maar ik moet je wel gelijk geven dat iedereen die maar met een kuchje wat gewoon iedereen heeft omdat het heerst naar de ha gaat moet betalen,maar ja ?waar maak je het onderscheid...
ik heb een buuv dat is een pure hypochonder die heeft al 3x dit jaar op de hpost gezeten?kost niks.....

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Resitutie resterend saldo eigen risico zorgverzekering

Ongelezen bericht door sephora30 »

rozemarijntje schreef:nou ik moet even voor vogels opkomen sorry,want ik vind het ook iets wat je kan weten als je een beetje het journaal volgd?en de krant leest?
sorry,ik denk dat dit iemand is die nog jong is of zijn polis niet leest?
nog een leuke mededeling ke krijgt dus een rekening van 20 euro die heb je betaald als het goed is?zo niet dan komt dat nog...dus je moet betalen ipv dat je terug krijgt en idd dit jaar tot 170 daarna valt het onder het basis of aanvullend behalve bepaalde medicatie...
Hier ben ik het ook mee eens, ook ik vind het een behoorlijk ongelooflijke vraag (ik zal het woord dom niet gebruiken).

En ook ik ben elk jaar standaard mijn eigen risico kwijt, en ook ik voel me dubbel gestraft. Altijd zwak ziek en misselijk en dan ook nog 175 daarvoor betalen met een laag inkomen :(

Athoz
Berichten: 464
Lid geworden op: 12 jan 2010 07:55

Re: Resitutie resterend saldo eigen risico zorgverzekering

Ongelezen bericht door Athoz »

sephora30 schreef:En ook ik ben elk jaar standaard mijn eigen risico kwijt, en ook ik voel me dubbel gestraft. Altijd zwak ziek en misselijk en dan ook nog 175 daarvoor betalen met een laag inkomen :(
Dan is het maar goed dat er met z'n alle voor op mogen draaien eh? :P

Gesloten