LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] tandartsverzekeringen

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
vroem

Re: tandartsverzekeringen

Ongelezen bericht door vroem »

Voordeel kan zijn dat budget van hem wat ongebruikt is ook voor jou gebruikt kan worden ter aanvulling op de huidige polis.
Let wel goed op wat de huidige polis aan ongevallendekking geeft wellicht, dat je niet dubbel gaat verzekeren. Dat is nu ook weer niet de bedoeling.

Lis84

Ongelezen bericht door Lis84 »

Ik heb altijd een jongerenpakket gehad met daarin verzekering voor de tandarts tot een maximaal bedrag (nu 450 euro). Deze verzekering vind ik op zich nu nog prima.
Ik heb dit jaar bij een kennis meegemaakt wat er kan gebeuren als je een ongeval krijgt en daarbij hoge tandartskosten hebt zonder daarvoor verzekerd te zijn.
Ik wil me daar nu zelf ook voor verzekeren, maar weet niet zo goed wat voor verzekering dan handig is.
Bij ongevallenverzekeringen gaat het om blijvende invaliditeit en overlijden en staan in meerdere polivoorwaarden geen tandartskosten vermeld.
Bij aanvullende tandartsverzekeringen wordt dit meestal niet vergoed. Ik heb al gekeken naar ixzorg, maar vind dit ook niet echt wat ik zoek.
Hoe hebben jullie je verzekerd voor tandheelkundige kosten na een ongeval??

vroem

Volgens mij is ixorg de enige echte ongevallenverzekering voor tandheelkundige kosten die er bestaat. Is ook los of naast een conventionele av af te sluiten natuurlijk.
ONVZ heeft het opgenomen in de av, maar alleen in de hogere meen ik, en dus tegen forse maandpremie.

rozemarijntje

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

@ vroem

Had vanavond met een vriendin een raaaaar gesprek,nou ja ,de tandarts waar het over ging
Zei was altijd zoveel kwijt,en stond er van te kijken hoe goedkoop ( nou ja) ik uit was met brug,vier elementen en kroon.
Beetje standaard prijzen,dan weet jij het wel,heb beetje vergeleken en mijn tandarts netjes in prijs.
Wat blijkt nu,haar tandarts en die fan man en kind,rekent ook uurloon eroverheen :shock: huh...
Ik zeg nog noooit van gehoord...snap ook niet dat menzid daar wat van zegt,
Ik heb haar mijn specificaties laten zien via mail en viel zowat flauw..
Ik ook van haar specificaties,onduidelijke codes...bij mij 2 decla voor bv kroon eentje kroon eentje techniekosten..

Heb jij hier vaker van gehoord??mag dit...is toch dubbelop...

Mathilde D.

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

Gewone tandartsverzekeringen bieden vanaf 1-1-2014 ook vergoeding voor kosten bij een ongeval. Zit gewoon bij de premie in.

vroem

Mathilde,

Heb net bij Menzis zitten graven, maar ik kan dit wat je stelt daar niet terug vinden(Menzis is voor mij als zorgverlener de belangrijkste verzekeraar, is denk ik een 2/3 van mijn patiënten bij verzekerd).

Rozemarijntje:
Wat je stelt kan niet, tenzij zij onder bijzondere tandheelkunde valt dan zijn er andere dingen aan de hand.
Als dat gewoon een reguliere praktijk is pleegt die tandarts een economisch delict.
De door de NZA opgestelde codes zijn echt de enige die in rekening gebracht mogen /kunnen worden in de algemene praktijk.

rozemarijntje

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

@vroem

Dat heb ik dus ook gezegd,dat het niet kan,heb haar offertes per mail snel gezien en idd!! Niet te geloven.
Ik zat verbijsterd te kijken.
Begon eigenlijk dat ze over wilde stappen omdat ze zoveel bij moest betalen elke keer,
Dus toen kwam de aap uit de mouw,maar ja,als jij tien jr in de maling genomen wordt...dus ik liet site zien van mijn tandarts...ja zegt ze ,maar dat is niet alles,komt nog haar uurloon boven op,ik nee dit is het...ja dus niet bij haar
Heb haar advies gegeven vandaag gelijk verzekering te bellen ....en overstappen..
Lopen nu al twee jr,omdat ze niet durven voor de hoge kosten,
Goed heb wel gezegd,denk na,dit klopt niet..maar ja,....sommige die trappen erin...en goed ook..

Ik stond echt mond vol tanden,ik zeg bel mijn tandarts maar die zal ook zeggen dat het niet klopt,
Maar goed gaat verzekering nu bellen,bedankt voor je antwoord!!! Deze is dus verkkeerd bezig!!!

