LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] scheiding: wie betaald eigen risico?
scheiding: wie betaald eigen risico?
Mijn dochter heeft gebroken met haar partner een paar maanden geleden. Hij heeft nog eigen risico openstaan bij VGZ ivm tandheelkunde... De polis stond op haar naam, met beide als verzekeringnemers en nu wil het VGZ dat zij zijn eigen risico betaald omdat de polis op haar naam staat. Klopt dit wel?
Re: scheiding: wie betaald eigen risico?
Uw dochter is de verzekeringnemer en beiden zijn de verzekerden. De polis had gesplitst moeten worden bij de scheiding. Maar correct van VGZ dat ze nu bij haar aankloppen.
-
Je geeft zelf het antwoord, dus blijft jou dochter verantwoordelijk.Frantic2 schreef:Mijn dochter heeft gebroken met haar partner een paar maanden geleden. Hij heeft nog eigen risico openstaan bij VGZ ivm tandheelkunde... De polis stond op haar naam, met beide als verzekeringnemers en nu wil het VGZ dat zij zijn eigen risico betaald omdat de polis op haar naam staat. Klopt dit wel?
Zij heeft gebroken, maar zijn dan blijkbaar nog niet gescheiden?
ze woonden samen, dus geen scheiding. Dat is dan toch wel iets dat mensen ook moeten weten bij een relatiebreuk.... Degene op wiens naam de polis staat draait dus op voor de zorgkosten van de gewezen partner.... Eigenlijk best vreemd....
Helemaal niet vreemd. De verzekeringnemer draait op voor de kosten. Ze hadden ook allebei een aparte polis kunnen nemen. Of hem meteen moeten splitsen bij het uit elkaar gaan.
-
De titel van het topic is verwarrend, want het is geen scheiding.
Als het eigen risico nog voor het verbreken van de relatie geweest is, dan helpt ook geen splitsen van de polis.
Als het eigen risico nog voor het verbreken van de relatie geweest is, dan helpt ook geen splitsen van de polis.
natuurlijk is het wel een scheiding alleen geen "echtscheiding".... Maar dat is de vraag ook verder niet, dat doet er niet toe.
Probleem is dat als je de polis op jouw naam hebt, je hoofdelijk verantwoordelijk wordt voor de zorgkosten (en dus het eigen risico) van je partner.....
@tiger1, ik ben er niet blij mee maar zal het toch eens verder uitzoeken. Bedankt voor het meedenken.
Probleem is dat als je de polis op jouw naam hebt, je hoofdelijk verantwoordelijk wordt voor de zorgkosten (en dus het eigen risico) van je partner.....
@tiger1, ik ben er niet blij mee maar zal het toch eens verder uitzoeken. Bedankt voor het meedenken.
Mensen staan er vaak helemaal niet bij stil wat dingen "samen" doen voor consequenties kan hebben. Maar als dit het enige "losse eindje" is, valt het nog mee.
Bij het beëindigen van een relatie zullen er veel meer kosten zijn die 'verdeeld' zullen moeten gaan worden. Zaken die zijn voorgeschoten, zaken die juist nog betaald moeten gaan worden, zaken die voor een jaar vooruit zijn betaald etc. Het lijkt mij logisch dat je die zaken verdeelt bij het einde van de relatie. Daar hoort dus ook dit eigen risico bij.
-
Er is te weinig info, om concret een oordeel, wat alles geregeld moet worden, f te geven.
Meestal als iemand niet getrouwd is, er en samenlevingscontract is, waar het een of ander geregeld is.
Maar hier gaat het specifiek om het eigen risico, en dit is intussen al beantwoord.
Meestal als iemand niet getrouwd is, er en samenlevingscontract is, waar het een of ander geregeld is.
Maar hier gaat het specifiek om het eigen risico, en dit is intussen al beantwoord.
-
Ik zou het vreemder vinden als het niet het geval zou zijn. Een derde partij (in dit geval de verzekeraar) heeft toch niets met priveomstandigheden te maken?Frantic2 schreef:ze woonden samen, dus geen scheiding. Dat is dan toch wel iets dat mensen ook moeten weten bij een relatiebreuk.... Degene op wiens naam de polis staat draait dus op voor de zorgkosten van de gewezen partner.... Eigenlijk best vreemd....