Al enige tijd is het mij overkomen dat Zorgverzekeraar Unive rekeningen verstuurt die bij aankomst via de brievenbus al veertien dagen onderweg zijn. Voorbeeld: Ik ontvang een brief op 1 november en de dagtekening op de nota van Unive is gedateerd op 20 oktober. Voorts zit er bij deze brieven meestal dan ook meteen een herrinerings brief tot betaling? Het termijn van betalen wordt op deze wijze met veertien dagen gekort.
In reactie (telefonisch) liet een medewerker van Unive mij weten dat ik mijn post eerder moest open maken. Waar haalde hij de brutaliteit vandaan.
Zelfs recent een herrinering ontvangen van drie nota's die ik eerder nooit heb ontvangen, vriendelijk verzoek spoedig betalen anders gaat de hele zaak naar Graydon met alle gevolgen van dien.
Het zijn een stelletje boeven, en voor het eerst overweg ik nu eerlijk om dit jaar te gaan overstappen naar een andere zorgverzekeraar, in de hoop dat ik daar de vruchten van ga plukken.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Unive stuurt aanmaningen zonder eerste nota
Re: Unive stuurt aanmaningen zonder eerste nota
Waarom geen automatische incasso? Heb je ook een bijkantoor van Univé in de buurt , beter langs gaan dan via de telefoon.
-
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 12 jun 2011 14:42
Re: Unive stuurt aanmaningen zonder eerste nota
Je mag nog blij zijn dat je bericht krtijgt. Ik ben al meer als een jaar bezig om contact te krijgen. Ze reageren nergens op. Op mijn vraag wat mijn achterstand was kreeg ik direct een incassoburau op mijn nek. Belachelijk systeem van UNINEE (nieuwe naam voor Unive)
Re: Unive stuurt aanmaningen zonder eerste nota
Ik krijg brieven van Unive altijd op tijd en ze betalen ook gewoon op tijd aan me uit.
Mischien ligt het aan je de post?
Mischien ligt het aan je de post?
Re: Unive stuurt aanmaningen zonder eerste nota
Komt me erg bekend voor, Unive is een bijzondere verzekeraar zullen we maar zeggen.
Ik heb op 'n gegeven moment een alleraardigste medewerkster getroffen die d'r best deed eea op te lossen.
Frequent mail-en telefooncontact resulteerde uiteindelijk in een oplossing.
In januari stap ik over naar een andere verzekering, puur op basis van de reactieve en conflictgerichte houding van Unive.
Als je mee pb stuurt, geef ik je de naam van een medewerkster die wel d'r best deed (in mijn geval).
Succes!
Ik heb op 'n gegeven moment een alleraardigste medewerkster getroffen die d'r best deed eea op te lossen.
Frequent mail-en telefooncontact resulteerde uiteindelijk in een oplossing.
In januari stap ik over naar een andere verzekering, puur op basis van de reactieve en conflictgerichte houding van Unive.
Als je mee pb stuurt, geef ik je de naam van een medewerkster die wel d'r best deed (in mijn geval).
Succes!
-
- Berichten: 66
- Lid geworden op: 21 apr 2010 15:34
Re: Unive stuurt aanmaningen zonder eerste nota
Hoi jovi198,
Mijn naam is Melvin en ik werk in het webcare team van Univé.
Stuurt u ons alstublieft uw klant en telefoonnummer naar [email protected]
Wij pakken uw vraag verder op.
Met vriendelijke groet,
Melvin Boender
Webcare Univé
Mijn naam is Melvin en ik werk in het webcare team van Univé.
Stuurt u ons alstublieft uw klant en telefoonnummer naar [email protected]
Wij pakken uw vraag verder op.
Met vriendelijke groet,
Melvin Boender
Webcare Univé
Re: Unive stuurt aanmaningen zonder eerste nota
sowieso verstandig eens te gaan shoppen.
Univé is anno nu niet echt een voordelige verzekeraar met goede dekking...
Ze zijn bijna duur te noemen.
Univé is anno nu niet echt een voordelige verzekeraar met goede dekking...
Ze zijn bijna duur te noemen.