Slobberbone

Ongelezen bericht door Slobberbone »

vroem schreef:Mathilde,

Heb net bij Menzis zitten graven, maar ik kan dit wat je stelt daar niet terug vinden(Menzis is voor mij als zorgverlener de belangrijkste verzekeraar, is denk ik een 2/3 van mijn patiënten bij verzekerd).

Rozemarijntje:
Wat je stelt kan niet, tenzij zij onder bijzondere tandheelkunde valt dan zijn er andere dingen aan de hand.
Als dat gewoon een reguliere praktijk is pleegt die tandarts een economisch delict.
De door de NZA opgestelde codes zijn echt de enige die in rekening gebracht mogen /kunnen worden in de algemene praktijk.

Letten die patiënten niet echt op, want qua tandartsverzekering zijn er betere alternatieven want bijna bij alle codes moet bijbetaald worden :cry:

vroem

naast dat zijn er heel veel codes die niet eens vergoed worden.
Aan de andere kant, voor iemand met forse behandelachterstand: Menzis kent noch een limiet in aantallen, noch in maximum bedrag per jaar.
Dus heb je TV3 en 10 kronen nodig, of 4 bruggen bv, dan krijg je gewoon de helft daarvan wel vergoed. Er is geen andere AV die dat evenaart.

Er zijn trouwens niet heel veel verzekeringen meer die 100% vergoeden met een redelijke maximum limiet en redelijke premie. Bij de meesten ben je de helft van je vergoeding per jaar minimaal al kwijt aan premie...zie ook vergelijkmondzorg.nl

Slobberbone

Ongelezen bericht door Slobberbone »

vroem schreef:naast dat zijn er heel veel codes die niet eens vergoed worden.
Aan de andere kant, voor iemand met forse behandelachterstand: Menzis kent noch een limiet in aantallen, noch in maximum bedrag per jaar.
Dus heb je TV3 en 10 kronen nodig, of 4 bruggen bv, dan krijg je gewoon de helft daarvan wel vergoed. Er is geen andere AV die dat evenaart.

Er zijn trouwens niet heel veel verzekeringen meer die 100% vergoeden met een redelijke maximum limiet en redelijke premie. Bij de meesten ben je de helft van je vergoeding per jaar minimaal al kwijt aan premie...zie ook vergelijkmondzorg.nl

JA die ken ik die link en ik heb de beste uit 2013 en lijkt ook de betere voor het aankomende jaar :D

Lis84

Mathilde D. schreef:Gewone tandartsverzekeringen bieden vanaf 1-1-2014 ook vergoeding voor kosten bij een ongeval. Zit gewoon bij de premie in.
Ik kan dat in de vergoedingsvoorwaarden bij een aantal verzekeringen niet terugvinden. Misschien valt het dan wel onder de vergoeding, maar een vergoeding tot bv max 450 euro per jaar, wat ik nu heb, lijkt mij voor bij/na een ongeval niet voldoende.

Deborah75

Ongelezen bericht door Deborah75 »

Op deze vergelijkingswebsite wordt veel informatie gegeven over tandartsverzekeringen. Zie http://www.123tandarts.nl/tandarts-verzekering

Het is voor lang niet iedereen nodig om een tandartsverzekering te hebben. Als je alleen maar voor controle naar de tandarts gaat en je hebt nooit problemen bijvoorbeeld. Als je af en toe gaatjes hebt, kan je er over nadenken om een tandartsverzekering te nemen.

Verder is er ook een soort verzekering van de tandartsen zelf waar bij je kan sparen: http://www.123tandarts.nl/ixorg

vroem

goh, lijkt er bijna op dat die info overgenomen is van vergelijkmondzorg.nl
Maar goed, dan weet je in ieder geval dat de info klopt.

Mathilde D.

Lis84 schreef:
Mathilde D. schreef:Gewone tandartsverzekeringen bieden vanaf 1-1-2014 ook vergoeding voor kosten bij een ongeval. Zit gewoon bij de premie in.
Ik kan dat in de vergoedingsvoorwaarden bij een aantal verzekeringen niet terugvinden. Misschien valt het dan wel onder de vergoeding, maar een vergoeding tot bv max 450 euro per jaar, wat ik nu heb, lijkt mij voor bij/na een ongeval niet voldoende.
Je hebt gelijk: ik had een tandartsverzekering gezien waar een vergoeding in geval van een ongeval zat inbegrepen, maar later heb ik gelezen dat slechts enkele verzekeraars dit per 1-1-2014 in de polis hebben gestopt. Ik was in de veronderstelling dat ze dat allemaal zouden hebben gedaan, om de concurrentie met die tandartsen-spaar-en-risico-polis van de tandartsenclub aan te kunnen.

