LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] tandartsverzekering.

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
eeliane
Berichten: 1444
Lid geworden op: 06 jun 2005 18:50

tandartsverzekering.

Ongelezen bericht door eeliane »

Ik heb in de gaten dat mijn zorgverzekeraars Azivo een waardeloze tandartsvergoeding geeft, is ook misleidend in zijn brochure
is iemand dat ook al opgevallen of zijn er zorgverzekeraars die wel een
goede tandheelkundige vergoeding zonder allemaal 'kleine lettertjes' hebben. Ik voel me opgelicht door Azivo.

rjdrent
Berichten: 52
Lid geworden op: 17 dec 2005 19:59

Re: tandartsverzekering.

Ongelezen bericht door rjdrent »

Hoezo opgelicht?
Je moet gewoon je polis goed lezen.
Het lijkt mij dat je weet wat een product inhoudt, voordat je het koopt.

Gewoon goed polisvoorwaarden van verschillende aanbieders vergelijken en dat afstemmen naar jouw wensen. Vervolgens kan je per 1 januari 2009 weer overstappen.

Succes.

Cass
Berichten: 24
Lid geworden op: 19 jun 2008 08:39

Re: tandartsverzekering.

Ongelezen bericht door Cass »

Natuurlijk is het belangrijk dat je polisvoorwaarden goed leest voordat je overstapt (en niet alleen het vergoedingenoverzicht).
Maar overstappen van tandartsverzekering vergt toch wat meer uitzoekwerk, dan alleen maar even overstappen.
In polisvoorwaarden worden codes weergegeven die onder de vergoedingen vallen: codes die je bij een tandarts zult moeten navragen voor hun betekenis.

Mijn ervaring: ik zat bij Zilveren Kruis in een dure tandartsverzekering en wilde voor mijn zorgverzekering overstappen.
Vele zorgverzekeraars wilden een medisch keuringsrapport hebben van mijn tandarts incl. bite-wing (??) foto's. Omdat ik kronen heb en een aantal 3-vlaks vullingen werd ik niet geaccepteerd voor hun dure verzekering omdat kosten aan mijn gebit werden verwacht.
Uiteindelijk twee verzekeringen gevonden die mij wel wilden accepteren, mits ik gedurende het 1e jaar zeker geen kosten van een kroon in rekening zou brengen: Trias en Ohra.
Ohra kon mij naast een goede tandartsverzekering ook de beste zorgverzekering bieden.

Het is waarschijnlijk mogelijk om te veranderen van zorgverzekering, terwijl je je tandartsverzkeering bij je oude zorgverzekeraar laat. Ik wilde dit graag bij één en dezelfde hebben.

Cass

Gesloten