LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] tandarts behandelingen

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
ejwedje
Berichten: 28
Lid geworden op: 30 sep 2004 17:49

tandarts behandelingen

Ongelezen bericht door ejwedje »

Mijn vrouw gaat keurig twee keer per jaar naar de tandarts voor de controle behandeling. De laatste jaren echter wordt er elk jaar foto's gemaakt van haar wortels. Buiten dat ze een tiental kronen heeft zijn de rest van de tanden goed in orde (54 jaar) mede ook door de goede verzorging en de regelmatige controles. Wat ik me nu echter afvraag is moeten er werkelijk elk jaar foto's gemaakt worden van haar wortels. Ik zie dit zelf als meer als extra inkomsten bron. Buiten de stralings belasting van het maken van de foto's
Ik zou graag andere meningen hierover willen horen

Mvrgr

Mathilde D.
Berichten: 2156
Lid geworden op: 06 aug 2005 18:41

Re: tandarts behandelingen

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

Ik vind dat dit item verplaatst moet worden naar de rubriek zorg/zorginstellingen.

Ik vind dat dit niets met verzekeringen te maken heeft. Of ben je verzekerd voor tandartskosten en verbaas je je erover dat de verzekering hier geen bezwaar tegen maakt?

Het is vreemd, dat zorgverleners zo gemakkelijk kosten maken als ze weten dat het "toch verzekerd is". Als het zo is, dat ze buitensporige kosten maken, die niet medisch noodzakelijk zijn, kan de verzekering ook weigeren te betalen. Dit zou eigenlijk vaker moeten gebeuren, want er wordt oneigenlijk misbruik gemaakt. De zorgverleners kunnen namelijk zien hoe iemand verzekerd is en hun behandelingen daarop aanpassen.

rjdrent
Berichten: 52
Lid geworden op: 17 dec 2005 19:59

Re: tandarts behandelingen

Ongelezen bericht door rjdrent »

Het lijkt mij niet nodig dat er elk jaar foto's gemaakt worden in geval van een gezond gebit. Volgens mij vergoeden de meeste verzekeraars deze bitewing-foto's slechts 1x per 3 jaar.
In een normaal geval worden er dan ook maar 1x per 3 jaar foto's gemaakt, als dat nodig is.

Gesloten