Mathilde D.

Lis84 schreef:Ik heb altijd een jongerenpakket gehad met daarin verzekering voor de tandarts tot een maximaal bedrag (nu 450 euro). Deze verzekering vind ik op zich nu nog prima.
Ik heb dit jaar bij een kennis meegemaakt wat er kan gebeuren als je een ongeval krijgt en daarbij hoge tandartskosten hebt zonder daarvoor verzekerd te zijn.
Ik wil me daar nu zelf ook voor verzekeren, maar weet niet zo goed wat voor verzekering dan handig is.
Bij ongevallenverzekeringen gaat het om blijvende invaliditeit en overlijden en staan in meerdere polivoorwaarden geen tandartskosten vermeld.
Bij aanvullende tandartsverzekeringen wordt dit meestal niet vergoed. Ik heb al gekeken naar ixzorg, maar vind dit ook niet echt wat ik zoek.
Hoe hebben jullie je verzekerd voor tandheelkundige kosten na een ongeval??
Had je dan soms de jongeren-tandarts verzekering van de Amersfoortse: tot 31 jaar een pakket van €450 voor een tientje in de maand. Erg voordelig.https://www.amersfoortse.nl/ondernemer/ ... ering.aspx

En de premies: https://www.amersfoortse.nl/asset?id=/s ... 202014.pdf
Deze polis kan worden gesloten vanaf de 18e verjaardag. Per 1 januari volgend op het bereiken van de leeftijd van 31 jaar wordt deze polis omgezet naar een andere polis.

Mathilde D.

vroem schreef:...Heb net bij Menzis zitten graven, maar ik kan dit wat je stelt daar niet terug vinden(Menzis is voor mij als zorgverlener de belangrijkste verzekeraar, is denk ik een 2/3 van mijn patiënten bij verzekerd)....
Ik heb als reactie op Lisa al gezegd dat mijn opmerking kennelijk over de toevoeging van een risicoverzekering aan de gewone tandartspolissen kennelijk niet klopte. Maar ik heb nu wel een voorbeeld gevonden. Dus ook voor Lisa! Bij alle Zilveren Kruis gewone aanvullende verzekeringen ( dus niet tandartsverzekeringen) is een bedrag van €10.000 verzekerd. Zie polisvoorwaarden Beter Af polis, gedeelte aanvullende verzekeringen, artikel 18 pagina 49: "Tandheelkundige zorg als gevolg van een ongeval voor verzekerden van 18 jaar en ouder."

vroem

er zijn meer verzekeraars, toch onder druk denk ik van ixorg, die een ongevallendekking opnemen per 1-1-14.

Lis84

Bedankt allemaal!

Ik had zelf al wel gevonden dat ONVZ en de VVAA zorgverzekering bij hun aanvullende tandartsverzekeringen ook tandheelkundige kosten na een ongeval dekken; ook bij de laagste tandartsverzekering tot een bepaald bedrag.
Nu dus ook Zilverenkruis Achmea; ga daar nog eens goed naar kijken.

@ MathildeD
Ik heb nu een jongerenpakket van CZ waarin ook tandartkosten tot 450 euro vergoed worden.

hoopopbeter

Ongelezen bericht door hoopopbeter »

Lisa Zilverenkruis Achmea doet dit iets anders, daar zit de tandheelkundige ongevallen dekking (tot 10.000) in de aanvullende verzekering, niet in de tandartsverzekering. Je hebt dus geen tandartsverzekering nodig. Ik wijd hier overigens eigenlijk te weinig aandacht aan op http://VergelijkMondzorg.nl/tandartsverzekering/, zal even kijken of dit nog wat duidelijker kan.

Maar misschien lees je het ook wel snel op bovengenoemde clone van vergelijkmondzorg :) deborah zal dit ook wel hebben gelezen. Ps. deborah als je toch alles overneemt, wees dan een "vrouw" en vermeld de bron. Oja en als je zelfs te lui bent om eigen plaatjes, logo's en ander grafisch materiaal te gebruiken wat moet men dan van je vinden?

johnvrkmp

Ongelezen bericht door johnvrkmp »

Dit kan een mooi alternatief zijn. Bij ixorg betaal je geen premie maar leg je een maandelijks budget opzij. Mocht je aan het eind van het jaar weer weg willen dan krijg je de ongebruikte inleg weer terug.

Zie voor informatie en een filmpje een pagina van mijn tandarts:

https://www.tandartsenzuiderterras.nl/t ... ering.html

Gesloten