LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tarief Basisverzekering Zorgpremie 2016 bekend

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
Faye1971

Tarief Basisverzekering Zorgpremie 2016 bekend

Ongelezen bericht door Faye1971 »

Zo, eindelijk, de zorgpremie van mijn zorgverzekeraar, Stad Holland, is sinds vandaag bekend. Ik vind dit altijd wel een spannend moment.

Tarief 2015 is € 99,00. Tarief in 2016 wordt € 102,00. Verplicht Eigen risico wordt € 385,00 ( nu € 375,00).

Ik stap niet over. Geen behoefte aan, want ik ben tevreden.

Hoe zit het met jouw zorgverzekeraar?

Miepje1

Re: Tarief Basisverzekering Zorgpremie 2016 bekend

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Zag tot mijn verbazing vandaag in 'Mijn Menzis' dat de polis voor 2016 al vanaf 4 oktober klaarstond voor me. Ik hóef deze niet te nemen maar wel makkelijk natuurlijk ;-)
Eigenaardig dan dat Menzis nog niet eerder bekend maakte wat de tarieven zijn.
Ik hou ook dezelfde als vorig jaar maar ik heb nu gekozen voor het laagste eigen risico (niet het 'goedkoopste' want een eigen risico is hoog of laag, niet duur of goedkoop). Afgelopen jaar (nou ja, 2015 dus) had ik het hoogste maar volgend jaar moet ik naar de implantoloog dus dat gaat geld kosten!

stefanhouterman

Ongelezen bericht door stefanhouterman »

Ook CZ heeft de premies vis "Mijn CZ" bekend gemaakt!

Mathilde D.

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

Miepje1 schreef:Zag tot mijn verbazing vandaag in 'Mijn Menzis' dat de polis voor 2016 al vanaf 4 oktober klaarstond voor me. Ik hóef deze niet te nemen maar wel makkelijk natuurlijk ;-)
Eigenaardig dan dat Menzis nog niet eerder bekend maakte wat de tarieven zijn.
Ik hou ook dezelfde als vorig jaar maar ik heb nu gekozen voor het laagste eigen risico (niet het 'goedkoopste' want een eigen risico is hoog of laag, niet duur of goedkoop). Afgelopen jaar (nou ja, 2015 dus) had ik het hoogste maar volgend jaar moet ik naar de implantoloog dus dat gaat geld kosten!
Als het hier om de kaakchirurg gaat, dan kan ik vertellen dat die niet vergoed wordt. Alleen als het om een geheel gebit gaat in een geslonken kaak.

stefanhouterman

Ongelezen bericht door stefanhouterman »

"Mijn CZ " betekend, dat je al klant bent, dan krijg je blijkbaar de premie's eerder.

Miepje1

Mathilde, even goed lezen ;-)
Ik klaag niet. Ik weet dat het geld gaat kosten, dat had ik al uitgezocht. Daarom wil ik volgend jaar niet het hoogste eigen risico. Dit jaar wel en dat is goed afgelopen want ik had maar € 100 zorgkosten.

Mathilde D.

Miepje1 schreef:Mathilde, even goed lezen ;-)
Ik klaag niet. Ik weet dat het geld gaat kosten, dat had ik al uitgezocht. Daarom wil ik volgend jaar niet het hoogste eigen risico. Dit jaar wel en dat is goed afgelopen want ik had maar € 100 zorgkosten.
Ik betwijfel of je mijn opmerking begrepen hebt. De Implantoloog( kaakchirurg) wordt NIET door de basisverzekering vergoed. DUS kost een behandeling bij de implantoloog ook GEEN EIGEN RISICO.

Miepje1

Dag Mathilde, sorry dat het even duurde. Ik heb het nagevraagd bij Menzis. Ik heb zwart op wit dat ik zodra ik het ziekenhuis binnenstap, moet gaan betalen van mijn eigen risico. Ik weet niet of ik nu jou of Menzis moet geloven...
Ik laat mijn eigen risico nu gewoon staan zoals het is, en zal je volgend jaar laten weten of je gelijk had of niet.

Mathilde D.

Miepje1 schreef:Dag Mathilde, sorry dat het even duurde. Ik heb het nagevraagd bij Menzis. Ik heb zwart op wit dat ik zodra ik het ziekenhuis binnenstap, moet gaan betalen van mijn eigen risico. Ik weet niet of ik nu jou of Menzis moet geloven...
Ik laat mijn eigen risico nu gewoon staan zoals het is, en zal je volgend jaar laten weten of je gelijk had of niet.
Zie afbeelding.

Miepje1

Dankjewel Mathilde. Dat ik het implantaat zelf moet betalen weet ik. Maar het onderzoek valt wel onder eigen risico.
Ik wil niet met jou strijen want ik kan echt niet zeggen wie ik nu moet geloven. Mijn zorgverzekeraar of jou? Als jij gelijk hebt krijg je volgend jaar bloemen van me ;-)

Mathilde D.

Miepje1 schreef:Dankjewel Mathilde. Dat ik het implantaat zelf moet betalen weet ik. Maar het onderzoek valt wel onder eigen risico.
Ik wil niet met jou strijen want ik kan echt niet zeggen wie ik nu moet geloven. Mijn zorgverzekeraar of jou? Als jij gelijk hebt krijg je volgend jaar bloemen van me ;-)
Alleen eerste consult en rontgenfoto's vallen onder het eigen risico. Dit is maar een klein deel van de totale kosten. Als je een offerte krijgt dan staan deze kosten er niet eens op, maar die drukken wel op het eigen risico. Onze rekening was èrg hoog. Toen kwamen de kosten van de tandarts er nog bovenop. Ook weer 1800 plus bijkomende kosten( kies trekken, afdruk maken). Totale kosten voor een dubbel implantaat ca. €3000.

Dirkie

Ongelezen bericht door Dirkie »

Ook ik ben tevreden. Ik zit bij de verzekeraar die altijd als eerste de premie bekend maakt en deze is 98,75 geworden met een vrije keuze van zorgverlener, snelle nota afhandeling en een gewoon telefoonnummer mocht je willen bellen.

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

Overigens, Univé krijgt de premies pas de 20e, ik dacht dat ze het uiterlijk de 19e bekend moeten maken.
Vorige week heb ik die van Univé binnen gekregen, dus ruimschoots op tijd.

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

Donna schreef:
ciske schreef:
Vorige week heb ik die van Univé binnen gekregen, dus ruimschoots op tijd.
Bent u tevreden over Univé?

Ja ik heb Univé al jaren en ben tevreden.

Gesloten